Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

/images of images

/images of images

13 okt 2012 21:21
Hallo,

Het volgende probleem kan allerlei oorzaken hebben. Akeeba Backup, XAMPP, CKEditor. Daarom heb ik het in overige geplaatst.

Ik heb een backup gemaakt van mijn 2.5.7 site met Akeeba Backup. Ik heb de site weer teruggezet in XAMPP met Akeeba Kickstart.

Probleem:
Na het terugzetten worden de afbeeldingen die in de map images staan niet teruggevonden. Na enig zoeken kwam ik in de editor erachter dat de URL van de afbeelding die in het artikel moet staan voorafgegaan wordt door een "/". De images worden dus gezocht als /images/dfta.png terwijl in de teruggezette kopie in XAMPP de afbeelding alleen kan vinden met de URL images/dfta.png (zonder de voorafgaande slash dus)

Wie weet hoe dit komt en wat de oplossing zou kunnen zijn. (het handmatig weghalen van de slash in de afbeeldings-URL kan met tien afbeeldingen nog wel maar is natuurlijk geen oplossing op lange termijn)

Ik ben benieuwd.

Dick.
  • dicko
  • dicko's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

/images of images

14 okt 2012 10:58
Kan het niet reproduceren. Ik heb even een test gedaan met joomlanl.nl (omdat ik normaal Akeeba niet gebruik). Enige verschil is dat wij JCE editor gebruiken i.p.v. CKeditor. Dus misschien dat iemand die CK editor gebruikt dit herkent? Akeeba, kickstart en xampp zijn volgens mij niet de boosdoeners dus.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

/images of images

14 okt 2012 12:51
Probleem ligt waarschijnlijk bij CKEditor. Gebruik zelf altijd de combinatie XAMPP, Akeeba en JCE en heb dit "probleem" nog nooit meegemaakt.

/images of images

14 okt 2012 16:19
Hallo allemaal,

Ik heb in de originele site JCEditor geactiveerd en een artikel gemaakt met een afbeelding er in.
Nogmaals een Akeeba Backup gemaakt en uitgepakt in XAMPP. Inderdaad doet deze afbeelding het wel goed en de andere afbeeldingen zijn nog steeds niet te zien onder localhost.

Ik ga dus ook maar JCEditor gebruiken en alle vorige artikelen met JCEditor aanpassen.

Ben toch benieuwd naar anderen met CKEditor of die ook zo iets meegemaakt hebben.

Ik ga er van uit dat mijn probleem opgelost is.

Dank voor de tips.

Dick.
  • dicko
  • dicko's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

/images of images

14 okt 2012 16:22
Hallo,

Fijn dat het opgelost is.
Bedankt voor het terugkoppelen.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.635 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie