Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Kan emailfunctie niet uitvoeren...

Kan emailfunctie niet uitvoeren...

06 nov 2012 16:16
#46
Ik heb precies hetzelfde probleem.

Ik heb onlangs voor een klant een tweetal joomla sites gemaakt (twee verschillende providers).
Begonnen met 2.5.4 met een "PWeb AJAX Popup Contact Formulier" alles werkte uitstekend.
Nu 2.5.7 en krijg ik te horen dat de contact-formulieren niet meer werken.

Ben de hele middag bezig geweest om het op te lossen, helaas zonder succes.
Ook de support van Pweb bracht geen bruikbare oplossing.

Getest met een los php mail-formulier (buiten joomla) op de server, werkt prima.
Maar vanuit joomla 2.5.7 dus niet meer... oude (libraries) php mailer bestand 2.5.4 teruggezet en joomla mail maar geen succes. Verder naar mijn idee alles wat ik op het net kon vinden geprobeerd...

Ik hoop echt dat iemand nog een suggestie heeft.

Mvg Richard G.

Kan emailfunctie niet uitvoeren...

07 nov 2012 11:06
#47
Helaas loopt de ontwikkeling van mijn webwinkel hier ook op vast. De emailfunctie in deze hele site werkt niet (in Virtuemart zelf niet, in het standaard Joomla-contactformulier niet). Van beide gebruik ik de laatste versie. Ik heb de a-mail gegevens exact zo ingesteld als bij een andere site (oorspronkelijk gemaakt in 2.5.5) bij deze provider, daar doet alles het gewoon zoals het moet. Maar op deze site dus niet. En ik krijg het maar niet aan de praat, ondanks checken en wijzigingen naar alle suggesties hier. :(
Ik gebruik Joomla! 3.10.3
  • williwaw
  • williwaw's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 87

Kan emailfunctie niet uitvoeren...

07 nov 2012 11:25
#48
Kijk eens naar een fatsoenlijke host.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Kan emailfunctie niet uitvoeren...

07 nov 2012 11:45 - 07 nov 2012 11:54
#49

Otto schreef : Kijk eens naar een fatsoenlijke host.


Ik heb de indruk dat ik die wel heb. Nooit problemen met de eerste site daar, altijd snelle en concrete hulp. Ik weet het, nu dus wel met mijn mailfunctie. De safe mode staat standaard uit.

En ik beschouw dit niet als een Joomla! probleem, of als een provider probleem, maar ik wil gewoon een oplossing om mijn site goed werkend te krijgen. :whistle:

Inmiddels heb ik niet de hele phpmailer.PHP overgezet uit Joomla 2.5.4, maar bij de huidige op 4 plekken iets weggehaald. Het zal wel hetzelfde zijn als het helemaal overschrijven van deze phpmailer. Alles werkt nu goed, het contactformulier, plus nieuwe klanten kunnen zich registreren.

Wellicht overbodig, maar wat ik heb gedaan is hier te vinden:

In de /libraries/phpmailer/phpmailer.php heb ik in regels tussen 749 en 769 op vier plekken $params weggehaald.
Code:
$rt = @mail($val, $this->EncodeHeader($this->SecureHeader($this->Subject)), $body, $header, $params); // implement call back function if it exists $isSent = ($rt == 1) ? 1 : 0; $this->doCallback($isSent, $val, $this->cc, $this->bcc, $this->Subject, $body); } } else { $rt = @mail($to, $this->EncodeHeader($this->SecureHeader($this->Subject)), $body, $header, $params); // implement call back function if it exists $isSent = ($rt == 1) ? 1 : 0; $this->doCallback($isSent, $to, $this->cc, $this->bcc, $this->Subject, $body); } } else { if ($this->SingleTo === true && count($toArr) > 1) { foreach ($toArr as $key => $val) { $rt = @mail($val, $this->EncodeHeader($this->SecureHeader($this->Subject)), $body, $header, $params); // implement call back function if it exists $isSent = ($rt == 1) ? 1 : 0; $this->doCallback($isSent, $val, $this->cc, $this->bcc, $this->Subject, $body); } } else { $rt = @mail($to, $this->EncodeHeader($this->SecureHeader($this->Subject)), $body, $header, $params);

wordt dan:
Code:
$rt = @mail($val, $this->EncodeHeader($this->SecureHeader($this->Subject)), $body, $header); // implement call back function if it exists $isSent = ($rt == 1) ? 1 : 0; $this->doCallback($isSent, $val, $this->cc, $this->bcc, $this->Subject, $body); } } else { $rt = @mail($to, $this->EncodeHeader($this->SecureHeader($this->Subject)), $body, $header); // implement call back function if it exists $isSent = ($rt == 1) ? 1 : 0; $this->doCallback($isSent, $to, $this->cc, $this->bcc, $this->Subject, $body); } } else { if ($this->SingleTo === true && count($toArr) > 1) { foreach ($toArr as $key => $val) { $rt = @mail($val, $this->EncodeHeader($this->SecureHeader($this->Subject)), $body, $header); // implement call back function if it exists $isSent = ($rt == 1) ? 1 : 0; $this->doCallback($isSent, $val, $this->cc, $this->bcc, $this->Subject, $body); } } else { $rt = @mail($to, $this->EncodeHeader($this->SecureHeader($this->Subject)), $body, $header);

Wat er met een upgrade gebeuren zal, weet ik niet. En het is vast niet de beste oplossing, maar het werkt vooralsnog wel.
Ik gebruik Joomla! 3.10.3
Laatst bewerkt 07 nov 2012 11:54 door williwaw.
  • williwaw
  • williwaw's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 87

Kan emailfunctie niet uitvoeren...

