Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Menulinks artikelen zichtbaar in categorie, moeten weg
31 aug 2012 21:49
Goedenavond iedereen,
na migratietool van SP upgrade te hebben toegepast ben ik fluks bezig gegaan met het herstellen van diverse verbroken of onjuist meegenomen links in het menu.
Nu kom ik op deze pagina, lindamanya.com/index2/nl-NL/webdesign/doelgroep-en-opzet , op een vreemd verschijnsel dat ik nog steeds niet weet weg te krijgen: er staan linksonderaan de pagina een aantal links van artikelen terwijl daar nietsnadanoppes hoort te staan: gewoon lege margeruimte.
Ik heb de eigenschappen van dit menu-item, van categorie opties tot en met de metadata opties doorgespit maar ik krijg de artikel-links NIET weg van die plek.
Ook in de backend van de pagina zelf zie ik NIETS staan op die plaats, dus het moet toch echt een instelling in het gerelateerde menu-item zijn, maar welke??
Graag uw advies in deze, bij voorbaat dank.
Ik gebruik voor deze gemigreerde website momenteel Joomla 2.5.6.
na migratietool van SP upgrade te hebben toegepast ben ik fluks bezig gegaan met het herstellen van diverse verbroken of onjuist meegenomen links in het menu.
Nu kom ik op deze pagina, lindamanya.com/index2/nl-NL/webdesign/doelgroep-en-opzet , op een vreemd verschijnsel dat ik nog steeds niet weet weg te krijgen: er staan linksonderaan de pagina een aantal links van artikelen terwijl daar nietsnadanoppes hoort te staan: gewoon lege margeruimte.
Ik heb de eigenschappen van dit menu-item, van categorie opties tot en met de metadata opties doorgespit maar ik krijg de artikel-links NIET weg van die plek.
Ook in de backend van de pagina zelf zie ik NIETS staan op die plaats, dus het moet toch echt een instelling in het gerelateerde menu-item zijn, maar welke??
Graag uw advies in deze, bij voorbaat dank.
Ik gebruik voor deze gemigreerde website momenteel Joomla 2.5.6.
- sendanor
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
01 sep 2012 10:52
Welk menu-item type gebruik je voor die pagina?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
01 sep 2012 11:55
Een categorie van de orde ´hoofd´, ik hoop dat dat je vraag beantwoord?
- sendanor
- Nieuw op Joomla!NL
01 sep 2012 12:24
Snap je antwoord helaas niet. Maar als je maar 1 artikel wilt tonen, waarom dan geen menu item enkel artikel?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
01 sep 2012 13:39 - 01 sep 2012 13:42
Ik zal proberen wat meer uit te leggen: die pagina in kwestie ´doelgroep en opzet´(
lindamanya.com/index2/nl-NL/webdesign/doelgroep-en-opzet
) is een subonderdeel voor de pagina ´webdesign´ (
lindamanya.com/index2/nl-NL/webdesign
). Subonderdelen van deze orde heb ik als pagina aangemaakt bij de vorm ´categorie´ en bij de menu-items als categorie (in rangorde als hoofdcategorie, de eventuele subonderdelen daarvan hangen daar als categorie 2e orde onder).
Verduidelijkt dit wellicht meer?
De pagina ´doelgroep en opzet´ aanmaken als artikel bij de menu-items zou de rangorde van de menu-items verstoren, vandaar dat ik dit liever niet doe.
Die menu-items links onderaan de pagina ´doelgroep en opzet´ zijn ten eerste van de hoofdcategorie artikelen (zoals te zien in de horizontale menubalk van ´Home´ tot en met ´Contact´ en horen op deze pagina gewoon absoluut niet thuis.
Ik heb de situatie al geprobeerd te vergelijken met mijn eerste versie, te zien op lindamanya.com/index/index.php?option=co...tion&id=26&Itemid=32 , maar hoe ik beide backends ook naast elkaar zet, ik kom er niet achter. De backend van de eerste versie draait nog onder Joomla 1.5.25
Ik hoop dat dit je vraag iets beter beantwoord.
Verduidelijkt dit wellicht meer?
De pagina ´doelgroep en opzet´ aanmaken als artikel bij de menu-items zou de rangorde van de menu-items verstoren, vandaar dat ik dit liever niet doe.
Die menu-items links onderaan de pagina ´doelgroep en opzet´ zijn ten eerste van de hoofdcategorie artikelen (zoals te zien in de horizontale menubalk van ´Home´ tot en met ´Contact´ en horen op deze pagina gewoon absoluut niet thuis.
Ik heb de situatie al geprobeerd te vergelijken met mijn eerste versie, te zien op lindamanya.com/index/index.php?option=co...tion&id=26&Itemid=32 , maar hoe ik beide backends ook naast elkaar zet, ik kom er niet achter. De backend van de eerste versie draait nog onder Joomla 1.5.25
Ik hoop dat dit je vraag iets beter beantwoord.
- sendanor
- Nieuw op Joomla!NL
01 sep 2012 15:49
Ik zou je eens gaan verdiepen in de werking van Joomla!. Je bent nu heel onlogisch bezig.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
01 sep 2012 20:51
Goed, ik had misschien moeten kiezen voor een indeling van alleen parent-categorieën met ten hoogste twee niveau's subcategorieën, in plaats van ongecategoriseerde artikelen met daaronder parent- en child-categorieën, maar dit heeft tot nu toe wel gewerkt.
- sendanor
- Nieuw op Joomla!NL
01 sep 2012 21:30
Inmiddels is er eindelijk schot in de zaak.
De 'onlogische' opbouw heeft namelijk tot de oplossing geleid: het bleek dat de artikelen Home, Wie ben ik etc die in het gecategoriseerde artikel 'Doelgroep en opzet' als link verschenen, als categorie-toewijzing 'Doelgroep en opzet' hadden, in plaats van 'uncategorised'.
Deze artikel van de toewijzing 'uncategorised' voorzien en de links zijn naar wens verdwenen. Het topic kan worden gesloten.
De 'onlogische' opbouw heeft namelijk tot de oplossing geleid: het bleek dat de artikelen Home, Wie ben ik etc die in het gecategoriseerde artikel 'Doelgroep en opzet' als link verschenen, als categorie-toewijzing 'Doelgroep en opzet' hadden, in plaats van 'uncategorised'.
Deze artikel van de toewijzing 'uncategorised' voorzien en de links zijn naar wens verdwenen. Het topic kan worden gesloten.
- sendanor
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.727 seconden