Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Ledenbeheer oplossing
Ledenbeheer oplossing
12 sep 2012 05:22 - 12 sep 2012 16:15
Hallo allemaal,
Ik heb de volgende vraag:
Ik ben voor een stichting een site aan het maken dmv joomla maar nu werd mij de vraag gesteld of er de mogelijkheid is of er een ledensysteem kon worden ingebouwd.
In het kort gaat deze stichting gezinnen met een laag inkomen hun kinderen van gratis kleding voorzien, dit op basis van een punten systeem en leeftijd van de kinderen.
Nu ben ik dus opzoek naar een component binnen joomla waarmee ik de aangemelde clienten kan registreren.
Echter moeten de volgende velden mogelijk zijn:
Gegevens ouder:
Naam
Adres
BSN nummer
En dan meerdere velden (afhankelijk de hoeveelheid kinderen)
Kind 1
Naam
Leeftijd
Geslacht
BSN
Ook het liefst een mogelijkheid om de aantal punten op te kunnen slaan (ed. opmerkingen veld)
En daarbij bij elke client een uniek ID of nummer om het makkelijk op te kunnen zoeken.
Wie kan mij hierbij helpen? of aangeven wat voor module hiervoor het dichts in de buurt komt?
Het liefst gratis ivm deze stichting volledig op vrijwillegers werkt en op basis van giften.
Alvast bedankt!
Edit Astrid: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat HELP niets toevoegt.
Ik heb de volgende vraag:
Ik ben voor een stichting een site aan het maken dmv joomla maar nu werd mij de vraag gesteld of er de mogelijkheid is of er een ledensysteem kon worden ingebouwd.
In het kort gaat deze stichting gezinnen met een laag inkomen hun kinderen van gratis kleding voorzien, dit op basis van een punten systeem en leeftijd van de kinderen.
Nu ben ik dus opzoek naar een component binnen joomla waarmee ik de aangemelde clienten kan registreren.
Echter moeten de volgende velden mogelijk zijn:
Gegevens ouder:
Naam
Adres
BSN nummer
En dan meerdere velden (afhankelijk de hoeveelheid kinderen)
Kind 1
Naam
Leeftijd
Geslacht
BSN
Ook het liefst een mogelijkheid om de aantal punten op te kunnen slaan (ed. opmerkingen veld)
En daarbij bij elke client een uniek ID of nummer om het makkelijk op te kunnen zoeken.
Wie kan mij hierbij helpen? of aangeven wat voor module hiervoor het dichts in de buurt komt?
Het liefst gratis ivm deze stichting volledig op vrijwillegers werkt en op basis van giften.
Alvast bedankt!
Edit Astrid: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat HELP niets toevoegt.
- josvooges
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
Ledenbeheer oplossing
12 sep 2012 10:21
Hallo Jos,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Wat ik uit je vraag begrijp zou het eigenlijk een administratieve component moeten zijn die via het web te onderhouden is en niet zozeer iets dat op de site getoond moet worden.
Ik zie zo twee mogelijkheden.
Community Builder of Chronoforms eventueel in combinatie met Chronoconnectivity.
Heel misschien ook nog joodatabase, maar dat weet ik niet zeker.
Maar misschien dat er nog iemand een beter idee heeft.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Wat ik uit je vraag begrijp zou het eigenlijk een administratieve component moeten zijn die via het web te onderhouden is en niet zozeer iets dat op de site getoond moet worden.
Ik zie zo twee mogelijkheden.
Community Builder of Chronoforms eventueel in combinatie met Chronoconnectivity.
Heel misschien ook nog joodatabase, maar dat weet ik niet zeker.
Maar misschien dat er nog iemand een beter idee heeft.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Ledenbeheer oplossing
12 sep 2012 16:11
Hallo Astrid bedankt! en bedankt voor de zo snelle reactie!
Het hoeft idd niet op de voorkant getoond te worden, echter wel door de gene die in het pand staat benaderbaar moeten zijn, om na te kunnen gaan of die gene al in het bestand staat en eventueel aan te maken maargoed dit kan ook doormiddel van inloggen aan de achterkant.
Alleen heb geen diepgaande kennis van Mysql en php, kan er wel in werken maar helemaal zelf een script schrijven gaat toch net nog even boven mijn kennis.
Ik zag ook toen ik vanmorgen even snel keek dat Chronoconnectivity is ontwikkeld tot versie 1.7 en daarna geen verdere ontwikkeling meer heeft ondergaan, of is hier ondertussen een andere variant van in JED?
Alvast hardstikke bedankt voor de snelle reactie, hoop dat ik hier uit ga komen want loop hier hardstikke op vast.
Jos.
Het hoeft idd niet op de voorkant getoond te worden, echter wel door de gene die in het pand staat benaderbaar moeten zijn, om na te kunnen gaan of die gene al in het bestand staat en eventueel aan te maken maargoed dit kan ook doormiddel van inloggen aan de achterkant.
Alleen heb geen diepgaande kennis van Mysql en php, kan er wel in werken maar helemaal zelf een script schrijven gaat toch net nog even boven mijn kennis.
Ik zag ook toen ik vanmorgen even snel keek dat Chronoconnectivity is ontwikkeld tot versie 1.7 en daarna geen verdere ontwikkeling meer heeft ondergaan, of is hier ondertussen een andere variant van in JED?
Alvast hardstikke bedankt voor de snelle reactie, hoop dat ik hier uit ga komen want loop hier hardstikke op vast.
Jos.
- josvooges
- Nieuw op Joomla!NL
Ledenbeheer oplossing
12 sep 2012 16:37
Kijk anders ook even naar Community Builder. Is misschien iets eenvoudiger. Zit een goede zoekfunctie in in de backend waar je kunt zoeken op naam en andere relevante velden.
Idealiter zou je dit natuurlijk met een relationele database moeten bouwen, maar daar heb ik zo ook geen oplossing voor zonder al te veel sleutelen.
Dus voor de kinderen zou je dan zoiets moeten doen:
Kind_1
Naam_kind1
Leeftijd_kind1
Geslacht_kind1
BSN_kind1
Kind_2
Naam_kind2
Leeftijd_kind2
Geslacht_kind2
BSN_kind2
Idealiter zou je dit natuurlijk met een relationele database moeten bouwen, maar daar heb ik zo ook geen oplossing voor zonder al te veel sleutelen.
Dus voor de kinderen zou je dan zoiets moeten doen:
Kind_1
Naam_kind1
Leeftijd_kind1
Geslacht_kind1
BSN_kind1
Kind_2
Naam_kind2
Leeftijd_kind2
Geslacht_kind2
BSN_kind2
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
Ledenbeheer oplossing
12 sep 2012 16:43
Okee! Ik heb toevallig gisteren avond Community Builder geinstalleerd maar kom er niet echt uit met wat je nu bedoeld? ook worden de users dan als registerd toegevoegd, ene kant handig om in plaats van een Form ze zich gewoon aan te laten melden met een iets andere layout.
En hoe bedoel je je uitleg over het toevoegen van kinderen? kind_1?
Zou je me misschien als het niet te veel moeite kost en te omslachtig is iets meer details willen geven over het toevoegen hiervan?
Alvast super bedankt voor je reactie!
Jos.
En hoe bedoel je je uitleg over het toevoegen van kinderen? kind_1?
Zou je me misschien als het niet te veel moeite kost en te omslachtig is iets meer details willen geven over het toevoegen hiervan?
Alvast super bedankt voor je reactie!
Jos.
- josvooges
- Nieuw op Joomla!NL
Ledenbeheer oplossing
12 sep 2012 16:51
Je moet bij Community builder je eigen extra velden aanmaken. Een aantal velden zit er standaard in, maar alle velden die je verder wilt gebruiken kan je zelf aanmaken.
Hier een voorbeeldje:
Hier een voorbeeldje:
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Ledenbeheer oplossing
12 sep 2012 16:54
Oow super! Super bedankt voor deze info! ga hier direct mee aan de slag.
Zal hier nog wel op terug komen maar tot zover kan ik hier wel wat mee!
Bedankt voor de uitleg en snelle reacties!
Jos.
Zal hier nog wel op terug komen maar tot zover kan ik hier wel wat mee!
Bedankt voor de uitleg en snelle reacties!
Jos.
- josvooges
- Nieuw op Joomla!NL
Ledenbeheer oplossing
12 sep 2012 18:49Ik zag ook toen ik vanmorgen even snel keek dat Chronoconnectivity is ontwikkeld tot versie 1.7 en daarna geen verdere ontwikkeling meer heeft ondergaan
Volgens mij wordt Chronoconnectivity nog wel bijgehouden hoor. Onderstaand gelezen op de site van de makers:
File: ChronoConnectivity_V4_RC3.2_J1.6.zip
zip.png
Uploaded:
29.08.12
Modified:
29.08.12
File Size:
139 KB
Downloads:
492
- Peter
- Algemeen Moderator