Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Niet ingedeeld
Niet ingedeeld
20 jul 2012 17:23
Goedemiddag,
Op mijn site plant(en)namen staan vele artikelen. Helaas worden sommige ingedeeld als zijnde niet ingedeeld (zie bijlage). Ik weet zeker dat ik alle plantennamen heb ingedeeld in de categorie "nederlandse namen" en "latijnse namen". De url "niet ingedeeld" wordt wel geindexeerd en in Google en dat wil ik niet.
Ook bij verwijzingsbeheer of als ik check op broken links komt "niet ingedeeld" steeds terug. Is hier een verklaring voor?
Groeten, Maarten
Op mijn site plant(en)namen staan vele artikelen. Helaas worden sommige ingedeeld als zijnde niet ingedeeld (zie bijlage). Ik weet zeker dat ik alle plantennamen heb ingedeeld in de categorie "nederlandse namen" en "latijnse namen". De url "niet ingedeeld" wordt wel geindexeerd en in Google en dat wil ik niet.
Ook bij verwijzingsbeheer of als ik check op broken links komt "niet ingedeeld" steeds terug. Is hier een verklaring voor?
Groeten, Maarten
- quantz
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
Niet ingedeeld
19 aug 2012 16:50
Wellicht is het een alias probleem?
Ieder artikel dat je aanmaakt/opslaat krijgt ook een alias mee (staat onder de titel van het artikel).
Als je al een artikel hebt met dezelfde titel (nederlandse plantennaam) en je maakt de artikel ook aan voor de latijnse plantennaam met eenzelfde titel dan wordt wellicht een foutieve alias gebruikt.
Is dit niet het geval dan is het misschien op te lossen door onder Inhoud > Categorieën op "Opnieuw opbouwen" te klikken? Staat als icon bovenin.
Je begint dan met de hoofdcategorie - opnieuw opbouwen
dan een onderliggende categorie - opnieuw opbouwen
enz, enz...
Ieder artikel dat je aanmaakt/opslaat krijgt ook een alias mee (staat onder de titel van het artikel).
Als je al een artikel hebt met dezelfde titel (nederlandse plantennaam) en je maakt de artikel ook aan voor de latijnse plantennaam met eenzelfde titel dan wordt wellicht een foutieve alias gebruikt.
Is dit niet het geval dan is het misschien op te lossen door onder Inhoud > Categorieën op "Opnieuw opbouwen" te klikken? Staat als icon bovenin.
Je begint dan met de hoofdcategorie - opnieuw opbouwen
dan een onderliggende categorie - opnieuw opbouwen
enz, enz...
groetjes,
Anne
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897 | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- AnneM
- Joomla!NL vriend(in)
Niet ingedeeld
20 aug 2012 09:39
Ik zie geen resultaat. Wat ik heb gedaan is het volgende. De plant Poppenorchis geeft een vreemde url (zie bijlage). De categorie Nederlandse namen (waaronder deze plant is ingedeeld) heb ik opnieuw opgebouwd maar er is niets veranderd. Doe ik dit goed?
- quantz
- Bekend met Joomla!NL
Niet ingedeeld
20 aug 2012 22:57 - 20 aug 2012 22:58
Hetzelfde zal je ook moeten doen voor de latijnse namen.
Denk ook aan de categorie opnieuw op te bouwen.
Het zijn de linkjes die al in je artikelen staan die naar "034-niet-ingedeeld... linken.
Edit:
Daarmee bedoel ik dus dat in je artikelen zelf ook nog linkjes zitten naar een verkeerde categorie...
Denk ook aan de categorie opnieuw op te bouwen.
Het zijn de linkjes die al in je artikelen staan die naar "034-niet-ingedeeld... linken.
Edit:
Daarmee bedoel ik dus dat in je artikelen zelf ook nog linkjes zitten naar een verkeerde categorie...
groetjes,
Anne
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897 | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- AnneM
- Joomla!NL vriend(in)
Niet ingedeeld
21 aug 2012 17:22
Ik heb de handeling voor elke categorie verricht zoals in mijn vorige antwoord maar ik zie geen resultaat. Doe ik het niet goed of is dit niet de oplossing?
Groeten, Maarten
Groeten, Maarten
- quantz
- Bekend met Joomla!NL
Niet ingedeeld
21 aug 2012 18:53
Even een gokje:
Heb je htaccess.txt hernoemd in .htaccess ? Voordat je SEF in Joomla backend hebt aangezet?
Zo ja.
dan helpt het mischien om de SEF mod_rewrite uit te zetten
je htaccess.txt per FTP (of direct bij je hoster) te hernoemen naar .htaccess (dus met de punt ervoor i.p.v. .txt erachter)
Daarna in Joomla beheersgedeelte weer de SEF aanzetten.
Heb je htaccess.txt hernoemd in .htaccess ? Voordat je SEF in Joomla backend hebt aangezet?
Zo ja.
dan helpt het mischien om de SEF mod_rewrite uit te zetten
je htaccess.txt per FTP (of direct bij je hoster) te hernoemen naar .htaccess (dus met de punt ervoor i.p.v. .txt erachter)
Daarna in Joomla beheersgedeelte weer de SEF aanzetten.
groetjes,
Anne
Anne
- AnneM
- Joomla!NL vriend(in)
Niet ingedeeld
22 aug 2012 16:47
Mijn hoster maakt geen gebruik van htaccess maar van ini bestanden. Is het misschien verstandig om deze vraag te stellen aan mijn hostingbedrijf?
Groeten, Maarten
Groeten, Maarten
- quantz
- Bekend met Joomla!NL
Niet ingedeeld
22 aug 2012 17:50
Lijkt me eerder een browsercache issue of zoiets. Als ik de broncode open van je pagina met de lijst nederlandse namen en zoek op "ingedeeld" dan krijg ik geen resultaten. Dus er linkt niets naar de verkeerde categorie volgens mij.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Niet ingedeeld
22 aug 2012 18:33
@Astrid:
Het gaat om o.a. deze linkjes www.plantennamen.info/34-niet-ingedeeld
Heb jij een verklaring?
En kijk dan nog eens naar www.plantennamen.info/latijnse-namen-mob...ceras-anthropophorum en dan de link "Nederlandse verklaring".
@Maarten:
Wil dat zeggen dat je nog een externe extensie gebruikt om SEF URL's te herschrijven?
Het gaat om o.a. deze linkjes www.plantennamen.info/34-niet-ingedeeld
Heb jij een verklaring?
En kijk dan nog eens naar www.plantennamen.info/latijnse-namen-mob...ceras-anthropophorum en dan de link "Nederlandse verklaring".
@Maarten:
Wil dat zeggen dat je nog een externe extensie gebruikt om SEF URL's te herschrijven?
groetjes,
Anne
Anne
- AnneM
- Joomla!NL vriend(in)
Niet ingedeeld
22 aug 2012 18:43
Dus is er een categorie niet ingedeeld. Kan niet anders. Maar hoe dat tot stand komt weet ik zo ook niet.
En wat het nut is van aparte categorieën voor mobiel, snap ik zo ook even niet.
Al ik netjes via het menu naar die latijnse naam ga van jouw tweede link, dan zie ik dit:
www.plantennamen.info/52-latijns-griekse...ceras-anthropophorum
Exact zoals het hoort.
@Anne:
Maarten host op een Windows server en die werken niet met .htaccess.
En wat het nut is van aparte categorieën voor mobiel, snap ik zo ook even niet.
Al ik netjes via het menu naar die latijnse naam ga van jouw tweede link, dan zie ik dit:
Exact zoals het hoort.
@Anne:
Maarten host op een Windows server en die werken niet met .htaccess.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
Niet ingedeeld
22 aug 2012 18:51
En de link in het artikel
gaat naar
www.plantennamen.info/34-niet-ingedeeld/494-poppenorchis
:woohoo:
Dat van de Windows server was me niet bekend.
Blijft mijn vermoeden dat het herschrijven van de SEF URL's in een externe extensie gebeurd.??
Dat van de Windows server was me niet bekend.
Blijft mijn vermoeden dat het herschrijven van de SEF URL's in een externe extensie gebeurd.??
groetjes,
Anne
Anne
- AnneM
- Joomla!NL vriend(in)
Niet ingedeeld
22 aug 2012 19:02Weet het niet. Kan het niet bevestigen of ontkennen. Zou ook nog in verwijzingsbeheer kunnen zitten. Of de links in de artikelen zijn ingevoerd als harde links in een oude structuur en dan past Joomla ze niet aan.Blijft mijn vermoeden dat het herschrijven van de SEF URL's in een externe extensie gebeurd.??
De link in dit artikel www.plantennamen.info/51-nederlandse-namen/103-aapjesorchis
gaat naar www.plantennamen.info/latijnse-namen-mob...ceras-anthropophorum
En klopt dus ook niet.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.908 seconden