Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Is Joomla geschikt voor mijn plannen

16 sep 2012 22:41
Ik zou graag willen weten of wat ik van plan ben wel kan met Joomla

Ik heb een website waarop een heel groot script draait om voetbaluitslagen en de daarbijhorende statestieken te verwerken.

het script heb ik (bijna) volledig zelf gemaakt , echter wordt de website steeds meer door hackers gevonden en misbruikt , omdat mijn kennis van beveiligen niet echt optimaal is en ik eigenlijk ook geen zin heb me daar steeds mee bezig te moeten houden heb ik het volgende bedacht.

Wat als ik de site kan opzetten via Joomla en mijn eigen scripts binnen de beschermende omgeving van Joomla kan laten draaien ?

Nu is eigenlijk de vraag is dit mogelijk met Joomla , wat ik dus concreet wil is het volgende

- De website en alle statische gegevens worden via Joomla geregeld
- Het script moet kunnen draaien binnen Joomla

de werking van het script nu . (aanpassingen aan het script zijn geen probleem, aan de database of overzetten liever niet (er staan inmiddels bijna 25.000 uitslagen en zo'n 100.000 doelpunten)

- Via een admin login kan ik snel nieuwe competitie's aanmaken en hierin een (KNVB) schema opnemen , met
enkele drukken staat het hele programma erin
- Via dezelfde login kan ik ook doelpuntenmakers aan de wedstrijden koppelen alsmede video's en foto's e.d.
- via een user login kan een teamleider voor zijn eigen team ook de wedstrijddetails en uitslagen in hun competitie aanpassen/invullen
- Het programma produceert middels een groot aantal pagina's alle mogelijke standen en ranglijsten me betrekking tot de diverse competitie alsmede all-time ranglijsten voor de topscorers en ook spelersprofielen enz.

Diverse dingen aanpassen in HTML/PHP/CSS/Mysql zijn opzich geen probleem , door het geknutsel heb ik inmiddels behoorlijke ervaring met die dingen , echter hoe minder hoe beter natuurlijk, alle data handmatig overzetten is sowieso geen optie gezien de grote hoeveelheid.

DUS DE VRAAG IS : kun je binnen Joomla eigen scripts laten draaien en deze dan achter de beschermde functie's van Joomla ??

Als jullie meer info nodig hebben hoor ik het wel.

p.s. het gaat om deze site : www.vvrillandia.nl zodra je op de site komt zie je een popup verschijnen die vraagt om in te loggen , dit is ook al zo'n vervelend voorbeeld waarom ik dit wil !
  • kopkop
  • kopkop's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

16 sep 2012 22:49
Hoi KopKop,

Misschien heel kort door de bocht: onveilige code blijft altijd onveilig.

Maar denk ook eens aan het volgende. Het script is nu niet veilig en veroorzaakt problemen. Wanneer je dit scipt met de wrapper van Joomla aanroept dan roep je een extern script vanuit Joomla aan. Daarmee wordt het niet veiliger.

Als je van Joomla gebruik wilt maken, dan zul je van je script een extensie volgens het Joomla ontwikkelmodel moeten maken. Daarbij zul je dan ook je veiligheid aan moeten pakken en onderhouden.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

16 sep 2012 23:00
Bedankt voor het snelle antwoord, ik snap dat de code op zich dan nog steeds onveilig blijft , het idee was daarom ook om dat inloggedeelte etc. door Joomla te laten regelen.

is het maken van een extensie volgens het Joomla ontwikkelmodel te doen voor een redelijk ervaren knutselaar of heb je daar een ICT opleiding voor nodig ?
  • kopkop
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

16 sep 2012 23:04
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

16 sep 2012 23:13
Ik zal me er eens in verdiepen , in ieder geval alvast bedankt, ga nu eerst het bed opzoeken!
  • kopkop
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.644 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie