Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Kan updates, extensies en modules niet meer opslaan
08 apr 2012 14:23 - 08 apr 2012 14:26
Enkele dagen geleden, plaatste ik een vraag in dit forum met de titel "kan niet meer inloggen in admin". Dit is dankzij de link tip van Astrid, opgelost.
Achteraf blijken er nog een paar ernstige problemen te zijn, die nog niet zijn opgelost.
1) kan updates, extensies, modules niet meer opslaan. Na "installeren" lijkt het even goed te gaan, maar vervolgens stopt alles en heb ik alleen een leeg scherm, zonder foutmelding. Zie schermafdruk.
2) bij "artikel" in het tekst editor venster, krijg ik alleen een venster zonder artikelen in een fout lettertype. Zie bijgaand.
3) Akeeba backup is compleet uit admin verdwenen. Ik zie wel "back" bestanden in de Mysql database staan.
Kortom: behoorlijk onstabiel. Oorzaak onbekend.
Ik heb Joomla versie 2.5.1
Het gaat om deze website.
Het zal duidelijk zijn dat ik hier knap mee in mijn maag zit. Ik zie de bui al hangen opm alles compleet opnieuw te moeten maken...
Ik zou dan ook bijzonder blij zijn als iemand een oplossing weet. Kan ik iets doen via de server database? Ik heb overigens geen verstand van Mysql en/of php.
Alvast bedankt.
Achteraf blijken er nog een paar ernstige problemen te zijn, die nog niet zijn opgelost.
1) kan updates, extensies, modules niet meer opslaan. Na "installeren" lijkt het even goed te gaan, maar vervolgens stopt alles en heb ik alleen een leeg scherm, zonder foutmelding. Zie schermafdruk.
2) bij "artikel" in het tekst editor venster, krijg ik alleen een venster zonder artikelen in een fout lettertype. Zie bijgaand.
3) Akeeba backup is compleet uit admin verdwenen. Ik zie wel "back" bestanden in de Mysql database staan.
Kortom: behoorlijk onstabiel. Oorzaak onbekend.
Ik heb Joomla versie 2.5.1
Het gaat om deze website.
Het zal duidelijk zijn dat ik hier knap mee in mijn maag zit. Ik zie de bui al hangen opm alles compleet opnieuw te moeten maken...
Ik zou dan ook bijzonder blij zijn als iemand een oplossing weet. Kan ik iets doen via de server database? Ik heb overigens geen verstand van Mysql en/of php.
Alvast bedankt.
- hammie47
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
09 apr 2012 12:39
Nog niet goed dus. Kan je via de backend updaten naar 2.5.4? Dan zou ik dat eerst doen en dan de database repareren en eventueel op tabblad ontdekken kijken of daar nog iets te installeren valt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
09 apr 2012 16:58
Kan helaas dus ook niet updaten via backend. Was het 1e wat ik probeerde. Het is zeker niet mogelijk om dezelfde versie te installeren met behoud van de huidige database?
- hammie47
- Bekend met Joomla!NL
-
09 apr 2012 17:05
Probeer eerst eens of het helpt als je een compleet installatiepakket van 2.5.4 (zonder de map installation) met ftp overzet naar je server.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
09 apr 2012 17:11 - 09 apr 2012 17:13
Goed. Ga ik zo proberen.
Ik kom zojuist ook de volgende melding tegen bij "extensie beheer, database":
Tabel 'ygyfv_languages' heeft geen index 'access'. (Van bestand 2.5.4-2012-03-19.sql.)
Ik meen dat het hier ook alle ellende mee begonnen is, toen ik eerder al wilde updaten van 2.5.1 naar 2.5.4
Hoe zou ik dit kunnen repareren?
Daarnaast ook nog de volgende melding gevonden van na die (mislukte) update:
Databaseschema versie (in #__schemas): 2.5.1-2012-01-26.
COM_INSTALLER_MSG_DATABASE_UPDATE_VERSION
Database driver: mysql.
62 database wijzigingen controleren geslaagd.
36 database wijzigingen hebben de tabelstructuur niet aangepast en zijn overgeslagen.
Ik kom zojuist ook de volgende melding tegen bij "extensie beheer, database":
Tabel 'ygyfv_languages' heeft geen index 'access'. (Van bestand 2.5.4-2012-03-19.sql.)
Ik meen dat het hier ook alle ellende mee begonnen is, toen ik eerder al wilde updaten van 2.5.1 naar 2.5.4
Hoe zou ik dit kunnen repareren?
Daarnaast ook nog de volgende melding gevonden van na die (mislukte) update:
Databaseschema versie (in #__schemas): 2.5.1-2012-01-26.
COM_INSTALLER_MSG_DATABASE_UPDATE_VERSION
Database driver: mysql.
62 database wijzigingen controleren geslaagd.
36 database wijzigingen hebben de tabelstructuur niet aangepast en zijn overgeslagen.
- hammie47
- Bekend met Joomla!NL
-
09 apr 2012 17:14
Krijg je die languages melding niet weg met repareren?
En die laatste is normaal. Die krijg je altijd. Is ook geen foutmelding.
En die laatste is normaal. Die krijg je altijd. Is ook geen foutmelding.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
09 apr 2012 17:19
Na op repareren geklikt te hebben, krijg ik de volgende melding;
Databaseschema versie (2.5.3-2012-03-13) komt niet overeen met CMS versie (2.5.1).
Ik zal wellicht iets in de database moeten wijzigen, maar weet niet wat....
Databaseschema versie (2.5.3-2012-03-13) komt niet overeen met CMS versie (2.5.1).
Ik zal wellicht iets in de database moeten wijzigen, maar weet niet wat....
- hammie47
- Bekend met Joomla!NL
-
09 apr 2012 17:20
Je foutmelding over languages is dus weg begrijp is. Dus compleet pakket van 2.5.4 overzetten en database nog een keer repareren.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
09 apr 2012 22:29
Je oplossing, was DE oplossing. ONTZETTEND bedankt!
- hammie47
- Bekend met Joomla!NL
-
09 apr 2012 22:30
Hallo,
Fijn dat het opgelost is.
Bedankt voor het terugkoppelen.
Fijn dat het opgelost is.
Bedankt voor het terugkoppelen.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.704 seconden