Opgelost!
Zoals ik al vermoedde was het gewoon een simpele instelling. Het was dus inderdaad in Community Builder zelf. Meer bepaald onder CB Configuratiebeheer > Moderatie > Verzend e-mails naar moderatoren. Dit stond op Nee en moest dus op Ja staan.
Enkele weken geleden was ik Kunena aan het testen en omdat ik de vele mails beu werd die ik ontving voor elk bericht had ik dit op Nee gezet. Wist ik veel dat dit gevolgen had voor de registratiemails... En omdat ik reeds voorbij de registratie testfase was kwam dit nu pas uit.
Daarom dat ik niet direct het verband zag en de schuld op Joomla zelf stak.
Ik had al veel instellingen in CB gewijzigd en ik was aan de lopende band na iedere wijziging een testgebruiker aan het aanmaken. Maar omdat ik in tijdnood geraakte vergat ik echter om telkens op de registratielink te klikken. En zoals Astrid schreef: "Als een gebruiker zich registreert via CB, dan krijgt de admin pas een e-mail als de gebruiker op de bevestigingslink heeft geklikt."
Dus gebeurde er niks...
Na toch te klikken op die links (vele intussen) begonnen de mails plots binnen te stromen...
Het is soms heel simpel... maar je moet het maar weten he!
Eind goed al goed en hier kan het slot erop.