Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Categorieen maken in Phoca gallery

05 aug 2012 15:43
Hallo,
Ik wil in mijn website gemaakt met Joomla 2.5.4 meerdere fotogalerijen maken met Phoca gallery. Nu zie ik dat Phoca ook gebruik maakt van categorieen, waar je vervolgens afbeeldingen in maakt. Hoe moet ik nu deze categorie in Joomla plaatsen? In Joomla heb ik bijvoorbeeld een menu-item gemaakt 'groep 2' met hieronder een submenu-item 'Foto's groep 2'. Als je dan op deze laatste knop klikt, moeten er in het rechter scherm verschillende mapjes verschijnen met verschillende fotogalerijen. Als je vervolgens op een fotomapje klikt, moet er een slideshow openen (als pop up).

Dit lukt me niet. Als ik in Phoca een categorie aanmaak, krijg ik in Joomla 2 x een submenu-item te zien 'Foto's groep 2' (als je op deze knop klikt, krijg je eronder weer een 'sub sub menu' item te zien!).

Moet ik nu alle mapjes met menu-items voor foto's verwijderen en deze opnieuw maken in Phoca? Ik vind het onduidelijk dat ik in Phoca weer categorieen moet maken. Ik vind het nogal lastig. Ik kan helaas geen link naar mijn site plaatsen, omdat deze nog niet online is. Hopelijk is het een beetje duidelijk en kan iemand me weer op weg helpen.

groetjes
Angelique
  • Angelique
  • Angelique's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

05 aug 2012 17:43
Beste,

Eerst maak je catagories in phoca gallery, daarin upload je dan de foto's van de betreffende categorie.
Je kan in phoca gallery ook een categorie in een categorie maken.
Laat ons zeggen, je maakt eerst een categorie dieren, in categorie dieren maak je nu een categorie vogels en een categorie vissen enz. Daarin zet je de betreffende foto's.
Als je nu een menu item maakt kies je voor menutype "list of images" in de phoca gallery sectie.
Dan kies je bij select categorie (rechts) de hoofd categorie, in dit geval "dieren".
Bij het aanklikken van dit menu item krijg je nu alle onderliggende categories van de phoca gallery categorie "dieren" te zien. Je kan uw bestaande foto's ook verplaatsen naar een categorie binnen phoca gallery door bij images de foto's te selecteren en dan onderaan het scherm de categorie te selecteren waarin ze moet terecht komen.
  • Hemarlan
  • Hemarlan's berichtenfoto
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

06 aug 2012 15:36
Hallo,
Bedankt voor de snelle reactie! Ik begrijp dus dat ik geen categorieen voor foto's in Joomla aan moet maken dus, maar deze categorieen voor foto's alleen in Phoca? Hoe koppel ik deze dan weer aan de betreffende categorie en menu-item in Joomla? Ik ben echt nieuw hierin hoor, dus sorry als ik domme vragen stel.

Ik heb meteen een volgende vraag die hier nauw verband mee houdt. Ik wil graag dat de fotomappen er uitzien als in de bijgevoegde afbeelding van screen phoca 2. Nu zien ze eruit als bijgevoegde afbeelding screen phoca.png. Enig idee hoe ik deze opmaak kan veranderen?

Ik krijg ook nog niet de foto's te zien als ik hierop klik, maar ik zit momenteel niet achter mijn eigen computer, dus ik ga vanavond meteen proberen de foto's erin te zetten.

Bedankt!

groet
Angelique
  • Angelique
  • Angelique's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

07 aug 2012 13:13
Hallo,

Je zal categorieën moeten maken in Phoca Gallery, met de categorieën in Joomla kan je niet werken in Phoca gallery. daarna kan je een menu item koppelen aan een categorie in Phoca Gallery.

Je kan een afbeelding in de mapicoon van een categorie zetten in de opties van Phoca gallery. Ga hiervoor naar Componenten --> Phoca Gallery --> Control panel. rechtsboven zie je daar het opties icoon staan(naast help)
hierin kan je dan heel veel instellingen aanpassen. om een afbeelding in het mapicoon te plaatsen ga je naar het tab display en daar naar category view settings en zet daar "display image Instead of folder icon" op Yes.
Die afbeelding word bepaald door wat je in categories view settings "Categories Image Ordening" gezet hebt.

En, Angelique, domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden.
  • Hemarlan
  • Hemarlan's berichtenfoto
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.662 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie