Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
voorbeelden van good practice joomla intranet
07 jul 2012 16:41
Ik moet een artikel maken over intern informatiebeheer dmv Joomla. Ik zie het perfect mogelijk om een intranet-website met joomla te maken waarbij via ACL de verschillende organisatie-afdelingen toegang hebben tot bepaalde delen en documenten van de site. Zo kan je (meen ik toch) meerdere copies van bvb de calendar-module activeren waar dan welbepaalde users toegang toe hebben. Of dit met docman kan heb ik nog niet uitgeprobeerd. Een filemanager als jsmallfib of Filepicker laat dit wel toe.
Ik zoek echter voorbeelden van good practice op dit vlak. Zijn er forumleden die dit reeds toepassen en hun realisaties met mij willen delen?
Ik zoek echter voorbeelden van good practice op dit vlak. Zijn er forumleden die dit reeds toepassen en hun realisaties met mij willen delen?
- paulkellens
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
07 jul 2012 17:25
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Ik denk dat jij de aangewezen persoon bent om ons van de mogelijkheden op de hoogte te stellen. Ik ben het hier op het forum nog maar weinig tegengekomen, maar weet dat er intranetten draaien op basis van Joomla.
Ik denk dat jij de aangewezen persoon bent om ons van de mogelijkheden op de hoogte te stellen. Ik ben het hier op het forum nog maar weinig tegengekomen, maar weet dat er intranetten draaien op basis van Joomla.
Groetjes , George
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
- GeorgeV.
- Joomla!NL vriend(in)
08 jul 2012 10:16
Zoals George al aangeeft, vermoed ik ook dat er weinig leden hier zijn die je verder kunnen helpen. Ik zou iig je vraag ook stellen op forum.joomla.org en er zijn ook diverse LinkedIn groepen voor Joomla. Mijn ervaring is, dat daar mogelijk wel meer webdesigners/gebruikers zitten die Joomla voor intranet gebruiken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
08 jul 2012 10:51
Hallo Paul,
Stel jezelf eens de volgende vraag:
Wat is het verschil tussen een website en een Intranet site?
Dan zul je waarschijnlijk tot deze conclusie komen:
Een website is een publieke publicatie geplaatst op het Internet, en een Intranet is een niet publieke publicatie geplaatst op een lokaal netwerk.
Het systeem is dus gelijk, alleen de bezoekers (het publiek) die je bereikt niet. Technisch dus waarschijnlijk geen hoogdravende uitdaging.
Uiteindelijk zul je dus moeten bepalen welke functionaliteit men nodig heeft en hoe je dat gaat doen. Over alle door je voorgestelde extensies is meer dan genoeg ik de fora te vinden. Uiteindelijk kun je door ze uit te proberen bepalen welke voor jou het beste werkt.
Bij een Intranet is het bereik kleiner en de doelgroep (bezoekers) veel beter bekend. Dus het huiswerk is veel eenvoudiger te maken. Daarnaast hoef je minder moeite in zoekmachine achtige zaken te steken, de zoekmachines bezoeken je site immers niet.
Stel jezelf eens de volgende vraag:
Wat is het verschil tussen een website en een Intranet site?
Dan zul je waarschijnlijk tot deze conclusie komen:
Een website is een publieke publicatie geplaatst op het Internet, en een Intranet is een niet publieke publicatie geplaatst op een lokaal netwerk.
Het systeem is dus gelijk, alleen de bezoekers (het publiek) die je bereikt niet. Technisch dus waarschijnlijk geen hoogdravende uitdaging.
Uiteindelijk zul je dus moeten bepalen welke functionaliteit men nodig heeft en hoe je dat gaat doen. Over alle door je voorgestelde extensies is meer dan genoeg ik de fora te vinden. Uiteindelijk kun je door ze uit te proberen bepalen welke voor jou het beste werkt.
Bij een Intranet is het bereik kleiner en de doelgroep (bezoekers) veel beter bekend. Dus het huiswerk is veel eenvoudiger te maken. Daarnaast hoef je minder moeite in zoekmachine achtige zaken te steken, de zoekmachines bezoeken je site immers niet.
- Otto
- Bezoeker
Tijd voor maken pagina: 0.760 seconden