07 nov 2012 12:20
#50
Ik heb eerst geprobeerd het op te lossen door de oude 2.5.4 phpmailer bestanden terug te zetten - werkte niet...
Toen het 2.5.7 phpmailer bestand aangepast - werkte ook niet...
PHP Safe Mode staat uit... verder naar mijn idee alle trics die ik kon vinden geprobeerd...

Binnen Joomla krijg ik het nu gewoon niet voor elkaar om een emailformulier te versturen.
Aan de server ligt het ook niet want eerst met 2.5.4 werkte het probleemloos, en ik heb een test gedaan op de server met een los contact.php formuliertje en dat ging prima...

Wel heb ik joomla (nederlandse) 2.5.4 via joomlacommunity gedownload en daarna is de site ge-update naar nu 2.5.7
Zou misschien daardoor de boel nu vastlopen???

Kan emailfunctie niet uitvoeren...

07 nov 2012 13:57
#51

Wel heb ik joomla (nederlandse) 2.5.4 via joomlacommunity gedownload en daarna is de site ge-update naar nu 2.5.7
Zou misschien daardoor de boel nu vastlopen???

Joomla is Joomla en maakt niet uit waar je hem vandaan haalt. Enige kan zijn dat je mogelijk taalbestanden moet updaten, maar dat wordt vanaf 2.5 in principe gewoon aangegeven bij je updates.

En als je php bij je mailinstellingen had staan en het werkte in 2.5.4, dan moet het na een update hetzij blijven werken en zo niet, moet het vervangen van phpmailer.php de oplossing bieden. Dus er is blijkbaar toch iets anders nog aangepast op je site.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103

Kan emailfunctie niet uitvoeren...

07 nov 2012 14:12
#52
Nee er is naderhand niets gewijzigd op wat nieuwe artikelen na...
het zijn overigens twee aparte sites op verschillende servers waar ik het probleem ineens heb.

Volgens mij is het enige wat ik nu kan doen qua test is in een submap joomla opnieuw te installeren en van daaruit een contactformulier te testen...
Ik weet het anders ook niet meer.

Mvg Richard G.

Kan emailfunctie niet uitvoeren...

09 nov 2012 13:36
#53
Beste,


Om de mailfunctie te testen doe je het volgende: Installeer Acymailer. Acymailer gaat geheel buiten Joomla om. Acymailer begint na de configuratie met een test email berichtje. Dit moet direct werken!

Als je een mailtje ontvangt is je configuratie instlling goed en zou in Joomla hetzelfde moeten zijn.
Is dat zo? Het probleem zit dan in de phpmailer.php

Dan alléén het phpmailer.php bestand uploaden met bijv. filezilla (van joomla 2.5.4) in de phpmail map van Joomla 2.5.7

groeten mariusklabberscms

Kan emailfunctie niet uitvoeren...

09 nov 2012 13:43
#54
Thanks.
Ik ga weer een poging wagen.
Al heb ik al wel geprobeerd het phpmailer bestand te vervangen door oudere versie, dit had geen resultaat.

Grt Richard

Kan emailfunctie niet uitvoeren...

09 nov 2012 14:40
#55
Tja mariusklabberscms,

Bedankt voor je suggestie, mijn server is niet het probleem dat had ik al eens getest.
Ik had toch nog even Acymailer geïnstalleerd en inderdaad nadat ik even een nieuwsbriefje had aangemaakt krijg ik deze netjes opgestuurd.
Had daarvoor al even ge-update naar Joomla 2.5.7 en hoopte eigenlijk dat daar fixes in zitten, helaas...
Dat (2.5.4) phpmailer bestand daarna teruggezet werkt nog steeds niet.
Ook in het nieuwe bestand de $params weggehaald werkt ook niet.

Verder vraag ik mij af of ik in mijn PHP instellingen safe-mode uit of aan moet staan?
Deze staat bij mij uit.

Ik word er inmiddels behoorlijk kierewiet van...

Grt Richard

Kan emailfunctie niet uitvoeren...

09 nov 2012 17:50
#56
hi Richard,

Als Acymailing werkt dan moet Joomla 2.5.7 ook gaan werken.

Of de Joomla configuratie -Server is niet goed ingesteld of het phpmail.php bestand in niet goed.

1. Weet je hoe de instellingen van joomla (moeten) staan?

Als dat goed is dan

2. plaats "ongewijzigd" in map libraries, map phpmail het phpmail.php bestand van Joomla 2.5.4

Bij mij was dit direct goed, test het met joomla contact formulier.

succes en groeten, Marius

Kan emailfunctie niet uitvoeren...

09 nov 2012 17:58
#57
Tja Marius,
Dat had ik al gedaan maar werkt gewoon niet, ik begrijp ook niet waarom. Dat was het eerste waar ik aan dacht.
Het mailformulier heeft het namelijk gewoon gedaan in 2.5.4
Het is niet de enige site met dit probleem.
Configuratie is niet veranderd en werkte eerst ook gewoon prima.

Bedankt in ieder geval.
Grt Richard
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.046 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie