Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Introtekst Joomla artikel op Facebook

Introtekst Joomla artikel op Facebook

21 mei 2012 22:09
#1
Hallo Forumleden,


Ik probeer iets te begrijpen maar het wil me maar niet lukken, wellicht kan iemand hier mij verheldering bieden, het gaat om het volgende:

Als ik op Facebook een link plaats van een artikel op mijn website, komt er de ene keer een introtekst van dat artikel onder de titel van dat artikel te staan. Dit is wat ik wil.
Maar soms staat daar een tekst welke ergens anders op de website staat en deze tekst wordt dan ook bij elke, op Facebook geplaatste link, getoond.

In eerste instantie dacht ik dat Facebook de eerste tekst neemt die hij tegenkomt op mijn webpagina waar de link naar verwijst. Na het verwijderen van deze tekst, geen ander resultaat. Datzelfde tekstje stond ook in de "Metabeschrjving van de website" in de Algemene Instellingen. Deze heb ik ook verwijdert wat ook geen ander resultaat oplevert.

Wat doe ik verkeerd of waar moet ik doen om mijn Joomlacontent in de introtekst te krijgen. Zou het erg fijn vinden als iemand mij hiermee kan helpen. Alvast vriendelijk dank.
  • Jackshouse
  • Jackshouse's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 12

Introtekst Joomla artikel op Facebook

22 mei 2012 10:06
#2
Hallo Jackshouse,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Plaats je de link handmatig of maak je gebruik van een joomla plugin met share?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37119

Introtekst Joomla artikel op Facebook

22 mei 2012 12:24
#3
Hallo Astrid,

Fijn om een bekend gezicht te zien in dit nieuwe jasje.

Ik doe het zowel handmatig als met 'ITP social buttons plugin' en ook 'Facebook Like And Recommend plugin', allen geven hetzelfde resultaat. Kan het zijn dat ik ergens een cach moet legen of zo?

Los daarvan zou ik willen weten hoe dit komt zodat ik in de toekomst weet wat ik moet doen, of wat ik niet moet doen, om dit te voorkomen.
  • Jackshouse
  • Jackshouse's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 12

Introtekst Joomla artikel op Facebook

22 mei 2012 16:12 - 22 mei 2012 16:14
#4
Beste Astrid/ Jackshouse,

Toevallig ben ik vandaag ook bezig geweest met 'ITP social buttons plugin'.
Ik krijg het echter niet voor elkaar om het volgende in de share van Facebook te krijgen :
1) De Meta titel
2) De Meta beschrijving
3) Image thumbnail

De titel zou gewoon van de pagina titel overgenomen moeten worden.
De beschrijving van de Meta beschrijving in het artikel
Voor de thumbnail heb ik een 'workaround' gevonden op deze site .

Geen van drieën levert resultaat op. Mis ik iets wat instellingen betreft?
Ik gebruik geen Algemene Meta-instellingen.

Ik gebruik overigens Joomla 2.5.4 en m'n website staat nu offline op de webserver.
Laatst bewerkt 22 mei 2012 16:14 door windwachter.

Introtekst Joomla artikel op Facebook

01 jun 2012 12:51
#5
Ja dat is me uiteindelijk gelukt, tenminste ik denk nu te weten waar het door komt.

Ik had in mijn hoofdmenu een knop met nieuws en onder die knop had ik subknoppen zitten naar verschillende "nieuws" categorieen. Zie voorbeeld:

NIEUWS
- wetenswaardigheidjes
- events
- etc

In deze setting kreeg ik telkens NIET de introtekst op Facebook. Nu heb ik alle subcategorieen onder de knop NIEUWS weggehaald en alles werkt nu zoals ik wil.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, mocht het niet duidelijk zijn dan hoor ik het graag.
  • Jackshouse
  • Jackshouse's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 12

Introtekst Joomla artikel op Facebook

01 jun 2012 16:14
#6
Helaas niet.

Ik heb op mijn website ook hoofd- en submenu-items. Hier kan ik niet van afwijken. Maar als ik de sharebutton van Facebook test bij een hoofdmenu-item waar geen submenu-items onder liggen, dan krijg ik alsnog geen beschrijving en fototje te zien in de post op Facebook. Slechts enkel een link.

Ik hoop dat het te maken heeft met het met het feit dat de website waarop ik het nu test (andere webserver en domeinnaam) niet op de webserver staat waar de website binnenkort online op komt te staan. De links naar de thumbnails staan in dit geval nog verkeerd namelijk. Voor de META beschrijving die in de post moet komen te staan zou het echter niet uit moeten maken...

Ik zal maar moeten duimen dat het werkt..

Introtekst Joomla artikel op Facebook

01 jun 2012 18:29
#7
Doe je het artikel helemaal doorklikken totdat je dat artikel solo op je pagina krijgt?
  • Jackshouse
  • Jackshouse's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 12

Introtekst Joomla artikel op Facebook

01 jun 2012 22:10
#8
Hoe bedoelt u dat precies?

Een artikel staat gewoon op 1 webpagina. Het einde van het artikel kan is gewoon te zien wanneer met naar beneden scrollt.
Onder aan het artikel staan vervolgens ook de buttons van de 'ITP social buttons plugin'.

Introtekst Joomla artikel op Facebook

07 jun 2012 12:18 - 07 jun 2012 12:20
#9
Gisteren de vernieuwde website online gezet en de plugin doet het zowaar!

De meta tekst wordt meegenomen en er kan gekozen worden uit enkele afbeeldingen.
Het enige plaatje wat ik nog echt belangrijk vind, maar niet wordt opgenomen door de plugin is het logo van de stichting, dus daar ga ik nog even aan werken!

De plugin doet het overigens ook op de submenu-items!

De website is www.rzvl.nl
Laatst bewerkt 07 jun 2012 12:20 door windwachter.
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.886 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie