Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Layout overhoop bij gebruik van domein zonder 'index.php'

03 okt 2012 20:11
Beste mede-joomla-ers,

Ik heb de volgende fout en ik ben benieuwd of iemand dit eerder mee heeft gemaakt:
Als ik rechtstreeks naar de installatie folder van joomla ga dan ligt heel de layout overhoop en wat ook vreemd is, is dat de links op die foute homepagina verwijzen naar de bovenliggende map. Ik heb twee websites op verschillende servers, bij dezelfde host (Digitalus), welke beide hetzelfde probleem hebben. Dit is hier te zien:

J2.5.7, upgrade vanaf J1.5
Fout: www.retmetro.nl/cms/jupgrade
Goed: www.retmetro.nl/cms/jupgrade/index.php

Bij dit geval heb ik er ook last van op de oude J1.5 site, ik omzeil het probleem nu door een index.php met een redirect er in op het hoofddomein (retmetro.nl), de homeknop in het menu werkt daar echter niet. Het probleem deed zich voor het eerst voor toen er door de host naar php 5.3 werd overgeschakeld.

verse installatie J2.5.7
Fout: www.stichtingromeo.nl/cms2
Goed: www.stichtingromeo.nl/cms2/index.php

Er wordt geen gebruik gemaakt van .htaccess, dit wordt volgens mij ook geblokkeerd door de host.
Ik maak verder geen gebruik van een van de SEO functies, door deze aan te zetten ontstaan alleen maar 404's

Ik vermoed dat ik aan de host moet vragen of ze een of andere functie aanzetten, maar dan moet ik natuurlijk wel enigszins weten wat ik aan ze moet vragen. Ik heb het halve internet afgestruind, maar ik ben nog niet verder gekomen. Ik ben benieuwd of dit bekend is bij iemand.

Groeten, Roland
  • R01AND
  • R01AND's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

03 okt 2012 20:16 - 03 okt 2012 20:17
Hallo,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

In eerst instantie denk ik dat het een rechten probleem is, denk er even om dat Digitalus CHMOD 777 niet accepteert.
Mappen CHMOD 755
Files CHMOD 644

Ook heeft Digitalus verschillende servers waar bij sommigen op een PHP versie draait die niet met joomla 2.5 werkt.
Ik zou inderdaad even met Digitalus contact opnemen
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

04 okt 2012 10:30

R01AND schreef : Beste mede-joomla-ers,

Er wordt geen gebruik gemaakt van .htaccess, dit wordt volgens mij ook geblokkeerd door de host.
Ik maak verder geen gebruik van een van de SEO functies, door deze aan te zetten ontstaan alleen maar 404's

Groeten, Roland

Die 404's ontstaan doordat je geen .htaccess hebt. Dat geldt ook voor je andere probleem met de rewrite.

04 okt 2012 10:39
Beide sites draaien op PHP/5.3.9, dus dat kan het probleem niet zijn.
Er loopt hier nog een ander draadje over, ook bij digitalus, maar ik kan me haast niet voorstellen dat het een instelling bij de hoster is.

is dat de links op die foute homepagina verwijzen naar de bovenliggende map

Alhoewel dit probleem zich ook voordoet in het andere draadje, maar dan bij het inloggen in de backend.
Kijk eens of het helpt als je een compleet installatiepakket van Joomla 2.5.7 (zonder de map installation) met ftp overzet naar je server. Is een gok, want ik kan eigenlijk niet echt de logica van dit probleem ontdekken.

En kijk ook eens voor de zekerheid of er echt geen .htaccess in de root van je site staat (kijk ook in de map boven je submap).
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

04 okt 2012 18:01 - 04 okt 2012 19:56
Bedankt voor de reacties, ik ben helaas nog niet veel verder gekomen.

Alle permissies had ik al gecheckt, dit zou moeten kloppen.

Bij de website stichtingromeo.nl staat onderstaande htaccess in de root:
Code:
Options +followSymLinks RewriteEngine On RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(www\.)?lijn10\.nl [NC] RewriteRule ^$ http://www.lijn10.nl/cms/index.php?page=lijn_10 [R=301,L] RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(www\.)?stichtingromeo\.nl [NC] RewriteRule ^$ http://www.stichtingromeo.nl/cms/index.php?page=stichting_romeo [R=301,L]

Het heeft echter geen effect als ik deze verwijder.

Ik heb ook verschillende schone installaties gedaan met verschillende versies (1.7.5, 2.5.6. en 2.5.7). Al deze installaties hebben dezelfde kwaal vertoond. De 1.5 website heeft hetzelfde probleem, maar dat is niet altijd zo geweest.

Ik zal Digitalus ook eens benaderen

Edit Jelle.D: Ik heb de code tussen codetags geplaatst.
  • R01AND
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

05 okt 2012 10:26
Ik heb na lang zoeken eindelijk de oplossing gevonden. Het blijkt zo als gewoonlijk met dit soort dingetjes in iets kleins te zitten. Namelijk de live_site variabele in configuration.php. Deze kwam ik per toeval tegen gister avond. vul hier het juiste pad in en er gaat een wereld voor je open :) Helaas staat deze variabele niet in de back-end van Joomla.
Code:
public $live_site = 'http://www.retmetro.nl/cms/jupgrade';

Voor de juiste werking van de SEF moest ik de submap achter RewriteBase zetten, hier had ik al mee geëxperimenteerd, maar dat werkt niet als de live_site niet staat ingevuld.
Code:
RewriteBase /cms/jupgrade

Daarnaast werkte ook de CSS-file niet doordat in de template niet naar een variabel pad werd verwezen.
Code:
<link rel="stylesheet" href="<?php echo $this->baseurl ?>/templates/<?php echo $this->template ?>/css/template.css" type="text/css" />
  • R01AND
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

05 okt 2012 12:28
Hallo,

Fijn dat het opgelost is.
Bedankt voor het terugkoppelen.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.796 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie