Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Website laad traag
Website laad traag
01 jun 2012 14:13
Hallo allemaal,
ik volg deze forum al enige tijd aangezien ik al geruime tijd bezig ben met het maken van een website in Joomla. Ik vind persoonlijk dat ik al een eind gekomen ben, maar ik loop toch nog tegen een paar problemen aan. Het grootste probleem is, dat mijn website (home pagina) erg traag inlaad.
Zelf dacht ik eerst dat het aan de imageshow zou liggen, maar als ik in firebug kijk, dan kan ik dit niet terugvinden. Ik kan het traag inladen wel enigszins voorkomen door de cache functie aan te zetten, maar ik ben hier (nog) geen voorstander van. ik heb de cache functie nu even uitstaan, zodat je kan zien, dat het inladen van de home-pagina gemiddeld 7sec duurt.
Ik hoop dat er iemand is, die mij een oplossing zou kunnen geven aangezien ik het even niet meer zie
Het betreft de website www.fotojakma.nl
groeten, Remco
ik volg deze forum al enige tijd aangezien ik al geruime tijd bezig ben met het maken van een website in Joomla. Ik vind persoonlijk dat ik al een eind gekomen ben, maar ik loop toch nog tegen een paar problemen aan. Het grootste probleem is, dat mijn website (home pagina) erg traag inlaad.
Zelf dacht ik eerst dat het aan de imageshow zou liggen, maar als ik in firebug kijk, dan kan ik dit niet terugvinden. Ik kan het traag inladen wel enigszins voorkomen door de cache functie aan te zetten, maar ik ben hier (nog) geen voorstander van. ik heb de cache functie nu even uitstaan, zodat je kan zien, dat het inladen van de home-pagina gemiddeld 7sec duurt.
Ik hoop dat er iemand is, die mij een oplossing zou kunnen geven aangezien ik het even niet meer zie
Het betreft de website www.fotojakma.nl
groeten, Remco
- Cootjuh
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
Website laad traag
01 jun 2012 14:25 - 01 jun 2012 14:36
Hallo,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Lijkt mij op een server probleem.
En je png images zou je kunnen comprimeren zijn ook wel aardig groot.
Voorbeeld:
Het formaat van www.fotojakma.nl/templates/jsn_epic_pro/images/logo.png wordt aangepast in HTML of CSS van 1150 x 100 naar 990 x 86. Door een geschaalde afbeelding weer te geven, kunt u 123.2 KiB besparen (een besparing van 26%).
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Lijkt mij op een server probleem.
En je png images zou je kunnen comprimeren zijn ook wel aardig groot.
Voorbeeld:
Het formaat van www.fotojakma.nl/templates/jsn_epic_pro/images/logo.png wordt aangepast in HTML of CSS van 1150 x 100 naar 990 x 86. Door een geschaalde afbeelding weer te geven, kunt u 123.2 KiB besparen (een besparing van 26%).
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
Website laad traag
01 jun 2012 19:10
Beste Jelle,
Bedankt voor je snelle antwoord. Ik ben blij dat het joomlanl forum bestaat.
Ik heb er in de loop der tijd veel aan gehad en informatie uit kunnen halen.
Ik heb inmiddels de afbeelding verkleint en hier haal ik wat winst uit.
Ik merk ook dat het script www.fotojakma.nl/plugins/content/jumulti...hp?src=Li4vLi4vLi4vL veel opvraagt tijdens het laden.
Ik heb veel zitten zoeken op het internet en juist JUMultiThumb zou een snelle plugin zijn. Waarschijnlijk vraag ik er toch teveel van en zal ik op zoek moeten naar een alternatief.
Groeten,
Remco
Bedankt voor je snelle antwoord. Ik ben blij dat het joomlanl forum bestaat.
Ik heb er in de loop der tijd veel aan gehad en informatie uit kunnen halen.
Ik heb inmiddels de afbeelding verkleint en hier haal ik wat winst uit.
Ik merk ook dat het script www.fotojakma.nl/plugins/content/jumulti...hp?src=Li4vLi4vLi4vL veel opvraagt tijdens het laden.
Ik heb veel zitten zoeken op het internet en juist JUMultiThumb zou een snelle plugin zijn. Waarschijnlijk vraag ik er toch teveel van en zal ik op zoek moeten naar een alternatief.
Groeten,
Remco
- Cootjuh
- Nieuw op Joomla!NL
Website laad traag
01 jun 2012 19:27
Hoi Remco,
Toch zou ik ook eens naar je host kijken heb het idee dat de server waar je site op draait niet vlot is.( zie mijn eerst afbeelding, dat gele betekent dat hij die tijd nodig heeft voordat hij data van de server krijgt.)
Toch zou ik ook eens naar je host kijken heb het idee dat de server waar je site op draait niet vlot is.( zie mijn eerst afbeelding, dat gele betekent dat hij die tijd nodig heeft voordat hij data van de server krijgt.)
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Website laad traag
02 jun 2012 12:16
Hallo Jelle,
Ik heb mijn website draaien bij Antagonist.
Ik heb even gezocht op het forum en dan lees ik geen positieve reacties over deze hoster.
Ik heb de vertraging ook bij hun voorgelegd en krijg de onderstaande reactie:
Er zijn geen vetragingsproblemen bekend met deze server. Andere websites draaien ook zonder problemen.
Het lijkt erop dat een script bijzonder veel www.fotojakma.nl/plugins/content/jumulti...hp?src=Li4vLi4vLi4vL opvraagt wanneer de pagina wordt geladen. Ik vermoed dat hier in ieder geval een deel van de vertraging vandaan komt. Ik raad je aan te kijken naar mogelijke oorzaken van deze aanvragen en hoe je dit terug kunt brengen.
Ik denk dus dat ik moet gaan zoeken naar een snellere provider. Ik heb inmiddels het Cache voorlopig weer aangezet om mijn site toch sneller te laten inladen.
Ik heb mijn website draaien bij Antagonist.
Ik heb even gezocht op het forum en dan lees ik geen positieve reacties over deze hoster.
Ik heb de vertraging ook bij hun voorgelegd en krijg de onderstaande reactie:
Er zijn geen vetragingsproblemen bekend met deze server. Andere websites draaien ook zonder problemen.
Het lijkt erop dat een script bijzonder veel www.fotojakma.nl/plugins/content/jumulti...hp?src=Li4vLi4vLi4vL opvraagt wanneer de pagina wordt geladen. Ik vermoed dat hier in ieder geval een deel van de vertraging vandaan komt. Ik raad je aan te kijken naar mogelijke oorzaken van deze aanvragen en hoe je dit terug kunt brengen.
Ik denk dus dat ik moet gaan zoeken naar een snellere provider. Ik heb inmiddels het Cache voorlopig weer aangezet om mijn site toch sneller te laten inladen.
- Cootjuh
- Nieuw op Joomla!NL
Website laad traag
02 jun 2012 12:21Oké,Ik denk dus dat ik moet gaan zoeken naar een snellere provider.
Lijkt mij niet onverstandig.
En bij deze sluit ik de topic.
Groeten, Jelle
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.649 seconden