Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Notificatie e-mail aan administrators

30 mei 2012 15:02
Ik zit weer met een eigenaardig probleem. Bij registratie van een nieuwe gebruiker krijgt de administrator geen notificatie e-mail. Alhoewel de instellingen volgens mij wel juist staan. Dit heeft vroeger gewerkt en ik weet niet waarom nu niet meer...

Ik heb Joomla 2.5.4.

In Gebruikersbeheer > Opties staat het volgende:

Gebruikersregistratie toestaan : ja
Registratiegroep voor nieuwe gebruikers : - Geregistreerd
Gasten gebruikersgroep : - Gast
Accountactivatie voor nieuwe gebruikers : Zelf
Notificatie e-mail aan administrators : Ja

Ik gebruik ook Community Builder 1.8

Onder Configuratie > Registratie staat het volgende:

Gebruikersregistratie toestaan : Gelijk aan globale instelling `registratie toestaan`
Genereer een automatisch wachtwoord bij de registratie : Nee
Vereis goedkeuring van beheerders : Nee
Vereis e-mailbevestiging : Ja
Ajax gebruikersnaamcontrole : Ja
...

Zou het hem in CB zitten?

Ik gebruik ook de plugin CB Profile Notifier.

Instellingen:

Notify admin of new user registration: Ja (dit maakt geen verschil of het ja of nee is, enkel deze mail wordt verstuurd los van de standaard notificatie mail)
Notify of back-end changes: Admin
Notify of front-end changes: Admin
Notify connections of front-end changes: Nee

Ik heb al wat gegoogeld en gevonden dat dit blijkbaar enkel mogelijk zou zijn als Accountactivatie voor nieuwe gebruikers op Admin staat. Wat volgens mij niet correct is. Er staat immers “Indien ‘Accountactivatie voor nieuwe gebruikers’ is ingesteld op ‘Geen’ of ‘Zelf’, kan er wel of niet een notificatie e-mailbericht verzonden worden aan de administrators.” ???
  • Pedro
  • Pedro's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

30 mei 2012 15:44
Ik heb exact dezelfde instellingen behalve de Ajax gebruikernaamcontrole en krijg als admin gewoon een e-mail. Werkt het misschien wel als je de plugin uitschakelt?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

30 mei 2012 16:36
Ik heb de plugin nu uitgeschakeld maar nog steeds geen notificatie mail. En als ik me niet vergis werkten ze alletwee naast elkaar. De Joomla notificatie en de CB Profile Notifier mail bedoel ik. Daarom had ik voor de laatste Notify admin of new user registration op nee gezet. Alhoewel het perfect mogelijk is om dit naar 2 verschillende adressen te sturen...

Maar nu ik deze heb uitgeschakeld krijg ik dus geen enkel bericht meer.

Het probleem is dat ik reeds maanden met een nieuwe site bezig ben. Eerst de basis instellingen gronden gecheckt en dan beetje bij beetje extensies geplaatst en gecheckt. Deze week wil ik een testversie openstellen aan een aantal testgebruikers en daarom overliep ik nog eens alles, met als test ook nog eens een nieuwe registratie. Maar het wordt zeer vervelend als net deze functie niet werkt...

Ondertussen heb ik hier ( forum.joomla.org/viewtopic.php?t=669426 ) gelezen dat iemand de code hiervoor heeft gewijzigd. Was wel voor 1.7 maar hoe dan ook ben ik niet zo happig om in php te liggen knoeien.

En hier ( forum.joomla.org/viewtopic.php?p=2730932 ) gaat het wel over 2.5 maar spreekt men over SMTP. Bij mij staat PHP Mail...
  • Pedro
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

30 mei 2012 18:18
Die code is al door de ontwikkelaars gewijzigd in 2.5.0. Heb je al wel getest of je mail binnen krijgt van je contactformulier? Is meestal de eenvoudigste manier om je mailsettings te controleren.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

30 mei 2012 22:45 - 30 mei 2012 22:46
Mijn mailformulier werkt prima. Evenals alle andere systeemmails bij registratie naar de nieuwe gebruiker, en ook de cb profile notifier mails. Wat betreft mails vanuit artikels: in IE 9.0 schijnt dat niet te lukken. In IE 8.0 en Chrome is dat geen probleem...
Dus heb ik in Chrome geprobeerd te registreren, maar ook hier geen notificatiemail naar de admin. Dus daar heeft het blijkbaar niks mee te maken. De mail van CB profile notifier was ok.
  • Pedro
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

31 mei 2012 13:03
Ik heb nu Accountactivatie voor nieuwe gebruikers op Admin gezet en Notificatie e-mail aan administrators (nog steeds) op ja. Maar toch gaat er nog gewoon een mail met activatielink naar de gebruiker. En nog steeds niets naar de admin. Behalve de cb notifier mail.

Het is dus blijkbaar alsof ik de settings in Gebruikersbeheer niet kan veranderen, of tenminste dat het geen effect heeft als ik het doe.

Is dit misschien een bug?
  • Pedro
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

31 mei 2012 13:48
Als jij het een bug vindt dan moet je het melden bij de makers van CB. Dit is het verhaal:
  1. Als een gebruiker zich registreert via de core login, dan krijgt de admin direct een e-mail dat een gebruiker zich heeft geregistreerd. Dit terwijl de gebruiker nog niet op de bevestigingslink heeft geklikt.
  2. Als een gebruiker zich registreert vai CB, dan krijgt de admin pas een e-mail als de gebruiker op de bevestigingslink heeft geklikt.
Persoonlijk vind ik de laatste methode correcter.
Als dit bij jou ook niet werkt, dan zou ik niet weten waar het fout gaat. Heb het zowel met smtp als met php mail gecheckt.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

31 mei 2012 14:53 - 31 mei 2012 14:56
Ik begin inderdaad meer en meer te geloven dat het aan CB ligt. Ik heb de Joomla module Login Form terug geactiveerd en eens gebruikt. Nu kreeg ik het standaard Joomla bericht (op webpagina)

Bericht
Uw account is aangemaakt en een activeringslink is verzonden naar het opgegeven e-mailadres. Voor u kunt inloggen dient u uw account te activeren door op de link in de e-mail te klikken.

En uiteindelijk... het volgende bericht:

Hallo administrator,
Een nieuwe gebruiker 'joomla10', gebruikersnaam 'joomla10', heeft zich geregistreerd op ...

In CB is dit normaal

Een nieuwe gebruiker heeft zich geregistreerd op ...
Dit e-mailbericht bevat de details
Naam: ...
E-mailadres: ...
Gebruikersnaam: ...
Antwoord niet op dit bericht aangezien deze automatisch gegenereerd is en enkel voor informatieve doeleinden gebruikt wordt.
OPMERKING: Deze e-mail is automatisch gegenereerd door ...

Eerst wou ik schrijven "enkel naar de administrator(s) en niet naar de super admin", maar 3 minuten later ook naar het super admin adres.

Dus dit werkt, maar dan zit ik natuurlijk zonder al mijn CB gegevensvelden! Ik zal nog verder de settings checken maar ik heb echt geen idee meer waar het aan zou kunnen liggen.

Maar wat CB betreft: ik heb gewoon de gratis Community Builder, geen betalende account. Dus ik geloof niet dat ik dan op hun forum terechtkan…?
  • Pedro
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

31 mei 2012 15:06
Waar heb je die gegevensvelden voor nodig dan? Kan je toch in de backend zien? En ook met een gratis account kan je posten op het CB forum hoor!
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

31 mei 2012 15:10
Wel, hoe kunnen de gebruikers die gegevens anders invullen???
  • Pedro
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

31 mei 2012 15:17
Ik snap steeds minder van je verhaal. Ik heb je aangegeven dat het anders werkt met de CB registratie dan met de core registratie, maar dat beiden werken.
Doe het volgende:
Registreer een gebruiker via de frontend met CB. Met je eigen e-mailadres. Je krijgt dan een mail met een bevestigingslink. Als je op die link klikt om je registratie te bevestigen, dan krijgt je zelf nog een bevestigingsmail en de admin krijgt dan de melding dan een nieuwe gebruiker zich heeft geregistreerd. Met de tekst zoals in je tweede quote.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

31 mei 2012 15:31 - 31 mei 2012 15:32
Ik bedoel dat de gebruiker niet de CB gegevensvelden kan invullen als registratie verloopt via de Joomla login module! Op die manier krijg ik niet de vereiste gegevens die nodig zijn bij registratie. De reden dat ik CB heb geïnstalleerd.

In het standaard Joomla gebruikersbeheer heb je enkel volgende velden:

Adres 1:
Adres 2:
Land:
Postcode:
Telefoon:
Website:
Favoriete boek:
Over mij:
Gebruikersvoorwaarden:
Toestemmen
Geboortedatum:

Gebruik ik Joomla registratie dan krijg ik een mail voor een nieuwe gebruiker maar worden de volledige gegevens niet ingevuld.
Gebruik ik de CB registratie dan wordt alles wel ingevuld maar krijg ik geen mail voor een nieuwe gebruiker.

Het heeft gewerkt en ik vraag me af waarom nu niet meer...
  • Pedro
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.735 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie