Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
404 error bij aanroepen website
21 jun 2012 18:31 - 21 jun 2012 18:37
Ik zit in een gelijkaardige situatie. Werk met 2.5.6 en ben bezig een nieuwe website te ontwerpen met gebruik van XAMPP op mijn macbook.
Site werkte perfect tot ik besloot m'n site van naam te veranderen in Algemene instellingen en ook de Meta beschrijving verwijderde. Sinds dan kan ik alleen nog in de Back end, Front geeft alleen maar error 404 component niet gevonden...
Edit Astrid: Ik heb een nieuwe vraag aangemaakt. Je haakte in op een draadje dat al opgelost was en over iets anders ging.
Site werkte perfect tot ik besloot m'n site van naam te veranderen in Algemene instellingen en ook de Meta beschrijving verwijderde. Sinds dan kan ik alleen nog in de Back end, Front geeft alleen maar error 404 component niet gevonden...
Edit Astrid: Ik heb een nieuwe vraag aangemaakt. Je haakte in op een draadje dat al opgelost was en over iets anders ging.
- Lasertony
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
21 jun 2012 18:39
Hallo Lasertony,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Graag in het vervolg een eigen vraag aanmaken als je probleem niet hetzelfde is als dat van TS (Topic Starter).
Weet je zeker dat je niets anders veranderd hebt? Staat toevallig onder SEO instellingen Gebruik URL herschrijven aan?
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Graag in het vervolg een eigen vraag aanmaken als je probleem niet hetzelfde is als dat van TS (Topic Starter).
Weet je zeker dat je niets anders veranderd hebt? Staat toevallig onder SEO instellingen Gebruik URL herschrijven aan?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
21 jun 2012 18:45
Sorry voor het inhaken.
"gebruik URL herschrijven" staat op Nee.
"zoekmachinevriendelijke URL's" staat op Ja.
Ik heb al geprobeerd met een andere pagina als standaardpagina te zetten, mijn hoofdmenu opnieuw op te bouwen, helpt allemaal niks.
Mijn artikels en modules zijn perfect te zien en te bewerken via de backend, maar wat ik ook doe, de website wordt niet weergegeven.
Alvast bedankt voor het meedenken
"gebruik URL herschrijven" staat op Nee.
"zoekmachinevriendelijke URL's" staat op Ja.
Ik heb al geprobeerd met een andere pagina als standaardpagina te zetten, mijn hoofdmenu opnieuw op te bouwen, helpt allemaal niks.
Mijn artikels en modules zijn perfect te zien en te bewerken via de backend, maar wat ik ook doe, de website wordt niet weergegeven.
Alvast bedankt voor het meedenken
- Lasertony
- Nieuw op Joomla!NL
21 jun 2012 18:57
Dit krijg ik met foutopsporing aan:
Call stack
# Function Location
1 JSite->dispatch() /Applications/XAMPP/xamppfiles/htdocs/Joomla_2.5.4/index.php:42
2 JComponentHelper::renderComponent() /Applications/XAMPP/xamppfiles/htdocs/Joomla_2.5.4/includes/application.php:197
3 JError::raiseError() /Applications/XAMPP/xamppfiles/htdocs/Joomla_2.5.4/libraries/joomla/application/component/helper.php:304
4 JError::raise() /Applications/XAMPP/xamppfiles/htdocs/Joomla_2.5.4/libraries/joomla/error/error.php:251
Joomla is geupdated naar 2.5.6 alhoewel de mappen op mijn computer uiteraard Joomla_2.5.4 zijn blijven noemen...
Call stack
# Function Location
1 JSite->dispatch() /Applications/XAMPP/xamppfiles/htdocs/Joomla_2.5.4/index.php:42
2 JComponentHelper::renderComponent() /Applications/XAMPP/xamppfiles/htdocs/Joomla_2.5.4/includes/application.php:197
3 JError::raiseError() /Applications/XAMPP/xamppfiles/htdocs/Joomla_2.5.4/libraries/joomla/application/component/helper.php:304
4 JError::raise() /Applications/XAMPP/xamppfiles/htdocs/Joomla_2.5.4/libraries/joomla/error/error.php:251
Joomla is geupdated naar 2.5.6 alhoewel de mappen op mijn computer uiteraard Joomla_2.5.4 zijn blijven noemen...
- Lasertony
- Nieuw op Joomla!NL
21 jun 2012 18:59
Dit wordt echt gokken:
Probeer het volgende eens.
Run de database reparatie (extensiebeheer --> tab Database)
Kijk eens bij ontdekken (extensiebeheer --> tab Ontdekken) of er nog ongeïnstalleerde extensies zijn. En zo ja, installeer ze dan.
Probeer het volgende eens.
Run de database reparatie (extensiebeheer --> tab Database)
Kijk eens bij ontdekken (extensiebeheer --> tab Ontdekken) of er nog ongeïnstalleerde extensies zijn. En zo ja, installeer ze dan.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
21 jun 2012 19:18
Helaas, alles ziet er daar goed uit. Geen waarschuwingen, geen niet geinstalleerde extensies...
- Lasertony
- Nieuw op Joomla!NL
21 jun 2012 19:39
Weet niet of dit helpt, maar als ik m'n default template verander naar bvb Atomic - default dan krijg ik dezelfde error, maar via een link kan ik dan naar "search this site" en die wordt dan wel weergegeven... Probleem met index.php ? Staat nochtans in de directory.
- Lasertony
- Nieuw op Joomla!NL
21 jun 2012 19:42
Zet eens een compleet installatiepakket van 2.5.6 over je bestaande site heen (zonder de map installation).
En zet ook nog eens je hele template map eroverheen. Die regel 304 uit helper.php gaat over language files van de template.
Of kijk eens of je niet toevallig de plugin taalfilter aan hebt staan. Dat zou ook nog kunnen.
En zet ook nog eens je hele template map eroverheen. Die regel 304 uit helper.php gaat over language files van de template.
Of kijk eens of je niet toevallig de plugin taalfilter aan hebt staan. Dat zou ook nog kunnen.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
21 jun 2012 19:45
Ben op die manier verder aan het experimenteren gegaan en als ik in m'n browser: http://localhost/Joomla_2.5.4/index.php?option=com_search intik dan kom ik nu terug op m'n website terug. Van daaruit werken m'n menu's ook weer zoals voordien.
- Lasertony
- Nieuw op Joomla!NL
21 jun 2012 20:30 - 21 jun 2012 20:42
is waarschijnlijk iets heel stoms, want enkel de doorverwijzing van url: localhost/joomla_2.5.4 naar localhost/joomla_2.5.4/index.php/homepage schijnt niet meer te werken. Ik heb nu m'n volledige website terug, maar dan enkel als ik de volledige url in m'n browser typ en dat was voorheen niet nodig.
- Lasertony
- Nieuw op Joomla!NL
22 jun 2012 09:28
Dan verwijder dat menu-item eens en maak het opnieuw aan.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
22 jun 2012 13:09
Is inderdaad opgelost door het "home" item in mijn hoofdmenu eens opnieuw aan te maken. Omdat ik de website ook meertalig wil maken had ik de taal hiervan ook al op NL gezet, alhoewel er nog geen taalfilter of languageswitcher ingeschakeld is. Met een nieuw item op taal "all" is het probleem opgelost.
Astrid, heel veel dank !
Astrid, heel veel dank !
- Lasertony
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.799 seconden