Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Menu verdwijnt na aanklikken artikel uit ander menu

20 mrt 2012 20:09
Hallo,

Ik ben net nieuw op dit forum, maar ben al een tijdje bezig met het maken van Joomla websites en templates. Ik kom alleen met de website waarmee ik nu bezig ben niet uit het volgende:

Op de homepage staat een hoofdmenu, waarin alleen niveau 2 (dus de subitems) wordt getoond. Dat werkt prima.
Op de homepage staat ook een custom module met daarin een 'lees meer'-knop naar een artikel dat in een ander(!), verborgen menu is ondergebracht. Ook dit werkt uitstekend, ware het niet dat het hoofdmenu verdwijnt als dit artikel wordt geopend.

De module die bij het hoofdmenu hoort, staat ingesteld om op alle pagina's weergegeven te worden. Ik kan in de paginabron ook zien dat het menu geladen wordt als het genoemde artikel aangeklikt wordt, maar de subitems worden dus niet weergegeven. Dit probleem doet zich niet voor als ik de bedoelde subitems een niveau hoger zet (dus niveau 1), maar dat wil ik graag voorkomen (zonder daar meteen de gedetailleerde reden voor te noemen). Het hoofdmenu blijft ook zichtbaar als ik het startniveau op 1 zet (wat ik dus ook niet wil).

Ik heb al geprobeerd om ook in het verborgen menu een extra niveau aan te brengen (zodat het bedoelde artikel ook op niveau 2 komt), maar dat haalt niets uit. In principe hebben beide menu's toch ook niets met elkaar te maken?
Wat ook niet helpt is het verplaatsen van het bedoelde artikel naar niveau 1 van het hoofdmenu.

Wie kan mij helpen? Ik hoop dat ik het probleem duidelijk genoeg heb uitgelegd!

Alvast bedankt,
Henk
  • HenkDePoema
  • HenkDePoema's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

21 mrt 2012 09:24
Hi Henk,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Je hebt het wel duidelijk uitgelegd, maar heb blijft lastig om daar zo een oplossing voor te geven. Kijk eens of je iets kunt met Advanced Module Manager van NoNumber. Daar kan je het tonen/verbergen van modules beter finetunen.
Anders zou een link naar je site ook erg helpen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

21 mrt 2012 16:41 - 21 mrt 2012 16:43
Hallo Astrid,

Bedankt voor het meedenken. Het probleem was niet dat de menumodule niet werd weergegeven (dat werd hij wel, zoals bleek uit de paginabron), maar dat het hoofdmenu alleen op alle pagina's zichtbaar was als het startniveau op 1 stond ingesteld (terwijl ik alleen niveau 2 wilde tonen).

Ik heb inmiddels een oplossing, hoewel ik nog steeds niet begrijp hoe een item uit het ene menu invloed kan hebben op de weergave van een ander menu.

Mijn work-around:
Door het niveau 1-item uit het hoofdmenu te verplaatsen naar het onzichtbare menu, blijven de subitems (niveau 2) hieraan gekoppeld, ondanks dat ze zich niet in hetzelfde menu bevinden. Omdat er nu geen niveau 1-items meer in het hoofdmenu staan, kan ik probleemloos het startniveau van het hoofdmenu op 1 zetten. Daardoor is het hoofdmenu weer op alle pagina's zichtbaar. Op de website worden de niveau 2-items weergegeven als niveau 1. Precies wat ik wilde.

Waarom nu al deze moeite? In het ontwerp dat ik aangeleverd kreeg, stond in de breadcrumbs een extra 'schakel', die er met een standaard menu-structuur niet tussen te krijgen was (simpelweg omdat breadcrumbs worden opgebouwd adhv menu's en deze extra schakel niet voorkwam in de menustructuur). Het hoofdmenu op niveau 2 laten starten en op niveau 1 de extra schakel zetten, werkte alleen voor artikelen in hetzelfde menu, bij andere artikelen viel het menu dus weg.
Met bovenstaande oplossing staat de extra schakel in de breadcrumbs en is het hoofdmenu op alle pagina's zichtbaar!
  • HenkDePoema
  • HenkDePoema's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

21 mrt 2012 16:47
Is idd ook een oplossing. Fijn dat je het toch gevonden hebt en dank je wel voor het terugkoppelen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.655 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie