Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Slideshow

Slideshow

22 apr 2012 17:07
Hallo,

Ik zoek een slideshow voor de website van de fotoclub. De bedoeling is dat de foto's van pakweg 15 fotografen vertoond kunnen worden.

Iedere fotograaf heeft dan weer zo'n 10 mappen met daarin foto's voor 10 shows. Ik heb Phoca een tijdje gebruikt maar die vind ik toch wat oudbollig en deze geeft steeds meer problemen bij grotere hoeveelheden en is in de backend erg omslachtig en bewerkelijk bij grotere hoeveelheden. . Nu draai ik Oziogallery, bij deze viewer kan je heel mooi per show het pad aangeven naar waar de foto's op de server staan, maar de viewer is niet echt betrouwbaar. Soms wordt niet de hele foto weergegeven en bij bv cooliris gebeurt het heel vaak dat er een zwart scherm komt ipv een foto.

Dus als iemand een idee heeft met welke slideshow ik mijn doel kan bereiken hoor ik het graag, ik heb er inmiddels al zeker 10 getest maar ze kunnen geen van allen voor meer fotografen met meerdere shows een pad naar de foto's laten invullen.

Het hoeft geen gratis versie te zijn (wel betaalbaar...)als ik maar zeker weet dat hij voldoet aan de eisen woordt ik helemaal gelukkig ;-)

thx

gr

Hans
  • pocoloco
  • pocoloco's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

Slideshow

22 apr 2012 17:18
Een eenvoudige plugin waarmee je dmv één regeltje in de content een slideshow kunt laten zien van een bepaalde directory.

Dit kun je op verschillende plekken op je site herhalen met bijvoorbeeld verschillende directories.

extensions.joomla.org/extensions/photos-...ripts-slideshow/6432

misschien is het wat voor je!
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

Slideshow

22 apr 2012 17:21

ik heb er inmiddels al zeker 10 getest maar ze kunnen geen van allen voor meer fotografen met meerdere shows een pad naar de foto's laten invullen.

Hallo,

Kan je deze 10 misschien opnoemen?
Anders ben ik bang dat dit draadje heel lang gaat worden met suggesties die jij inmiddels al hebt uitgeprobeerd. :)
Bijvoorbeeld mijn suggestie joomgallery?
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

Slideshow

22 apr 2012 19:33
Hallo,

De Joomgallery zou wel een iets kunnen zijn voor mijn site. Alleen ik kan Joomgallery niet terugvinden onder Componenten. Daar zou de module moeten staan met een hele serie mogelijkheden.

Als ik naar menu-itemtypes ga kan ik daar wel een aantal types kiezen, de installatie incl de NL taalmodule ging ook goed en bij beheer extensies zie ik hem ook staan. Alleen niet te vinden onder componenten.

Iemand een idee ?
  • pocoloco
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

Slideshow

22 apr 2012 19:36
Hey Peter,

Bedankt voor je suggestie, deze versie had ik al eens bekeken en zou in principe kunnen maar dan moet ik erg veel overhoop halen op de site. Joomgallery zou misschien wel wat zijn alleen daar nog een probleem dat deze niet terug te vinden is onder componenten. De door mij gezochte ideale gallery moet iig werken met een menu-itemtype.

In elk geval bedankt voor je snelle meedenken en reactie !

vr gr

Hans Terpstra
  • pocoloco
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

Slideshow

22 apr 2012 19:43
Heb je wel de goede versie gedownload?
Hier even kijken.
Als het goed is dan is dit te vinden in componenten.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Probeer anders het volgende eens.
Kijk eens bij ontdekken (extensiebeheer --> tab Ontdekken) of er nog ongeïnstalleerde extensies zijn. En zo ja, installeer ze dan.
Groeten, Jelle
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

Slideshow

22 apr 2012 21:32
Jelle,

Ik heb idd wel de goede geinstalleerd. Ik heb mn backup van de site teruggezet en de zaak nog een keer geinstalllerd. Na de installatie kun je op een knop starten oid drukken en dan zie ik het Joomgallery Admin Menu. Om iig verder te kunnen heb ik deze link maar opgeslagen bij mn favorieten in mn browser en ga ik op die manier maar naar het admin-menu maar het blijft vreemd dat ik dat niet kan onder componenten. Oh ja de truc van extbheeer/ontdekken werkte helaas ook niet. Mocht iemand toch nog een idee hebben hoor ik het heel graag ik kan nu via de workaround verder met het admin menu.

Hoe dan ook enorm bedankt voor het meedenken en als je nog iets te binnen schiet hou ik me aanbevolen ;)

gr

Hans Terpstra
  • pocoloco
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

Slideshow

22 apr 2012 21:54
Hoi Hans,

Echt vreemd ik heb er geen problemen mee gehad, misschien kan je eens proberen om een database reparatie te doen.
Ook heb ik voor je gezocht op hun forum en niets gevonden maar jou wel. :)
www.forum.en.joomgallery.net/index.php?topic=5327.0
Mocht je daar een oplossing krijgen horen we het graag.
Of misschien dat hier ook nog een forumlid dezelfde problemen heeft meegemaakt en de oplossing weet.
Groeten, Jelle
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

Slideshow

23 apr 2012 16:24
Hallo Jelle,

Ik heb geen antwoord gekregen op mijn vraag in het forum van JoomGallery maar heb wel de oplossing gevonden op een andere plek in hun forum !

Het probleem zit hem in het feit dat ik al eens eerder Joomgallery geprobeerd had en dat in de SQL database na het deinstalleren toch nog wat vervuiling achtergebleven was.

Eerst Joomgallery voor zover nog niet gedaan weer deinstalleren op de bekende wijze. Je zoekt daarna in de SQL database naar #__menu table (heet bij mij jos_menu) en verwijder binnen die table alles wat verwijst naar JoomGallery. Afsluiten database, herinstallatie Joomgallery en voila Joomgallery is weer te zien onder componenten !

Bedankt voor het helpen zoeken en wat mij betreft kan deze call op opgelost gezet worden.

groeten,

Hans Terpstra
  • pocoloco
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

Slideshow

23 apr 2012 18:53
Hallo Hans,

Fijn dat je het hebt gevonden.
Bedankt voor het terugkoppelen.
Groeten, Jelle
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.698 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie