Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
inlogproblemen
inlogproblemen
11 mei 2012 12:24 - 11 mei 2012 12:27
Goedemorgen,
Momenteel ben ik bezig met een aantal sites en op één site heb ik een heel vervelend en onbegrijpelijk probleem, waar vanuit de webhost ook naar wordt gekeken.
Ik heb een subdomein aangemaakt met een aparte database onder het hoofddomein met ook een aparte database.
In het subdomein is Joomla 2.5.4 geinstalleerd. Dit subdomein heeft een webwinkelfunctie. Virtuemart 2.0.6.
Nu heb ik sinds ik de database handmatig gevuld heb inlogproblemen. Ik kan sinds gisteren regelmatig niet meer inloggen in mijn backend en frontend van mijn website.
De webhost heeft gisteren het wachtwoord overschreven en vervolgens werkte het weer een tijdje. Maar ook gisterenavond was er tijdelijk een inlogprobleem.
Gisteren avond heb ik gewoon in kunnen loggen en heb ik mijn wachtwoord weer teruggezet. Daarna heb ik ook diverse malen weer kunnen inloggen. Ik heb gevoelsmatig het idee dat dit een databaseprobleem is, maar heb daar te weinig kijk op. Ik heb in de afgelopen 10 jaar al wel tal van sites gebouwd met mambo en joomla maar dit ben ik nog niet eerder tegengekomen.
Nu echter kan ik weer niet inloggen op de backend en de frontend van de site. Er is nergens anders ingelogd op de site dus dat zou het probleem niet moeten kunnen zijn. Het lijkt wel na de inlog de site niet "doorstart"
In Chrome blijft ie hangen, maar in FireFox start ie wel gewoon door. ??
Heeft iemand een idee wat het werkelijke probleem is en hoe dit op te lossen zou zijn?
Momenteel ben ik bezig met een aantal sites en op één site heb ik een heel vervelend en onbegrijpelijk probleem, waar vanuit de webhost ook naar wordt gekeken.
Ik heb een subdomein aangemaakt met een aparte database onder het hoofddomein met ook een aparte database.
In het subdomein is Joomla 2.5.4 geinstalleerd. Dit subdomein heeft een webwinkelfunctie. Virtuemart 2.0.6.
Nu heb ik sinds ik de database handmatig gevuld heb inlogproblemen. Ik kan sinds gisteren regelmatig niet meer inloggen in mijn backend en frontend van mijn website.
De webhost heeft gisteren het wachtwoord overschreven en vervolgens werkte het weer een tijdje. Maar ook gisterenavond was er tijdelijk een inlogprobleem.
Gisteren avond heb ik gewoon in kunnen loggen en heb ik mijn wachtwoord weer teruggezet. Daarna heb ik ook diverse malen weer kunnen inloggen. Ik heb gevoelsmatig het idee dat dit een databaseprobleem is, maar heb daar te weinig kijk op. Ik heb in de afgelopen 10 jaar al wel tal van sites gebouwd met mambo en joomla maar dit ben ik nog niet eerder tegengekomen.
Nu echter kan ik weer niet inloggen op de backend en de frontend van de site. Er is nergens anders ingelogd op de site dus dat zou het probleem niet moeten kunnen zijn. Het lijkt wel na de inlog de site niet "doorstart"
In Chrome blijft ie hangen, maar in FireFox start ie wel gewoon door. ??
Heeft iemand een idee wat het werkelijke probleem is en hoe dit op te lossen zou zijn?
- FreekD
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
inlogproblemen
12 mei 2012 10:27
Hallo FreekD,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Wat bedoel je hier precies mee? Dat je in FF wel kunt inloggen maar in Chrome niet?In Chrome blijft ie hangen, maar in FireFox start ie wel gewoon door. ??
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
inlogproblemen
17 jun 2012 23:43Astrid schreef : Wat bedoel je hier precies mee? Dat je in FF wel kunt inloggen maar in Chrome niet?
Ditzelfde probleem heb ik ook. Op verschillende sites waarop ik 2.5.4 heb geïnstalleerd. Soms weigert Chrome gewoon dienst. Het geeft geen foutmelding, maar komt gewoon steeds met het inlogscherm terug, zowel in front- als in backend.
Het schonen van de cache helpt niet, CTRL-F5 helpt niet, Chrome uit- en weer aanzetten helpt ook niet. Firefox doet op datzelfde moment alles prima.
Heel vreemd...
- rwstout
- Nieuw op Joomla!NL
inlogproblemen
18 jun 2012 00:18
Wat wel hielp, was het opschonen van de sessies vanuit het adminscherm in Firefox. Maar dat is natuurlijk niet de oplossing van het probleem, Belangrijker is het om de oorzaak te vinden...
- rwstout
- Nieuw op Joomla!NL
inlogproblemen
18 jun 2012 10:25Kun je uitleggen wat je hebt gedaan bij hetgeen je hierboven zegt? Heb je misschien gegevens uit de database van VM 1.1.9 handmatig toegevoegd?In het subdomein is Joomla 2.5.4 geinstalleerd. Dit subdomein heeft een webwinkelfunctie. Virtuemart 2.0.6.
Groetjes , George
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
- GeorgeV.
- Joomla!NL vriend(in)
Tijd voor maken pagina: 0.670 seconden