Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Kan emailfunctie niet uitvoeren...
20 jun 2012 09:45 - 21 jun 2012 09:27
Hallo,
Ik weet niet of dit de bedoeling is maar ik zou graag even willen aanhaken op dit item.
Gisteren heb ik mijn huidige Joomla website geupdate van versie 2.5.4 naar versie 2.5.5
Achteraf bleeg er een bug in deze update te zitten waardoor enkele functies op de website niet meer werkten.
Vandaag heb ik de website weer geupdate van versie 2.5.5 naar versie 2.5.6
Hier zitten deze bugs niet meer in en functioneert alles weer naar behoren, OP EEN DING NA....
Ik kan geen mails meer versturen vanaf de website.
Zowel bij het opvragen / aanmaken van een user op de frontend als het versturen van de nieuwsbrief.
Steeds krijg in de melding:
Kan mailfunctie niet uitvoeren.
Verzenden e-mail mislukt.
Ik hoop van harte dat iemand mij kan en wil helpen.
Edit Astrid: Ik heb een nieuw topic voor je vraag aangemaakt. Je haakte aan bij een vraag die over iets heel anders ging.
Ik weet niet of dit de bedoeling is maar ik zou graag even willen aanhaken op dit item.
Gisteren heb ik mijn huidige Joomla website geupdate van versie 2.5.4 naar versie 2.5.5
Achteraf bleeg er een bug in deze update te zitten waardoor enkele functies op de website niet meer werkten.
Vandaag heb ik de website weer geupdate van versie 2.5.5 naar versie 2.5.6
Hier zitten deze bugs niet meer in en functioneert alles weer naar behoren, OP EEN DING NA....
Ik kan geen mails meer versturen vanaf de website.
Zowel bij het opvragen / aanmaken van een user op de frontend als het versturen van de nieuwsbrief.
Steeds krijg in de melding:
Kan mailfunctie niet uitvoeren.
Verzenden e-mail mislukt.
Ik hoop van harte dat iemand mij kan en wil helpen.
Edit Astrid: Ik heb een nieuw topic voor je vraag aangemaakt. Je haakte aan bij een vraag die over iets heel anders ging.
- johan.westerhout
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
20 jun 2012 22:32 - 21 jun 2012 09:26
bij mij hetzelfde als johan
ik blijf het even volgen
ik blijf het even volgen
- AnitaWe
- Bekend met Joomla!NL
21 jun 2012 13:04
Mailfunctie heeft in principe niets met de update te maken. Controleer je instellingen eens bij Algemene Instellingen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
21 jun 2012 21:21 - 21 jun 2012 21:33
Sinds ik de laatste 2 updates heb gedaan 2,5,5 en 2.5.6 werkt het niet meer ...
Ik weet niet wat er bij de algemene instellingen veranderd kan zijn dus ik weet ook niet waar de "fout" zit. Ik heb geen idee waar ik het moet zoeken.
Ik heb net een configuration.php van 29-4 de upload maar nog steeds geen mailfunctie...
Ik weet niet wat er bij de algemene instellingen veranderd kan zijn dus ik weet ook niet waar de "fout" zit. Ik heb geen idee waar ik het moet zoeken.
Ik heb net een configuration.php van 29-4 de upload maar nog steeds geen mailfunctie...
- AnitaWe
- Bekend met Joomla!NL
22 jun 2012 13:15
Nou, ditzelfde probleem heb ik ook!
Ineens kan ik na de update naar 2.5.6 niet meer gebruik maken van de mailfunctie..
Heb dit nog nooit gehad maar ben wel benieuwd waar dit aan ligt..
Ineens kan ik na de update naar 2.5.6 niet meer gebruik maken van de mailfunctie..
Heb dit nog nooit gehad maar ben wel benieuwd waar dit aan ligt..
- alexluigjes
- Nieuw op Joomla!NL
22 jun 2012 13:25
ik heb een aantal websites geupgrade naar Joomla 2.5.6 en dit ging zonder problemen. Ik kan hierover ook niks in het forum van joomla.org vinden. Misschien dat je de vraag bij het forum van Joomla.org kunt neerleggen.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens. www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
|
- webbiertje
- Joomla!NL vriend(in)
22 jun 2012 13:29
Ik las er iets over in de bugtracker:
joomlacode.org/gf/project/joomla/tracker...racker_item_id=28722
Hier staat ook een fix bij vermeld verderop in de reacties.
joomlacode.org/gf/project/joomla/tracker...racker_item_id=28722
Hier staat ook een fix bij vermeld verderop in de reacties.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
22 jun 2012 13:31
Ik heb de updates via "Admin tools" gedaan en dat gaat in alle gevallen goed inderdaad.
Is de mailfunctie niet een module of plugin die je kan overwriten of iets?
Snap niet helemaal waarom ik die mailfunctie bug ineens krijg.. Ik heb alle settings nagelopen.. Zelf de Configuration.php vergeleken met een andere site die op dezelfde server draait. die doet het wel..
Heel vreemd..
Snap niet helemaal waarom ik die mailfunctie bug ineens krijg.. Ik heb alle settings nagelopen.. Zelf de Configuration.php vergeleken met een andere site die op dezelfde server draait. die doet het wel..
Heel vreemd..
- alexluigjes
- Nieuw op Joomla!NL
22 jun 2012 13:33Mijn bericht #7 gelezen?alexluigjes schreef : Ik heb de updates via "Admin tools" gedaan en dat gaat in alle gevallen goed inderdaad.
Heel vreemd..
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
22 jun 2012 13:34 - 22 jun 2012 13:35
Zoals de link, zoals Jelle heeft gegeven aangeeft, lijkt het een combinatie van Joomla met een PHP instelling te zijn.
Edit: Zoals altijd is Jelle weer r*t* snel.
Edit: Zoals altijd is Jelle weer r*t* snel.
Groetjes , George
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
- GeorgeV.
- Joomla!NL vriend(in)
22 jun 2012 13:35
Sorry ja.. net gelezen. Het bericht kwam ineens online toen ik mijne uploade
Is dat echt een oplossing? Schijnt dat ik een gedeelte script moet veranderen maar er staat geen root locatie.
Ga het zeker proberen! Weet iemand trouwens die locatie te vinden?
Is dat echt een oplossing? Schijnt dat ik een gedeelte script moet veranderen maar er staat geen root locatie.
- alexluigjes
- Nieuw op Joomla!NL
22 jun 2012 13:38Lees het daar nu even rustig door.alexluigjes schreef : Sorry ja.. net gelezen. Het bericht kwam ineens online toen ik mijne uploade
This can be fixed by the following patch for phpmailer.php:
Groeten, Jelle
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.898 seconden