Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Na restore kan ik niet meer in de administrator modus
29 sep 2012 08:28
Schijnbaar heb ik per ongeluk een vinkje aangezet dat Joomla automatisch mocht updaten via Installtron. Ik kreeg het leuke bericht dat ik nu op versie 3.0 zat, helaas biedt mijn provider niet de juiste PHP versie hiervoor. Dus ik maak gebruik van de restore optie. Website is weer zichtbaar voor de eindgebruiker maar ik kom niet meer ingelogd op het administrator gedeelte. Ik krijg netjes het inlogscherm en lijk in te mogen loggen en krijg dan de volgende foutmelding:
Fatal error: Call to undefined method JHtml::getJSObject() in /home/tpf/public_html/joomla/libraries/joomla/html/sliders.php on line 110
Een restore naar versie 2.5.6. geeft het zelfde resultaat. Nu dus versie 2.5.7. nog actief zodat de frontend in ieder geval zichtbaar is. Mijn vraag is hoe kom ik nu weer in mijn administrator modus om dit probleem op te lossen. Iedereen alvast bedankt voor de hulp zodat ik al mijn bestede werk niet kwijt raak.
Fatal error: Call to undefined method JHtml::getJSObject() in /home/tpf/public_html/joomla/libraries/joomla/html/sliders.php on line 110
Een restore naar versie 2.5.6. geeft het zelfde resultaat. Nu dus versie 2.5.7. nog actief zodat de frontend in ieder geval zichtbaar is. Mijn vraag is hoe kom ik nu weer in mijn administrator modus om dit probleem op te lossen. Iedereen alvast bedankt voor de hulp zodat ik al mijn bestede werk niet kwijt raak.
- Arbmil
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
- Webneus 2
29 sep 2012 08:37 - 12 okt 2012 14:28
Sorry voor het bericht. Ik heb waarschijnlijk de oplossing gevonden op een ander site, de betreffende code
in joomla/libraries/joomla/html/sliders.php on line 110
vervangen door
Ik kan in ieder geval weer inloggen. Dit bericht mag wat mij betreft dus alweer op slot. Nu even uitzoeken waar ik de automatische update heb aangezet.
Edit Jelle. Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
in joomla/libraries/joomla/html/sliders.php on line 110
Code:
$options = self::getJSObject($opt);
vervangen door
Code:
echo JHtml::_('sliders.start', 'slider-id', array('useCookie'=>1));
Ik kan in ieder geval weer inloggen. Dit bericht mag wat mij betreft dus alweer op slot. Nu even uitzoeken waar ik de automatische update heb aangezet.
Edit Jelle. Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- Arbmil
- Webneus 2
29 sep 2012 08:48
Helaas te vroeg gejuicht. NU kan ik wel inloggen maar krijg ik de volgende melding bij de volgende opties:
Mijn profiel:
Fatal error: Call to undefined method JHtml::getJSObject() in /home/tpf/public_html/joomla/libraries/joomla/html/behavior.php on line 235
Algemene instellingen:
Fatal error: Call to undefined method JHtml::getJSObject() in /home/tpf/public_html/joomla/libraries/joomla/html/behavior.php on line 235
Deze melding krijg ik eigenlijk bij alles wat ik wil doen:
Fatal error: Call to undefined method JHtml::getJSObject() in /home/tpf/public_html/joomla/libraries/joomla/html/behavior.php on line 324
Bij de Onderhoud - opties krijg ik deze:
Fatal error: Call to undefined method JHtml::getJSObject() in /home/tpf/public_html/joomla/libraries/joomla/html/behavior.php on line 324
De rest moet ik allemaal nog checken maar eerst maar eens deze 2 oplossen. Alle hulp is welkom.
Mijn profiel:
Algemene instellingen:
Deze melding krijg ik eigenlijk bij alles wat ik wil doen:
Bij de Onderhoud - opties krijg ik deze:
De rest moet ik allemaal nog checken maar eerst maar eens deze 2 oplossen. Alle hulp is welkom.
- Arbmil
- Webneus 2
29 sep 2012 08:52
Heb je voordat je de restore deed, je webruimte en je database geleegd?
- Otto
- Bezoeker
29 sep 2012 10:25
Nee de restore option is er een die onderdeel uitmaakt van het pakket Installtron waarmee al mijn applicaties worden geinstalleerd en beheert.
Een restore hoeft toch niet altijd te betekenen dat je alles opnieuw moet installeren? Ben een beetje bang dat ik te veel werk kwijt raak.
Ik hoor het graag.
Een restore hoeft toch niet altijd te betekenen dat je alles opnieuw moet installeren? Ben een beetje bang dat ik te veel werk kwijt raak.
Ik hoor het graag.
- Arbmil
- Webneus 2
29 sep 2012 10:47 - 29 sep 2012 10:51
Ik kan van hieruit niet zien hoe je hoster het heeft ingericht. Stel hem die vraag eens....
Installtron is een tool voor nieuwe installatie, het is geen backup en recovery tool zover mij bekend. Heb er echter ook nog nooit mee gewerkt.
Installtron is een tool voor nieuwe installatie, het is geen backup en recovery tool zover mij bekend. Heb er echter ook nog nooit mee gewerkt.
- Otto
- Bezoeker
29 sep 2012 15:55
Otto Installtron heeft dus wel die optie, op mijn server kan ik configureren welke applicaties ik mijn gebruiker aanbiedt en de backup en restore is daar een onderdeel van.
Ik heb de bestanden nu van de server verwijderd en een backup teruggezet. Lijkt weer goed te gaan totdat ik een optie kies en dan is de gehele opmaak weg en vele opties verdwenen. Ik krijg dat o.a. bij algemene instellingen en daar mis ik ook vele optie maar ook bij het aanmaken van een nieuw artikel of menu-item. Zie de bijlages.
Ik word hier behoorlijk radeloos van want ik wil nu ook uitzoeken waar de automatische update staat aangevinkt want dat wil ik dus NOOIT meer
Ik heb de bestanden nu van de server verwijderd en een backup teruggezet. Lijkt weer goed te gaan totdat ik een optie kies en dan is de gehele opmaak weg en vele opties verdwenen. Ik krijg dat o.a. bij algemene instellingen en daar mis ik ook vele optie maar ook bij het aanmaken van een nieuw artikel of menu-item. Zie de bijlages.
Ik word hier behoorlijk radeloos van want ik wil nu ook uitzoeken waar de automatische update staat aangevinkt want dat wil ik dus NOOIT meer
- Arbmil
- Webneus 2
29 sep 2012 17:13
Wat je kunt proberen is om de bestanden van Joomla te overschrijven met de bestanden uit een nieuwe joomla installatie. Met uitzondering van de configuration.php en de map installation. Denk er wel aan dat je de juiste joomla versie gebruikt.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens. www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
|
- webbiertje
- Joomla!NL vriend(in)
12 okt 2012 08:26
Nou het overschrijven met een nieuwe installatie was dus helemaal geen succes. De opmaak is nu wel normaal maar ik zie geen artikel meer, mijn gallery is niet meer benaderbaar en alle opties zijn verdwenen
- Arbmil
- Webneus 2
Tijd voor maken pagina: 0.752 seconden