Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Wel of niet 2.5 ?
Wel of niet 2.5 ?
26 apr 2012 20:26 - 26 apr 2012 20:29
of 2.5
Hallo,
Ik heb onlangs via dit forum de tip/advies gekregen om over te stappen van 1.5 naar 2.5. Na wat inlog en rechten problemen heb ik 2.5 nu goed werkend op mijn server.
Ben nu enkele dagen aan het "stoeien" met 2.5 maar moet zeggen dat het allemaal erg tegenvalt. Wist ik onder 1.5 redelijk waar alles stond en hoe de basis werkte, in 2.5 moet ik weer helemaal opnieuw beginnen.
Zo kom ik in 2.5 bij menu's o.a. "de fruitshop" en de "fruitwinkel" tegen maar ik heb geen idee waar ik die op de site zou moeten zien ( kom het ook nergens tegen (?)
De volgorde bepalen onder de artikele is mij een compleet raadsel..
Kennelijk kun je onder 2.5 bij templates niet meer zien wat nou welke "positie" is. Het kruimelpad is bv positie -2....geen idee waar dat is en ik kom het ook nergens tegen.
Zo zou ik nog wel een A4tje of 6 kunnen doorgaan. Joomla 2.5 is in mijn beleving een totaal ander verhaal dan 1.5 Kortom ik vraag me af of het wel zo verstandig is om weer zoveel tijd en energie te steken in het ontdekken van 2.5 Daarbij denk ik dat het bezit van de kennis van 1.5 eerder een nadeel dan een voordeel is.
Mijn vraag is of er meer mensen zijn die deze ervaring hebben of moet ik gewoon flink zijn en doorbijten.....
Hallo,
Ik heb onlangs via dit forum de tip/advies gekregen om over te stappen van 1.5 naar 2.5. Na wat inlog en rechten problemen heb ik 2.5 nu goed werkend op mijn server.
Ben nu enkele dagen aan het "stoeien" met 2.5 maar moet zeggen dat het allemaal erg tegenvalt. Wist ik onder 1.5 redelijk waar alles stond en hoe de basis werkte, in 2.5 moet ik weer helemaal opnieuw beginnen.
Zo kom ik in 2.5 bij menu's o.a. "de fruitshop" en de "fruitwinkel" tegen maar ik heb geen idee waar ik die op de site zou moeten zien ( kom het ook nergens tegen (?)
De volgorde bepalen onder de artikele is mij een compleet raadsel..
Kennelijk kun je onder 2.5 bij templates niet meer zien wat nou welke "positie" is. Het kruimelpad is bv positie -2....geen idee waar dat is en ik kom het ook nergens tegen.
Zo zou ik nog wel een A4tje of 6 kunnen doorgaan. Joomla 2.5 is in mijn beleving een totaal ander verhaal dan 1.5 Kortom ik vraag me af of het wel zo verstandig is om weer zoveel tijd en energie te steken in het ontdekken van 2.5 Daarbij denk ik dat het bezit van de kennis van 1.5 eerder een nadeel dan een voordeel is.
Mijn vraag is of er meer mensen zijn die deze ervaring hebben of moet ik gewoon flink zijn en doorbijten.....
- bruno-01
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Wel of niet 2.5 ?
26 apr 2012 20:42Geen keus met oog op dat joomla 1.5 op korte termijn niet meer wordt ondersteund en niet veilig meer zal zijn!Zo zou ik nog wel een A4tje of 6 kunnen doorgaan. Joomla 2.5 is in mijn beleving een totaal ander verhaal dan 1.5 Kortom ik vraag me af of het wel zo verstandig is om weer zoveel tijd en energie te steken in het ontdekken van 2.5 Daarbij denk ik dat het bezit van de kennis van 1.5 eerder een nadeel dan een voordeel is.
Conclusie: Net als wij allemaal die van 1.5 komt even doorbijten en geniet van een betere joomla.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
Wel of niet 2.5 ?
26 apr 2012 20:50
Je hebt idd geen keus. Het onderhoud op Joomla 1.5 stopt medio september.
Vanaf dat moment wordt het alleen maar onveiliger om er gebruik van te maken.
Met betrekking tot de module posities het volgende:
Login
Extensies
Templatebeheer
Opties (rechts bovenin)
Voorbeeld module posities -> ingeschakeld
Opslaan
Off topic
@Jelle...vandaag ben je me te snel af
Vanaf dat moment wordt het alleen maar onveiliger om er gebruik van te maken.
Met betrekking tot de module posities het volgende:
Login
Extensies
Templatebeheer
Opties (rechts bovenin)
Voorbeeld module posities -> ingeschakeld
Opslaan
Off topic
@Jelle...vandaag ben je me te snel af
- Otto
- Bezoeker
Tijd voor maken pagina: 0.618 seconden