Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

PHP script volledig integreren

25 mrt 2012 09:23 - 25 mrt 2012 09:28
Hallo Allemaal,

Ik zit met het volgende probleem, ik heb een php script geschreven en nu wil ik deze graag binnen mijn Joomla site gebruiken. Nu denkt iedereen (inclusief ik zelf) direct aan de extensie Jumi.
Maar dat werkt niet goed omdat er in het php script ook nog eens links zitten naar andere delen van het php script die dus ook in andere losse bestanden staan. Deze links openen wel, maar niet binnen mijn Joomla. Als je op de link klikt gaat deze ook naar een niet-gevonden pagina omdat de url vanaf mijn Joomla site uiteraard anders is dan die vanaf het script dat in een ander mapje staat.

Is er een mogelijkheid om het script (volledig bestaat het uit iets van 5 besten, wordt nog meer) te integreren in Joomla zodat alle links ook goed werken?

Ik heb zelf al een iframe geprobeerd, en dit werkt ook wel, maar ik wil hier liever vanaf stappen omdat ik het niet handig vind dat je de url niet kunt kopiëren en dat je een scrollbalk binnen de content krijgt van je template.

Alvast bedankt!

n9iels
Kijk op www.joomladocumenten.nl voor handleidingen en documentaties over Joomla!
  • n9iels
  • n9iels's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)

25 mrt 2012 09:39
Al overwogen om er een component of plugin van te maken?
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

25 mrt 2012 09:42
Zat ik ook al aan te denken, het probleem is hem echter dat ik in die wereld niet thuis ben.
Hoewel templates aanpassen mij opzig nog wel aardig afgaat, maar het bouwen van een extensie heb nog nooit gedaan of geprobeerd.
Tip of zelf ervaring hiermee?
Kijk op www.joomladocumenten.nl voor handleidingen en documentaties over Joomla!
  • n9iels
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)

25 mrt 2012 09:43
Overigens, als ik er iets van ga maken lijkt mij een plugin het makkelijkste, ik regel alles namelijk in het php script, dus veel parameters hoef ik niet te hebben
  • n9iels
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)

25 mrt 2012 09:53 - 25 mrt 2012 09:54
Misschien heb je hier en hier iets aan. Is welliswaar voor Joomla 1.5 maar er zijn slechts kleine verschillen.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

25 mrt 2012 09:59
Oké bedankt,
ik zal laten weten of het lukt!
  • n9iels
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)

26 mrt 2012 21:07
Hallo,

Ik heb even zitten kijken, maar ik krijg het helaas niet voor elkaar.
Het script weergeven met een plugin of module die ik dan heb gemaakt lukt wel,
maar de links tussen de 2 scripts werken niet.
Ik wil het graag voor elkaar krijgen dat je dus binnen je joomla site naar het andere script gaat, maar hoe???

n9iels
  • n9iels
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.712 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie