Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Trage site

Trage site

16 mei 2012 10:09 - 16 mei 2012 10:11
Verschillende van mijn users klagen dat mijn site nogal traag is. Ik heb nu enkele aanpassingen gedaan op basis van wat ik op het net van info vond. Volgens Google pagespeed is mijn site sneller geworden. De score is van 50 naar 69 gegaan en Yslow geeft me nu een C grade.
Is dit nu volgende voor dit soort site? Welke score zou ik moeten nastreven?

De host heeft natuurlijk er ook wat mee te maken. Momenteel zit in bij One.com en ben van plan eerstdaags te verhuizen naar Arvixe.

Bedankt voor jullie mening en eventueel tips.
  • Jemme
  • Jemme's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

Trage site

16 mei 2012 10:21
Hij is idd traag. Weet niet of dit er toe bijdraagt, maar ik krijg een foutmelding dat dit bestand niet gevonden kan worden:
Code:
http://www.roadsterclub.be/cache/jbetolo/0fd87d78f745c9939f8258864dcc5e31.js
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

Trage site

16 mei 2012 10:26
jbetolo is een plugin die css en js merged, minimized etc. Even af gezet want dat geeft me meer errors dan snelheidswinst.

Denk je dat de traagheid dan volledig gelinked is aan de host? Ik ben nu aan het uploaden naar Arvixe en hoop op beterschap.
  • Jemme
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

Trage site

16 mei 2012 11:02
Je site staat bij One.com op een server in Denemarken. Hij geeft ook nagenoeg geen ping responses. Dat draagt mede bij aan je performance.
Is een andere host dichter bij huis een optie?
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Trage site

16 mei 2012 11:12
Hoe check je de performance van de server eigenlijk? Ik heb net een abo genomen bij Arvixe en die servers staan in de VS, dus waarschijnlijk geen goed plan?

Servers die dichterbij staan kosten ook wel een aardig stukje meer :whistle:
  • Jemme
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

Trage site

16 mei 2012 11:18
Peering - dus de weg tot je server

Open je DOS-box en type: tracert www.jesite.ext

Het is erg prettig als de afgelegde weg korter dan 10 knooppunten is, zelf probeer ik in NL onder de 8 te blijven.

Ping tijden - de response tijd van je server
Open je DOS-box en type: ping www.jesite.ext

Pak ter vergelijk een grote nationale site en vergelijk.

Alle waar heeft zijn prijs. Als je nu in een verhuizing en neen nieuwe host een paar uur stopt, dan had je in die tijd al meer kunnen verdienen dan een redelijk goede host per jaar kost.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Trage site

16 mei 2012 12:34
Ondertussen mijn abo bij Arvixe geannuleerd. Heeft iemand ervaring met Joomla hosting bij Versio?

Ze bieden een specifiek Belgisch pakket aan dus je zou verwachten dat ze redelijk snel zijn?
  • Jemme
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

Trage site

16 mei 2012 12:51
Geen ervaring. Maar wat let je om je eens te oriënteren bij onze adverteerders.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

Trage site

21 mei 2012 17:26
Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met Versio.
Op mijn website informeer ik mijn klanten sinds kort vooraf met welke hosts ik pertinent niet werk, dit om problemen en discussies met klanten over o.a. traagheid van hun website zoveel mogelijk te vermijden.
Ik zou nooit besparen op hosting, dat kost uiteindelijk altijd geld en een hoop ergernis.
Mijn ervaring is dat hosts makkelijk roepen dat ze Joomla ondersteunen, in de praktijk blijkt dit vaak erg tegen te vallen. Vooral de update functionaliteit naar nieuwe Joomla versies werkt vaak niet, maar ook het verzenden van contact formulieren gaat geregeld mis.
Joomla Website Designer, voor professionele en betaalbare Joomla websites en Virtuemart webshops | KvK 34373741 | www.joomla-website-designer.nl
  • chaldama
  • chaldama's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

Trage site

23 mei 2012 10:44 - 23 mei 2012 10:45
Beste Jemme,

Een score van 69 in Yslow is nog niet erg goed, dus qua optimalisaties kun je flink nog wat vooruitgang behalen. Wat daarnaast ook een erg goede (en gratis) tool is, is gtmetrix.com . Daarmee voer je én een grondige snelheidsanalyse uit én krijg je praktische verbetertips.
Bij Byte hebben we verder nog een aantal praktische tips uitgewerkt: www.byte.nl/wiki/Website_Snelheid

Wat betreft de hosting geef je aan graag een goedkoop abonnement te willen. Het klopt natuurlijk dat prijzen nogal uiteen liggen, het gaat er daarbij dan natuurlijk ook om wat je belangrijk vindt en wat voor kwaliteit en service je zoekt. Denk bijvoorbeeld aan:
* Zit er support bij het pakket: mag je de provider bellen / mailen als je een vraag hebt en hoe snel reageren ze op hun mail?
* Hoe vaak worden er backups van je site en databases gemaakt en kun je die zelf weer terugplaatsen?
* Wat zijn de concrete specificaties die je nodig hebt en hoeveel bezoekers verwacht je maandelijks?
* Hoe gaat je provider om met onderhoud en storingen? Wat voor effect heeft dit op de uptime en veiligheid van jouw site?

En tot slot, je kunt altijd vragen of je de hosting kunt testen bij de provider waar je naar wilt overstappen. Dan kun je eerst nog zelf even testen of de performance bevalt en zit je nog nergens aan vast.

Succes!

Met vriendelijke groet,

Suzanne Flinkenflögel
Byte Internet

Trage site

30 mei 2012 20:46

chaldama schreef : Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met Versio.
Op mijn website informeer ik mijn klanten sinds kort vooraf met welke hosts ik pertinent niet werk, dit om problemen en discussies met klanten over o.a. traagheid van hun website zoveel mogelijk te vermijden.
Ik zou nooit besparen op hosting, dat kost uiteindelijk altijd geld en een hoop ergernis.
Mijn ervaring is dat hosts makkelijk roepen dat ze Joomla ondersteunen, in de praktijk blijkt dit vaak erg tegen te vallen. Vooral de update functionaliteit naar nieuwe Joomla versies werkt vaak niet, maar ook het verzenden van contact formulieren gaat geregeld mis.

Ik ben 2 weken geleden overgestapt naar Versio. Snelheidsverschil is duidelijk in de positieve zin in vergelijking met One. Momenteel heb ik geen klagen over de hosting nog over de support die ik gekregen heb tijdens de migratie van mijn sites.

Dat er betere en snellere hosting bestaat, ga ik zeker niet ontkennen. Maar ik draai geen professionele sites en heb dus ook geen zin om er teveel geld in te pompen.
  • Jemme
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

Trage site

30 mei 2012 20:49

SuzanneByte schreef : Beste Jemme,

Een score van 69 in Yslow is nog niet erg goed, dus qua optimalisaties kun je flink nog wat vooruitgang behalen. Wat daarnaast ook een erg goede (en gratis) tool is, is gtmetrix.com . Daarmee voer je én een grondige snelheidsanalyse uit én krijg je praktische verbetertips.
Bij Byte hebben we verder nog een aantal praktische tips uitgewerkt: www.byte.nl/wiki/Website_Snelheid

Wat betreft de hosting geef je aan graag een goedkoop abonnement te willen. Het klopt natuurlijk dat prijzen nogal uiteen liggen, het gaat er daarbij dan natuurlijk ook om wat je belangrijk vindt en wat voor kwaliteit en service je zoekt. Denk bijvoorbeeld aan:
* Zit er support bij het pakket: mag je de provider bellen / mailen als je een vraag hebt en hoe snel reageren ze op hun mail?
* Hoe vaak worden er backups van je site en databases gemaakt en kun je die zelf weer terugplaatsen?
* Wat zijn de concrete specificaties die je nodig hebt en hoeveel bezoekers verwacht je maandelijks?
* Hoe gaat je provider om met onderhoud en storingen? Wat voor effect heeft dit op de uptime en veiligheid van jouw site?

En tot slot, je kunt altijd vragen of je de hosting kunt testen bij de provider waar je naar wilt overstappen. Dan kun je eerst nog zelf even testen of de performance bevalt en zit je nog nergens aan vast.

Succes!

Met vriendelijke groet,

Suzanne Flinkenflögel
Byte Internet

Bedankt voor de tips. Enkel door het verhuizen van host zijn mijn scores omhoog gegaan. Page Speed geeft me nu een 86 en Yslow een 73. Kan zeker nog wat beter en daar zal ik nog wel eens werk van maken
  • Jemme
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.778 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie