Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

rechten 2.5.6

rechten 2.5.6

08 okt 2012 15:46 - 08 okt 2012 18:55
Ik wil een categorielijst laten zien voor publiek MAAR enkel diegene die ik aanvink mag rechten hebben na het inloggen om hierop aanpassingen te doen. Of nieuwe artikels schrijven in deze categorie?
Kan ik ook aanduiden dat ik dit eerst kan nakijken? Krijg ik dan een email?

Bedankt

Edit Jelle.D: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
  • jee_r
  • jee_r's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

rechten 2.5.6

08 okt 2012 18:02
Maak onder GEBRUIKERS - GROEPEN een nieuwe groep aan en stel hiervoor in welke rechten deze groep heeft.
Bij de betreffende categorie kun je nu bij rechten in de linkerkolom de gebruikersgroep instellen.

Je hebt nu 2 mogelijkheden:
1) gebruikers maken via de website zelf een account aan. Jij zult dan die gebruikers handmatig moeten verplaatsen naar de juiste Gebruikersgroep
2) Jij maakt een account aan voor bepaalde gebruikers en mail hun de inlog gegevens

rechten 2.5.6

08 okt 2012 18:53
lukt nog niet...
Ik heb een groep aangemaakt en deze wil ik nu dat ze een nieuw artikel maken, bewerken, verwijderen...
Is er een mogelijkheid dat ik hier een email van ontvang? Zodat ik kan zien als er iets is aangepast?

Ik kan nu de groep het artikel laten schrijven maar niet dat iedereen de artikels kan lezen.

Iemand raad?
  • jee_r
  • jee_r's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

rechten 2.5.6

08 okt 2012 23:36
Ja, dan moet je de juiste rechten geven aan de gebruikersgroep.
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.637 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie