Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

verplichte bijkomende informatie bij registratie (klas?)

verplichte bijkomende informatie bij registratie (klas?)

14 mei 2012 14:02
#1
Dag
Ik heb me al suf gezocht, maar geen enkele extensie doet precies wat ik wil. Ook geen enkel topic op deze site behandeld mijn probleem helemaal.

Ik leg even mijn probleem uit. Voor een website van een school wil ik dat elk gezin verbonden aan onze school zich kan registreren om toegang te krijgen tot bepaalde delen van de website. De aanvragen moeten handmatig nagekeken worden op basis van een csv-file uit onze administratie zodat enkel leerlingen van de school daadwerkelijk een goedkeuring van de beheerder krijgen. Nu kan ik op basis van de standaard registratieformulier niet bijvoorbeeld vragen om de klasgroep van de leerling op te geven. Ik kan ze ook niet verplichten om bepaalde informatie te verstrekken (bijvoorbeeld de achternaam) zodat een sluitende controle mogelijk is.

Ik heb al extensies gevonden waarbij je een passphrase kan vragen, die zouden we kunnen doorgeven dmv. een briefje aan de leerlingen, maar dan nog kunnen ze registreren door enkel een voornaam op te geven en dat maakt het mij onmogelijk om die registratie goed te keuren.

Ofwel doe ik iets helemaal fout en zie ik iets over het hoofd. Graag jullie hulp.

Groeten
Wim
  • WimVDM
  • WimVDM's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 100

verplichte bijkomende informatie bij registratie (klas?)

14 mei 2012 19:20
#2
Misschien vindt je hier iets tussen?
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

verplichte bijkomende informatie bij registratie (klas?)

15 mei 2012 12:44
#3
Als je gebruik maakt van community builder kan je alle velden toevoegen die je wilt hebben. Je zou er zelfs nog voor kunnen kiezen om je hele csv file (of de noodzakelijke velden) te importeren met CBJuice2. Dan is iedereen al meteen geregistreerd en kunnen ze via wachtwwoord vergeten zelf hun wachtwoord veranderen (gebaseerd op het geimporteerde e-mailadres).
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

verplichte bijkomende informatie bij registratie (klas?)

18 sep 2012 21:08
#4
Wim, hoewel ik je niet helemaal kan helpen heeft jouw vraag wel mijn probleem opgelost. Inloggen met passphrase.
Je kunt overigens met Community builder de registratie velden verplicht maken. Dus verplicht veld Achternaam, naam kind en klas. Pas ik op een nadere manier toe om te kijken bij welke club iemand hoort en dat werkt naar tevredenheid.
  • patrick
  • patrick's berichtenfoto
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.040 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie