Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Joomla genereert broken link
31 aug 2012 01:21 - 31 aug 2012 07:24
In de index.php van mijn template staat de instructie:
Deze instructie genereert een aantal regels, waaronder de volgende:
Wanneer ik een link checker gebruik wordt op alle pagina's van de website een melding "broken link" gegeven met deze regel als oorzaak.
Waarom wordt deze foute regel gegenereerd?
En hoe kan ik er voor zorgen dat die niet meer gegenereerd wordt?
Of, als het in principe een noodzakelijke regel is, hoe kan ik er voor zorgen dat het een correcte regel wordt?
Edit Peter: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Code:
<jdoc:include type="head" />
Code:
<link href="http://[..website..]/index.php/component/search/?format=opensearch" rel="search" title="Zoek bron" type="application/opensearchdescription+xml" />
Waarom wordt deze foute regel gegenereerd?
En hoe kan ik er voor zorgen dat die niet meer gegenereerd wordt?
Of, als het in principe een noodzakelijke regel is, hoe kan ik er voor zorgen dat het een correcte regel wordt?
Edit Peter: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- Han Koster
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
31 aug 2012 14:23
Heb je de laatste Joomla versie? Gebruikt je template misschien overrides? De correcte regel zou er namelijk zo uit moeten zien:
Code:
<link type="application/opensearchdescription+xml" title="250" rel="search" href="http://url/component/search/?searchword=searchword&searchphrase=all&format=opensearch">
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
04 sep 2012 00:38
Ik gebruik versie 2.5.6
Overrides? Geen idee. De template is door iemand anders met Artisteer gemaakt en vervolgens door mij handmatig aangepast.
Heeft iemand een idee waar (in welk bestand) die override te vinden zou kunnen zijn? Dat kan ik die ook handmatig veranderen.
Overrides? Geen idee. De template is door iemand anders met Artisteer gemaakt en vervolgens door mij handmatig aangepast.
Heeft iemand een idee waar (in welk bestand) die override te vinden zou kunnen zijn? Dat kan ik die ook handmatig veranderen.
- Han Koster
04 sep 2012 09:38
Als ik zou moeten gokken zou ik denken in de map html van je template en dan mod_search of mod_finder.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
04 sep 2012 21:29
Ik heb een grep gedaan op de template. Daarin komt de tekst opensearch niet voor.
Wel in joomla-2.5.6-stable
In de componenten com_search en com_finder, in de libraries document/opensearch en in de modules com_search en com_finder.
Als ik de code goed lees staat daar de door mij gesignaleerde link.
Jouw 'goede' link komt niet voor.
In mijn modules heb ik wel een zoek module, maar die toont een zoekvak, dat inderdaad verdwijnt als ik de module deactiveer.
Bij extensie beheer vind ik de componenten Zoeken en Slim Zoeken, beide op het beheersgedeelte(?). Slim zoeken is uit te schakelen, maar dat helpt niet.
Bij de modules eveneens Zoeken en Slim Zoeken. Die kan ik uitzetten. Dan verdwijnt het zoekvak, maar niet de foute link.
In het zoekvak van de browser is er overigens wel een zoek opdracht bijgekomen. Alleen voor de tab waarop mijn website wordt weergegeven. Als ik die probeer te gebruiken gaat het ook fout. Firefox geeft de melding:
Firefox kon de zoekplug-in niet downloaden vanaf:
bron.amnesty.nl/index.php/component/sear...29&format=opensearch
Misschien moet ik toch de Joomla code zelf gaan aanpassen. Daar houd ik niet zo van, maar broken links is ook niet alles.
Wel in joomla-2.5.6-stable
In de componenten com_search en com_finder, in de libraries document/opensearch en in de modules com_search en com_finder.
Als ik de code goed lees staat daar de door mij gesignaleerde link.
Jouw 'goede' link komt niet voor.
In mijn modules heb ik wel een zoek module, maar die toont een zoekvak, dat inderdaad verdwijnt als ik de module deactiveer.
Bij extensie beheer vind ik de componenten Zoeken en Slim Zoeken, beide op het beheersgedeelte(?). Slim zoeken is uit te schakelen, maar dat helpt niet.
Bij de modules eveneens Zoeken en Slim Zoeken. Die kan ik uitzetten. Dan verdwijnt het zoekvak, maar niet de foute link.
In het zoekvak van de browser is er overigens wel een zoek opdracht bijgekomen. Alleen voor de tab waarop mijn website wordt weergegeven. Als ik die probeer te gebruiken gaat het ook fout. Firefox geeft de melding:
Firefox kon de zoekplug-in niet downloaden vanaf:
bron.amnesty.nl/index.php/component/sear...29&format=opensearch
Misschien moet ik toch de Joomla code zelf gaan aanpassen. Daar houd ik niet zo van, maar broken links is ook niet alles.
- Han Koster
Tijd voor maken pagina: 0.725 seconden