Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

inlogproblemen

inlogproblemen

11 mei 2012 12:24 - 11 mei 2012 12:27
#1
Goedemorgen,

Momenteel ben ik bezig met een aantal sites en op één site heb ik een heel vervelend en onbegrijpelijk probleem, waar vanuit de webhost ook naar wordt gekeken.

Ik heb een subdomein aangemaakt met een aparte database onder het hoofddomein met ook een aparte database.
In het subdomein is Joomla 2.5.4 geinstalleerd. Dit subdomein heeft een webwinkelfunctie. Virtuemart 2.0.6.

Nu heb ik sinds ik de database handmatig gevuld heb inlogproblemen. Ik kan sinds gisteren regelmatig niet meer inloggen in mijn backend en frontend van mijn website.

De webhost heeft gisteren het wachtwoord overschreven en vervolgens werkte het weer een tijdje. Maar ook gisterenavond was er tijdelijk een inlogprobleem.
Gisteren avond heb ik gewoon in kunnen loggen en heb ik mijn wachtwoord weer teruggezet. Daarna heb ik ook diverse malen weer kunnen inloggen. Ik heb gevoelsmatig het idee dat dit een databaseprobleem is, maar heb daar te weinig kijk op. Ik heb in de afgelopen 10 jaar al wel tal van sites gebouwd met mambo en joomla maar dit ben ik nog niet eerder tegengekomen.

Nu echter kan ik weer niet inloggen op de backend en de frontend van de site. Er is nergens anders ingelogd op de site dus dat zou het probleem niet moeten kunnen zijn. Het lijkt wel na de inlog de site niet "doorstart"

In Chrome blijft ie hangen, maar in FireFox start ie wel gewoon door. ??

Heeft iemand een idee wat het werkelijke probleem is en hoe dit op te lossen zou zijn?
;) :dry:
Laatst bewerkt 11 mei 2012 12:27 door FreekD.
Discussie gesloten.
  • FreekD
  • FreekD's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 3

inlogproblemen

12 mei 2012 10:27
#2
Hallo FreekD,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

In Chrome blijft ie hangen, maar in FireFox start ie wel gewoon door. ??

Wat bedoel je hier precies mee? Dat je in FF wel kunt inloggen maar in Chrome niet?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37150

inlogproblemen

17 jun 2012 23:43
#3

Astrid schreef : Wat bedoel je hier precies mee? Dat je in FF wel kunt inloggen maar in Chrome niet?


Ditzelfde probleem heb ik ook. Op verschillende sites waarop ik 2.5.4 heb geïnstalleerd. Soms weigert Chrome gewoon dienst. Het geeft geen foutmelding, maar komt gewoon steeds met het inlogscherm terug, zowel in front- als in backend.
Het schonen van de cache helpt niet, CTRL-F5 helpt niet, Chrome uit- en weer aanzetten helpt ook niet. Firefox doet op datzelfde moment alles prima.
Heel vreemd...
Discussie gesloten.
  • rwstout
  • rwstout's berichtenfoto
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 10

inlogproblemen

18 jun 2012 00:18
#4
Wat wel hielp, was het opschonen van de sessies vanuit het adminscherm in Firefox. Maar dat is natuurlijk niet de oplossing van het probleem, Belangrijker is het om de oorzaak te vinden...
Discussie gesloten.
  • rwstout
  • rwstout's berichtenfoto
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 10

inlogproblemen

18 jun 2012 10:25
#5

In het subdomein is Joomla 2.5.4 geinstalleerd. Dit subdomein heeft een webwinkelfunctie. Virtuemart 2.0.6.

Nu heb ik sinds ik de database handmatig gevuld heb inlogproblemen. Ik kan sinds gisteren regelmatig niet meer inloggen in mijn backend en frontend van mijn website.

Kun je uitleggen wat je hebt gedaan bij hetgeen je hierboven zegt? Heb je misschien gegevens uit de database van VM 1.1.9 handmatig toegevoegd?
Groetjes , George
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
Discussie gesloten.
  • GeorgeV.
  • GeorgeV.'s berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1800

inlogproblemen

18 jun 2012 10:27
#6
Oplossing in Chrome: de cookies verwijderen van de site waarop je niet in kunt loggen. De oorzaak is daarmee nog niet gevonden, maar je kunt in ieder geval weer inloggen.
Discussie gesloten.
  • rwstout
  • rwstout's berichtenfoto
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 10
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.237 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie