- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Artikel op datum automatisch laten verdwijnen
06 mei 2012 14:22Nu heb ik een expiratie datum aan de artikelen gehangen zodat een evenement dat geweest is niet meer in de lijst met evenementen terug te vinden is. Echter als het evenement geweest is, wil ik nog wel vanuit het Agenda kunnen linken naar het artikel dat geweest is.
Probleem: Na de evenement datum werkt de link niet meer in het agenda artikel... artikel is dan in zijn geheel niet meer op te vragen...
Hoe los ik het op zodat het artikel na de datum niet meer in de categorie blog staat maar wel linkbaar (en functionerend) is vanuit een ander artikel?
- Hasse
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
06 mei 2012 14:26 - 06 mei 2012 14:27Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
07 mei 2012 09:47Jelle.D schreef : Hallo,
Kijk hier eens naar: Redirecten in Joomla
Bedankt voor je reactie. Dat was een boeiende video zeg. Echter niet relevant voor mijn probleem. Ik wil een artikel die door de datum ge-expired is gewoon nog steeds kunnen opvragen via de oorspronkelijke link. Thats all! Dus geen handmatige acties rondom expiratie datums.
- Hasse
- Bekend met Joomla!NL
07 mei 2012 10:19 - 07 mei 2012 10:19ik denk dat je zodra een evenement is geweest het betreffende artikel niet moet depubliceren, want dan is hij idd niet meer bereikbaar, maar gewoon gepubliceerd laten en verhuizen naar een andere categorie welke ook is gepubliceerd, maar welke nergens aanhangt zoals menu etc. Artikelen zijn dan nog steeds bereikbaar. Je moet alleen via je editor bladeren naar dat betreffende artikel om de url te achter halen. daar je de andere artikelen toch handmatig doet wat ik hierboven zo lees, kun je meteen de nieuwe url toepassen.
Groetjes
Renata
KvK nr. 51546418
een goed gezond 2013
- Renata
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
-
07 mei 2012 13:36Maar dat is allemaal handwerk en nou net niet de bedoeling van die expiratie functie...Renata schreef : Hoi
ik denk dat je zodra een evenement is geweest het betreffende artikel niet moet depubliceren, want dan is hij idd niet meer bereikbaar, maar gewoon gepubliceerd laten en verhuizen naar een andere categorie welke ook is gepubliceerd, maar welke nergens aanhangt zoals menu etc. Artikelen zijn dan nog steeds bereikbaar. Je moet alleen via je editor bladeren naar dat betreffende artikel om de url te achter halen. daar je de andere artikelen toch handmatig doet wat ik hierboven zo lees, kun je meteen de nieuwe url toepassen.
Groetjes
Renata
Waarom is een gedepubliceerd artikel niet meer op te vragen als je de url weet? Er kunnen toch altijd nog externe links naar toe zijn, dus zou een mogelijkheid om gedepubliceerde artikelen toch met de url op te kunnen vragen best heel handig kunnen zijn. Ik begrijp dat die optie er niet in?
Is er een plugin voor om artikelen op datum te depubliceren en dan toch met hun URL opvraagbaar blijven?
- Hasse
- Bekend met Joomla!NL
07 mei 2012 13:55Hasse schreef : Waarom is een gedepubliceerd artikel niet meer op te vragen als je de url weet? Er kunnen toch altijd nog externe links naar toe zijn, dus zou een mogelijkheid om gedepubliceerde artikelen toch met de url op te kunnen vragen best heel handig kunnen zijn. Ik begrijp dat die optie er niet in?
Normaal gesproken depubliceren joomla gebruikers artikelen omdat ze een artikel gewoon weg willen hebben en ook niet willen dat het betreffende artikel geïndexeerd wordt door zoekmachines...logisch...
Wat jij wilt is een artikel tot leven wekken die al doodverklaard is door het te depubliceren. Je publiceerd een artikel en dan is hij vindbaar, depubliceer je een artikel en hij is niet vindbaar. Het is dus het 1 of het ander.
Je zult idd een plugin moeten vinden die artikelen verhuisd naar een andere categorie of zoiets. Zelf heb ik daar nog nooit van gehoord, maar dat wil niet zeggen dat het niet bestaat. Wellicht dat anderen hier je verder kunnen helpen.
Wat ook kan bedenk ik me nu is de "laatse nieuws" module. Je kunt dan aangeven hoeveel artikelen zichtbaar zijn als artikel (actuele evenementen) en hoeveel als lijst (niet actuele evenementen). verder kun je gebruik maken van de "lees meer" knop. Het enige wat je dan bij moet houden is hoeveel er actueel zijn en dus het aantal van zichtbare artikelen daarop aanpassen. Maar ga je dit doen dan zul je een hele omslag moeten maken.
Groetjes
Renata
KvK nr. 51546418
een goed gezond 2013
- Renata
-
07 mei 2012 14:06Klaarblijkelijk is het onveranderbaar dat gedepubliceerde artikelen via hun URL opvraagbaar blijven.
Resteert de vraag hoe dan het beste zoiets aan te pakken? Dus artikelen over evenementen met een datum en 2 lijsten van die artikelen. 1 met alle evenementen en 1 met alle nog komende evenmenten. Dit alles dus zonder handmatige acties op de datum van het evenement....
- Hasse
- Bekend met Joomla!NL
07 mei 2012 15:14Neem hier of hier eens een kijkje.
Succes
Renata
KvK nr. 51546418
een goed gezond 2013
- Renata
-
07 mei 2012 16:14Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
07 mei 2012 16:17Tot die conclusie kwam ik onderhand helaas ook... reden van de 'helaas' is dat ik liever zonder plugins werk of zo beperkt mogelijk. Dit ivm veiligheid en ook de grote hoeveelheid tijd die het kost om plugins te vinden die doen wat je wilt.Renata schreef : Ik denk dat je op zoek moet gaan naar een calendar component of iets dergelijks.
Neem hier of hier eens een kijkje.
Succes
Renata
- Hasse
- Bekend met Joomla!NL
07 mei 2012 16:32 - 07 mei 2012 16:36Dat is ook nog wel een optie en minder ingrijpend dan een geschikt calendar component uitzoeken. Echter zit ik dan nog wel met het feit dat het veranderen van een categorie de URL ook veranderd. Het overzicht met alle evenementen is een handgemaakt artikel omdat de layout anders niet okay was. Uiteraard snap ik dat er iets moet veranderen om het mogelijk te maken wat ik wil. Meerdere wegen naar Rome hier.Astrid schreef : Misschien dat je ook iets kunt met autoarchive . Artikelen in het archief kunnen namelijk wel getoond worden.
Bedankt so far.
Ow, weet jij zo teovallig of dat Autoarchive ook gelijk automatisch een redirect aan kan maken?
- Hasse
- Bekend met Joomla!NL
07 mei 2012 18:48Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team