Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Meertalen website
Meertalen website
16 mrt 2012 14:20
Hi,
Zit in de ontwerpfase voor het maken van een meertalen website in Joomla!
Voordat ik in de Joomla! Bibliotheek duik, wil ik vragen of bepaalde docs of handboeken zijn die ik absoluut moet lezen voordat ik aan deze klus begin.
Heb nog nooit een meertalen website gemaakt.. en nu meteen in 4 talen Nederlands, Engels, Duits en Frans. Ik krijg ruimschoots de tijd om dit project goed voor elkaar te krijgen en dat betekent dus een mooi project om mijn kennis van Joomla! verder uit te breiden.
Omschrijving website in a nutshell:
Website moet een echte portalsite worden waar iedereen, na registratie, lid van kan worden.
Ieder lid moet vervolgens toegang hebben tot zijn eigen map.
Per taal kunnen de artikelen en links verschillen. Bijvoorbeeld een verwijzing naar een interessante url in Frankrijk moet alleen voor Franstalige leden bestemd zijn.
Per taal moeten de links naar online-formulieren verwijzen van het formulier in de betreffende taal.
Graag een voorzet welke docs, video's of instructies ik het beste kan bestuderen.
Alvast bedankt,
groet Raymond
Zit in de ontwerpfase voor het maken van een meertalen website in Joomla!
Voordat ik in de Joomla! Bibliotheek duik, wil ik vragen of bepaalde docs of handboeken zijn die ik absoluut moet lezen voordat ik aan deze klus begin.
Heb nog nooit een meertalen website gemaakt.. en nu meteen in 4 talen Nederlands, Engels, Duits en Frans. Ik krijg ruimschoots de tijd om dit project goed voor elkaar te krijgen en dat betekent dus een mooi project om mijn kennis van Joomla! verder uit te breiden.
Omschrijving website in a nutshell:
Website moet een echte portalsite worden waar iedereen, na registratie, lid van kan worden.
Ieder lid moet vervolgens toegang hebben tot zijn eigen map.
Per taal kunnen de artikelen en links verschillen. Bijvoorbeeld een verwijzing naar een interessante url in Frankrijk moet alleen voor Franstalige leden bestemd zijn.
Per taal moeten de links naar online-formulieren verwijzen van het formulier in de betreffende taal.
Graag een voorzet welke docs, video's of instructies ik het beste kan bestuderen.
Alvast bedankt,
groet Raymond
- Raymond
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
Meertalen website
16 mrt 2012 14:52
Voor wat je talen betreft, kan je
hier
beginnen. Instructie en video.
Verder zou ik even kijken naar instructies over de werking van ACL .
En gezien je vraag, denk ik dat het voor jou handig zal zijn om de ACL manager aan te schaffen.
Verder zou ik even kijken naar instructies over de werking van ACL .
En gezien je vraag, denk ik dat het voor jou handig zal zijn om de ACL manager aan te schaffen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Meertalen website
16 mrt 2012 16:23
Bedankt voor je reactie Astrid.
Info over de ACL-Manager van Sander Potjer gelezen. Deze extensie lijkt me inderdaad een uitkomst en zeker noodzakelijk, ga deze extensie zeker aanschaffen.
Ik begin met het lezen en bekijken van de instructies over het installeren van meerdere taalbestanden en de instellingen hiervan.
Groet, Raymond
Info over de ACL-Manager van Sander Potjer gelezen. Deze extensie lijkt me inderdaad een uitkomst en zeker noodzakelijk, ga deze extensie zeker aanschaffen.
Ik begin met het lezen en bekijken van de instructies over het installeren van meerdere taalbestanden en de instellingen hiervan.
Groet, Raymond
- Raymond
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
Meertalen website
16 mrt 2012 19:34
Hallo Raymond,
Dan is je vraag bij deze beantwoord, mochten er nieuwe vragen komen kan je altijd een nieuwe topic openen.
Dan sluit ik deze.
Dan is je vraag bij deze beantwoord, mochten er nieuwe vragen komen kan je altijd een nieuwe topic openen.
Dan sluit ik deze.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.616 seconden