Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Json script gebruiken

Json script gebruiken

18 sep 2012 16:24
Zo langzaam maart zeker probeer ik wat ingewikkelder dingen uit in Joomla. En dan loop je ook wel eens tegen vragen aan. Uiteraard eerst gegoogeld maar daar niet (genoeg) wijzer geworden. Vandaar de volgende vraag:

Ik wil op een J2.5.7 site via een Json-script content afkomstig van een andere database/website laten zien. De scripts zelf lijken geen probleem, die worden in hapklare brokken door de ander aangeleverd. Maar hoe krijg ik het aan de praat?

Meer concreet:

Waar plaats ik de Json scripts? In de HTML van de template wellicht?
Hoe roep ik het script aan in een bepaalde pagina?

Bij voorbaat dank voor de hulp.
Geert Franken
SpotOn Webdesign
Portugal
spoton-webdesign.eu
  • geertf
  • geertf's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

Json script gebruiken

21 sep 2012 00:22 - 21 sep 2012 00:24
Code:
Ik wil op een J2.5.7 site via een Json-script content afkomstig van een andere database/website laten zien.
Voor de aanpak van dit probleem is het belangrijk om te weten om wat voor content het gaat.
Gaat het om artikelen of om willekeurige stukjes tekst?

In het geval dat de content moet worden weergegeven als een Joomla artikel, dan zal de content (inclusief allerlei Joomla instellingen) eerst moeten worden opgeslagen in de database van je website.

Wanneer het gaat om stukjes tekst dan kun je gebruik maken van de Aangepaste HTML module en een script plugin.
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.714 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie