Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Contactpesonenbeheer loopt vast
08 jul 2012 16:44
Bij het aanmaken van een nieuwe contactpersoon, of het wijzigen van een bestaande, loopt contactpersonenbeheer vast bij opslaan. Wat kan de oorzaak zijn?
Ik gebruik versie 2.5.6.
Ik gebruik versie 2.5.6.
- hammie47
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
- Otto
- Bezoeker
08 jul 2012 16:55
Niets. Loopt gewoon vast. Moet browser sluiten en na opstart en inlog, zie ik dan dat het betreffende contact niet is ingechect. Na inchecken, blijken de wijzigingen niet doorgevoerd te zijn. Bij nieuwe contacten, zie ik daar na hernieuwde inlog, uberhaupt niet van.
- hammie47
- Bekend met Joomla!NL
-
08 jul 2012 16:58
Welke browser gebruik je, IE9 misschien? Probeer het eens met bijvoorbeeld Firefox of Chroome.
- Otto
- Bezoeker
08 jul 2012 20:50 - 08 jul 2012 20:50
Heb je AdminTools geinstalleerd? Hier zit namelijk een instelling in dat je de backend gebruikers niet kunt wijzigen.
Groetjes , George
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
- GeorgeV.
- Joomla!NL vriend(in)
09 jul 2012 09:08
Standaard gebruik ik Firefox maar in IE9 is hetzelfde probleem.
- hammie47
- Bekend met Joomla!NL
-
09 jul 2012 09:11
AdminTools zegt me even niks, maar ik kan dus ook geen nieuwe gebruikers opslaan. Ik heb meerdere joomla sites in gebruik en allemaal versie 2.5.6, maar nergens heb ik dit probleem.
Ik moet toch gewoon standaard in backend kunnen wijzigen??
Ik moet toch gewoon standaard in backend kunnen wijzigen??
- hammie47
- Bekend met Joomla!NL
-
09 jul 2012 10:15 - 09 jul 2012 10:16
Probeer eens de cache van je site en van je browser te legen.
Als dat niet werkt, probeer het eens vanaf een andere computer.
Als dat niet werkt, probeer het eens vanaf een andere computer.
- Otto
- Bezoeker
- hammie47
- Bekend met Joomla!NL
-
09 jul 2012 10:58 - 09 jul 2012 10:58
Met als resultaat? Waarschijnlijk niets.
Een iets gedetailleerdere reactie zou prettig zijn.
Als ik probeer de redenen te achterhalen waarom er niet geschreven kan worden, dan denk ik aan de volgende:
1. Een al bestaand e-mail adres nogmaals willen gebruiken.
2. Geen volledige informatie, bijvoorbeeld de extensie bij een e-mail adres vergeten
3. Het gebruik van verkeerde/ongeoorloofde letters en leestekens
4. Het gebruik van IE9, deze geeft regelmatig problemen doordat er anders met CSS omgegaan wordt.
5. Een incompatible template
6. Fout in PHP of CSS veroorzaakt door een modificatie. (hoop dat je bijhoudt wat je doet en een goed revisie beheer hebt)
7. Rechten (Map, bestand, Apache eigenaar, etc
9. Een .htaccess met een blokkade op de verkeerde plaats waardoor je niet schrijven mag.
10. Iets zit je lokaal in de weg.
Als je de bovenstaande lijst punt voor punt afwerkt, dan weet ik bijna zeker dat je de oorzaak kunt vinden.
Een iets gedetailleerdere reactie zou prettig zijn.
Als ik probeer de redenen te achterhalen waarom er niet geschreven kan worden, dan denk ik aan de volgende:
1. Een al bestaand e-mail adres nogmaals willen gebruiken.
2. Geen volledige informatie, bijvoorbeeld de extensie bij een e-mail adres vergeten
3. Het gebruik van verkeerde/ongeoorloofde letters en leestekens
4. Het gebruik van IE9, deze geeft regelmatig problemen doordat er anders met CSS omgegaan wordt.
5. Een incompatible template
6. Fout in PHP of CSS veroorzaakt door een modificatie. (hoop dat je bijhoudt wat je doet en een goed revisie beheer hebt)
7. Rechten (Map, bestand, Apache eigenaar, etc
9. Een .htaccess met een blokkade op de verkeerde plaats waardoor je niet schrijven mag.
10. Iets zit je lokaal in de weg.
Als je de bovenstaande lijst punt voor punt afwerkt, dan weet ik bijna zeker dat je de oorzaak kunt vinden.
- Otto
- Bezoeker
09 jul 2012 13:29
11. Beschadigd of ontbrekend Joomla! bestand op de server.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
10 jul 2012 15:40
Inmiddels heb ik alle genoemde 11 mogelijkheden bekeken, echter zonder resultaat.
Het gaat hem puur om het opslaan, NA het maken van wijzigingen bij een bestaand contactpersoon, of na het aanmaken van een nieuw contact persoon.
Op dat moment kan ik geen andere admin keuze doen, oftewel: backend loopt vast. Dan browser resetten. Na hernieuwde opstart, is de het gewijzigde contactpersoon niet ingechekt. Nadat ik dat alsnog gedaan heb, blijkt dat de gemaakte wijzigingen niet doorgevoerd zijn.
Ik krijg geen foutmeldingen.
Nog enige aanvullingen:
Ik werk met Firefox, maar met IE9 gebeurd hetzelfde. Beiden laatste versies.
Ik heb niets gewijzigd in php of css.
Geen al bestaand e-mail adres, geen fouten m.b.t. extensies, geen ongeoorloofde leestekens, niets veranderd aan maprechten, .htaccess staat zoals die moet staan (aan).
Blijven 3 dingen over, die ik echter zelf moeilijk kan beoordelen, bij gebrek aan kennis:
"iets" zit lokaal in de weg...ja...maar wat???
Beschadigd- of ontbrekend bestand: ja, maar wat dan wel? Hoe bepaal ik dat? Feit is dat ik ooit 2 contacten zonder problemen heb aangemaakt...
Incompatible template: als boven. Het is ALLROUNDER-j1.6 - Standaard, maar zoals gezegd: ik HAD daarmee al contacten toegevoegd, zonder problemen.
Zou hoogstens zo kunnen zijn, dat inmiddels Joomla is geupgrade naar de laatste 2.5.6. en dat die template daar niet compatible mee is.
De browser cache is al meerdere malen geleegd, evenals de Joomla cache. Ik heb geen mogelijkheid om het op een nadere pc te doen, maar gezien bovenstaande lijkt me dat ook niet aan de orde.
Ik houdt mij dus aanbevolen voor meerdere suggesties. Ik kan inmiddels redelijk met Joomla om gaan, maar dit is voor mij nog te technisch.
Alvast bedankt.
Het gaat hem puur om het opslaan, NA het maken van wijzigingen bij een bestaand contactpersoon, of na het aanmaken van een nieuw contact persoon.
Op dat moment kan ik geen andere admin keuze doen, oftewel: backend loopt vast. Dan browser resetten. Na hernieuwde opstart, is de het gewijzigde contactpersoon niet ingechekt. Nadat ik dat alsnog gedaan heb, blijkt dat de gemaakte wijzigingen niet doorgevoerd zijn.
Ik krijg geen foutmeldingen.
Nog enige aanvullingen:
Ik werk met Firefox, maar met IE9 gebeurd hetzelfde. Beiden laatste versies.
Ik heb niets gewijzigd in php of css.
Geen al bestaand e-mail adres, geen fouten m.b.t. extensies, geen ongeoorloofde leestekens, niets veranderd aan maprechten, .htaccess staat zoals die moet staan (aan).
Blijven 3 dingen over, die ik echter zelf moeilijk kan beoordelen, bij gebrek aan kennis:
"iets" zit lokaal in de weg...ja...maar wat???
Beschadigd- of ontbrekend bestand: ja, maar wat dan wel? Hoe bepaal ik dat? Feit is dat ik ooit 2 contacten zonder problemen heb aangemaakt...
Incompatible template: als boven. Het is ALLROUNDER-j1.6 - Standaard, maar zoals gezegd: ik HAD daarmee al contacten toegevoegd, zonder problemen.
Zou hoogstens zo kunnen zijn, dat inmiddels Joomla is geupgrade naar de laatste 2.5.6. en dat die template daar niet compatible mee is.
De browser cache is al meerdere malen geleegd, evenals de Joomla cache. Ik heb geen mogelijkheid om het op een nadere pc te doen, maar gezien bovenstaande lijkt me dat ook niet aan de orde.
Ik houdt mij dus aanbevolen voor meerdere suggesties. Ik kan inmiddels redelijk met Joomla om gaan, maar dit is voor mij nog te technisch.
Alvast bedankt.
- hammie47
- Bekend met Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.771 seconden