Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

EU e-privacy directive

EU e-privacy directive

26 jul 2012 14:29
De topic over dit onderwerp is blijkbaar verdwenen, toch heb ik een paar vragen over de inhoud van dit nieuwsbericht :

Er wordt een link gegeven naar een (oude/verouderde, 2008) wiki-pagina: docs.joomla.org/Disable_all_cookies_for_...l_visitors_in_Joomla

1- Is dit nog steeds actueel, en zo ja, waar zijn nu deze scriptregels te vinden?
2- Bij Ja voor vraag 1: is dit niet eerder een lapmiddel; immers je loopt bij elke nieuwe joomla-versie aan tegen het risico dat een gemuteerd bestand wordt overschreven

Groet, Wietze
  • wbvds
  • wbvds's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

EU e-privacy directive

26 jul 2012 20:18 - 26 jul 2012 20:19
Hallo,

Als ik hier kijk is de extensie nog steeds actueel.

En op de website van de maker is genoeg documentatie en informatie te vinden.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

EU e-privacy directive

26 jul 2012 20:40
Dit is het nieuwsbericht van de joomlanl-site die ik bedoel:
joomlanl.nl/18-nieuws/internet-algemeen/...ving-sinds-juni-2012

- Daarin wordt onder in het bericht een topic genoemd die niet meer beschikbaar (b)lijkt....
- En in hetzelfde nieuwsbericht wordt een wiki-pagina genoemd met daarin de link uit het eerste bericht: en daar ging mijn vraag over...

Ggroet, wietze
  • wbvds
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

EU e-privacy directive

26 jul 2012 20:52

- Daarin wordt onder in het bericht een topic genoemd die niet meer beschikbaar (b)lijkt....

Klopt deze topic bestaat niet meer.

- En in hetzelfde nieuwsbericht wordt een wiki-pagina genoemd met daarin de link uit het eerste bericht: en daar ging mijn vraag over...

Helaas snap ik deze niet.
Als mijn links niet helpen met de uitleg van EU e-privacy directive zou ik zo niet weten waar we nog ergens anders uitleg zouden moeten vinden.
Groeten, Jelle
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

EU e-privacy directive

26 jul 2012 21:13

wbvds schreef : De topic over dit onderwerp is blijkbaar verdwenen, toch heb ik een paar vragen over de inhoud van dit nieuwsbericht :

Er wordt een link gegeven naar een (oude/verouderde, 2008) wiki-pagina: docs.joomla.org/Disable_all_cookies_for_...l_visitors_in_Joomla

1- Is dit nog steeds actueel, en zo ja, waar zijn nu deze scriptregels te vinden?
2- Bij Ja voor vraag 1: is dit niet eerder een lapmiddel; immers je loopt bij elke nieuwe joomla-versie aan tegen het risico dat een gemuteerd bestand wordt overschreven

Groet, Wietze

Ben me er niet van bewust te vragen naar de antwoorden die je geeft; volgens mij vraag ik naar iets anders: het nieuwsbericht op joomlanl refereert naar een wiki-pagina waarin wordt beweerd dat je op een slimme manier er voor kunt zorgen dat Joomla minimaal cookies genereert. Ik wil graag weten of dat nog actueel is, en waar ik dan nu de script-lines kan vinden die de wiki noemt, want de wiki is van 2008, en we zijn onderhand wel een paar joomla-versies verder...

En verder: is het niet een wat vreemde methode die daar beschreven wordt, immers bij nieuwe versies van Joomla loop je kans dat op deze wijze handmatige gemuteerde bestanden worden overschreven....
  • wbvds
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

EU e-privacy directive

26 jul 2012 23:22 - 26 jul 2012 23:36

Ben me er niet van bewust te vragen naar de antwoorden die je geeft; volgens mij vraag ik naar iets anders:

Oké,

Dan interpreteer ik de topic titel (EU e-privacy directive) verkeerd over de gesproken extensie waarvan dus uitleg beschikbaar is en neem ik aan dat informatie uit het jaartal 2008 niet actueel meer is.
Dus mijn antwoord is dan nee en is de vraag over een lapmiddel in mijn ogen niet meer van toepassing.
Mocht ik alsnog de vraag van je niet begrijpen waar ik dus nu bang voor ben dan is er misschien een ander forumlid die wel een antwoord op je vraag heeft.
Misschien in het vervolg een beter passende topic titel kiezen? :ohmy:
Groeten, Jelle
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

EU e-privacy directive

26 jul 2012 23:39 - 26 jul 2012 23:44
Het artikel uit 2008 is een artikel dat ten tijde van het wetsvoorstel gepubliceerd is. Inmiddels is er nogal wat tijd verstreken en is de wet ingevoerd. In de wet wordt geregeld dat zogenaamde tracking cookies verboden zijn. Wat doet een tracking cookie?
Deze wordt door een site op je computer geplaatst tijdens je bezoek aan deze website. Als het bijvoorbeeld een reis site is waar je naar een zonvakantie kijkt, dan krijg je als gevolg daarvan op de website van een krant ineens advertenties over zonvakanties te zien. Dit soort cookies, waaronder bijvoorbeeld ook Google Analytics valt, zijn verboden om zonder toestemming van de bezoeker te plaatsen.

Cookies die voor de werking van de site noodzakelijk zijn en die geen informatie van de bezoeker verzamelen zijn toegestaan. Concreet, alle cookies die voor het normale gebruik van Joomla noodzakelijk zijn mogen. Cookies die door geïnstalleerde extensies geplaatst worden zul je moeten controleren.

Hoop dat het zo een beetje duidelijker voor je wordt.

Aanvulling: ten tijde van het wetsvoorstel was Joomla 1.5 actueel, deze versie wordt vanaf september niet meer ondersteund. We werken nu met Joomla 2.5. Dat is waarschijnlijk de reden dat het bewuste artikel verwijdert is.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

EU e-privacy directive

27 jul 2012 12:00
Misschien kunnen beantwoorders even terug naar het allereerste bericht van dit topic: ik stel een vraag over een nieuwsbericht dat juni 2012 op joomlanl.nl is verschenen, een nieuwsbericht dat handelend over de EU e-privacy directive; dit nieuwsbericht staat nog steeds op de site en verwijst naar o.a. een wiki-pagina uit 2008 (er is dus nergens sprake van een artikel uit 2008).

Op de betreffende wiki-pagina wordt behandeld hoe je door een aantal ingrepen in verschillende joomla-bestanden het pakket nagenoeg cookie-loos kunt laten functioneren; op zich een interessant gegeven.
Mijn vraag is derhalve: kan ik door dergelijke ingrepen ook Joomla 2.5.X bijna 'cookies-loos' laten werken? Welke bestanden moet ik dan handmatig muteren, immers: in 2008 was er waarschijnlijk nog een joomla 1.5

(Als de link naar de wiki niet meer van toepassing mocht zijn, dan lijkt het me handig dat uit het nieuwsbericht de verwijzing wordt verwijderd; evenzo kan dan uit het nieuwsbericht worden verwijderd -laatste regel- de link naar het topic; deze topic is immers ook verdwenen!)

Ggroet, Wietze
  • wbvds
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

EU e-privacy directive

27 jul 2012 12:38

(Als de link naar de wiki niet meer van toepassing mocht zijn, dan lijkt het me handig dat uit het nieuwsbericht de verwijzing wordt verwijderd; evenzo kan dan uit het nieuwsbericht worden verwijderd -laatste regel- de link naar het topic; deze topic is immers ook verdwenen!)

Inmiddels melding er van gemaakt of dit artikel ( link ) nog van toepassing is.
Hierbij denkende dat wij allemaal vrijwilligers zijn en ook de vakantie periode is aangebroken.
Dus kan het zijn dat een beetje geduld benodigd is.
Groeten, Jelle
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

EU e-privacy directive

27 jul 2012 12:48
Hallo Wietze,

Hier vind je de cookie gegevens van Joomla 2.5 .

Meer info over de cookie setting van je site vind je hier.

Laat je het veld leeg, dan gebruik je geen cookie.

Voor de gebruikte extensies op je site zul je een inventarisatie moeten maken.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

EU e-privacy directive

27 jul 2012 13:09
Oke, dank je wel voor jullie tijd, moeite en de links!

Ggroet, wietze
  • wbvds
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.816 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie