Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Problemen met Maprechten: alls is "niet schrijfbaar"
02 jul 2012 13:51
Dag, ik gebruik Joomla! 2.5.6. Ik heb enkele websites gehost bij twee verschillende hosts. Bij een host heb ik nooit een probleem. Bij de ander had ik een site in 1.5.25( ) lopen. Deze heb ik off line gehaald en een nieuwe site in 2.5.6 gemaakt en geupload. Net als bij de 1.5.25 site, heb ik hier problemen met het uploaden van images, maken van back ups (Akeeba) en uploaden van extensies. Kortom, met alles behalve met het plaatsen van artikelen.
De rechten heb ik ge-CHMOD naar 755 (mappen)en 644 (bestanden). Toch blijft alles 'niet beschrijfbaar". Deze host biedt verder geen hulp, maar heeft alles goed draaien voor Joomla! (PHP-versie etc.). Heb ik wellicht iets niet goed staan in mijn configuration.php? Via ftp kan ik gewoon alles doen, maar dat vind ik omslachtig. Het betreft hier host TransIp. Heeft iemand een voorbeeld van een configuration.php dat ik kan vergelijken?
De rechten heb ik ge-CHMOD naar 755 (mappen)en 644 (bestanden). Toch blijft alles 'niet beschrijfbaar". Deze host biedt verder geen hulp, maar heeft alles goed draaien voor Joomla! (PHP-versie etc.). Heb ik wellicht iets niet goed staan in mijn configuration.php? Via ftp kan ik gewoon alles doen, maar dat vind ik omslachtig. Het betreft hier host TransIp. Heeft iemand een voorbeeld van een configuration.php dat ik kan vergelijken?
Ik gebruik Joomla! 3.10.3
- williwaw
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
02 jul 2012 13:54
Controleer dan eens het volgende:
1. Kijk op die site van je hoster (of informeer bij hen) of je de ftp-laag aan of uit moet zetten
2. Als je hem aan moet zetten, controleer dan alle instellingen van je ftp-laag
3. Kijk in de filemanager in het controlepaneel van je hoster of je wel eigenaar bent van alle bestanden en mappen
1. Kijk op die site van je hoster (of informeer bij hen) of je de ftp-laag aan of uit moet zetten
2. Als je hem aan moet zetten, controleer dan alle instellingen van je ftp-laag
3. Kijk in de filemanager in het controlepaneel van je hoster of je wel eigenaar bent van alle bestanden en mappen
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
02 jul 2012 13:56
Het betreft hier een (bekende) host waar Joomla niet lekker draait. De rechtenkwestie (schrijfbaarheid van de mappen en bestanden) is een server kwestie en daar kun je als gebruiker van weinig aan veranderen. Het enige is om via DirectAdmin proberen de eigenaar te resetten.
Groetjes , George
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
- GeorgeV.
- Joomla!NL vriend(in)
02 jul 2012 14:23
Komt mij ook bekend voor.
Bij één hosting ben ik zeer lang bezig geweest om Joomla aan de gang te krijgen, wat helaas niet lukte. De enige Joomla versie die wel draaide was 1.0.X.
Nu heb je twee keuzes: of bij die hosting aan de gang blijven om de Joomla draaiend te krijgen, of de boel over verhuizen naar een andere hosting. De laatste optie is eigenlijk de beste.
Het probleem van die maprechten is, dat de hosting de boel dermate dichttimmert dat Joomla totaal niet wilt draaien of geïnstalleerd kan worden. Men is zo bang voor problemen met Joomla. Men is van mening dat Joomla niet veilig is en vaak problemen geeft. Vaak zijn die hostings ook nog retetraag. Als je Joomla draaiend krijgt, lopen die sites voor geen meter.
Ook heb ik wel eens meegemaakt bij een dergelijke hosting dat de site opeens niet meer werkte en foutmeldingen gaf. Ik heb daarop de hosting gebeld en zij gaven aan dat de site gewoon draaide en dat het aan mijn computer lag. jaja.
Wat bleek? Zij hadden de server software geupdate en de rechten van de database gebruiker stonden allemaal uit.
Bij één hosting ben ik zeer lang bezig geweest om Joomla aan de gang te krijgen, wat helaas niet lukte. De enige Joomla versie die wel draaide was 1.0.X.
Nu heb je twee keuzes: of bij die hosting aan de gang blijven om de Joomla draaiend te krijgen, of de boel over verhuizen naar een andere hosting. De laatste optie is eigenlijk de beste.
Het probleem van die maprechten is, dat de hosting de boel dermate dichttimmert dat Joomla totaal niet wilt draaien of geïnstalleerd kan worden. Men is zo bang voor problemen met Joomla. Men is van mening dat Joomla niet veilig is en vaak problemen geeft. Vaak zijn die hostings ook nog retetraag. Als je Joomla draaiend krijgt, lopen die sites voor geen meter.
Ook heb ik wel eens meegemaakt bij een dergelijke hosting dat de site opeens niet meer werkte en foutmeldingen gaf. Ik heb daarop de hosting gebeld en zij gaven aan dat de site gewoon draaide en dat het aan mijn computer lag. jaja.
Wat bleek? Zij hadden de server software geupdate en de rechten van de database gebruiker stonden allemaal uit.
- bbcs
- Bekend met Joomla!NL
02 jul 2012 14:50
Gelukkig ben ik inderdaad eigendom van alle bestanden en mappen. Op advies van de host heb ik alle bestanden op 660 en alle mappen op 770 gezet. Nu kan ik alles doen... Volgens de host kan het geen kwaad om de rechten zo te laten staan.
Bij mijn allereerste site bij hen was ik niet eigenaar van alle mappen en bestanden, maar op een eerder verzoek van mij hebben ze dat toen gewijzigd, en dat is zo gebleven.
Bedankt voor jullie advies.
Bij mijn allereerste site bij hen was ik niet eigenaar van alle mappen en bestanden, maar op een eerder verzoek van mij hebben ze dat toen gewijzigd, en dat is zo gebleven.
Bedankt voor jullie advies.
Ik gebruik Joomla! 3.10.3
- williwaw
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
02 jul 2012 15:02
Hallo,
Fijn dat het opgelost is.
Bedankt voor het terugkoppelen.
Fijn dat het opgelost is.
Bedankt voor het terugkoppelen.