Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
back_up
back_up
23 okt 2012 10:23
Een back_up hoe pak ik dat goed en veilig aan?
Ik zit even te snuffelen bij die server en die mappen constructie ziet er anders uit dan bij mijn eigen site.
Vraag: Klopt het, als ik uitkom bij Public_html en daar zie ik dan de map administrator, is dat de map die ik met filezilla dien te kopiëren? En heb ik dan alles wat ik nodig heb?
Zo ja, bij calamiteiten schuif ik de hele zaak weer in die map terug of zie ik dat verkeerd?
bvd
Ik zit even te snuffelen bij die server en die mappen constructie ziet er anders uit dan bij mijn eigen site.
Vraag: Klopt het, als ik uitkom bij Public_html en daar zie ik dan de map administrator, is dat de map die ik met filezilla dien te kopiëren? En heb ik dan alles wat ik nodig heb?
Zo ja, bij calamiteiten schuif ik de hele zaak weer in die map terug of zie ik dat verkeerd?
bvd
Lang leve de lol.
- stapper
- Heeft onderwerp gestart
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
-
back_up
23 okt 2012 10:26
Hallo Stapper,
Als je van Direct Admin gebruik maakt, dan zit daar een mogelijkheid in om je site+database+dns+mail te backupen. Gebruik die eens. Als hij klaar is, dan kun je de volledige met Filezilla downloaden.
Op deze manier krijg je op de snelste wijze de meest volledige bachup, die ook nog een zeer eenvoudig te restoren is.
Als je van Direct Admin gebruik maakt, dan zit daar een mogelijkheid in om je site+database+dns+mail te backupen. Gebruik die eens. Als hij klaar is, dan kun je de volledige met Filezilla downloaden.
Op deze manier krijg je op de snelste wijze de meest volledige bachup, die ook nog een zeer eenvoudig te restoren is.
- Otto
- Bezoeker
back_up
24 okt 2012 10:40
Bedankt Otto, ik ga het vanmiddag even nalopen
Hou topic nog maar even open hier geloof ik voor het geval dat de pleuris uitbreekt, of ik nog een vraag heb.
Laat het morgen even weten...
Hou topic nog maar even open hier geloof ik voor het geval dat de pleuris uitbreekt, of ik nog een vraag heb.
Laat het morgen even weten...
Lang leve de lol.
- stapper
-
back_up
24 okt 2012 17:12
Stapper,
Wat Otto beschrijft is wel een backup maken van alles op je site, inclusief wat je aan e-mailinstellingen enzo hebt staan.
Maar over het algemeen is het voor je Joomla-site voldoende om de bestanden binnen je Public_html-map in de backup op te nemen, maar uiteraard wel in combinatie met de database van je Joomla-site.
Daarvoor is er op dit moment één geweldig goede extensie die dat in één keer uitvoert.
Dat is Akeeba Backup.
Ik adviseer je de pro-versie omdat je daarmee nog net wat extra mogelijkheden en support van de ontwikkelaar krijgt.
Akeeba Backup maakt een bestand voor je aan waar dus je volledige Joomla-site inzit.
Wat Otto beschrijft is wel een backup maken van alles op je site, inclusief wat je aan e-mailinstellingen enzo hebt staan.
Maar over het algemeen is het voor je Joomla-site voldoende om de bestanden binnen je Public_html-map in de backup op te nemen, maar uiteraard wel in combinatie met de database van je Joomla-site.
Daarvoor is er op dit moment één geweldig goede extensie die dat in één keer uitvoert.
Dat is Akeeba Backup.
Ik adviseer je de pro-versie omdat je daarmee nog net wat extra mogelijkheden en support van de ontwikkelaar krijgt.
Akeeba Backup maakt een bestand voor je aan waar dus je volledige Joomla-site inzit.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
back_up
24 okt 2012 18:29 - 24 okt 2012 18:30
Hallo Stapper,
Bijgevoegd de wijze waarop je het in moet stellen in Direct Admin (wil je de mail meenemen, dan vink je alles aan):
Voordeel: dit is de snelste manier om een backup te maken. Je kunt hem ook zo overzetten naar een andere host. Ook al je gebruikersnamen en wachtwoorden zitten erin. Een bijkomend voordeel is, naar mijn mening, dat het los van Joomla draait en dat het gratis is.
Zelf vind ik Akeeba Backup een draak van een pakket. Zoek maar eens in Google of op dit Forum op Akeeba Backup en en je vindt vele mensen die ermee in de problemen komen.
Daarnaast hoort, naar mijn mening, een backup op server niveau en niet op CMS niveau te zitten.
Bijgevoegd de wijze waarop je het in moet stellen in Direct Admin (wil je de mail meenemen, dan vink je alles aan):
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Voordeel: dit is de snelste manier om een backup te maken. Je kunt hem ook zo overzetten naar een andere host. Ook al je gebruikersnamen en wachtwoorden zitten erin. Een bijkomend voordeel is, naar mijn mening, dat het los van Joomla draait en dat het gratis is.
Zelf vind ik Akeeba Backup een draak van een pakket. Zoek maar eens in Google of op dit Forum op Akeeba Backup en en je vindt vele mensen die ermee in de problemen komen.
Daarnaast hoort, naar mijn mening, een backup op server niveau en niet op CMS niveau te zitten.
- Otto
- Bezoeker
back_up
25 okt 2012 11:39
Bedankt Folks
Top,, ik ga met de laatste optie aan de slag
Begrijp ik het goed, dat hij dat dan bij de server in een map wegschrijft, en dat ik dan om helemaal veilig te zitten die map dan weer ophaal met fillezilla en die dan hier lokaal nog een keer weg schrijf?
Top,, ik ga met de laatste optie aan de slag
Begrijp ik het goed, dat hij dat dan bij de server in een map wegschrijft, en dat ik dan om helemaal veilig te zitten die map dan weer ophaal met fillezilla en die dan hier lokaal nog een keer weg schrijf?
Lang leve de lol.
- stapper
-
back_up
25 okt 2012 11:52
Hoi Stapper,
Hij schrijft het in de map backup weg. En inderdaad, als je een backup niet ophaalt dan ben je hem kijt als je server kapot gaat. Dus altijd, welke wijze je ook gebruikt, je backup downloaden.
Hij schrijft het in de map backup weg. En inderdaad, als je een backup niet ophaalt dan ben je hem kijt als je server kapot gaat. Dus altijd, welke wijze je ook gebruikt, je backup downloaden.
- Otto
- Bezoeker
back_up
26 okt 2012 15:42
Stapper,
Is je vraag zo voldoende beantwoord?
Als dat zo is, laat het even weten.
Dan sluiten wij dit topic.
Is je vraag zo voldoende beantwoord?
Als dat zo is, laat het even weten.
Dan sluiten wij dit topic.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
back_up
01 nov 2012 13:41
Excuus, ik bedank altijd wel ff, maar lag met de griep
Houd hem als het goed is nog even een dag open, morgen ga ik er mee aan de slag, en laat dan even weten hoe het afliep...
Houd hem als het goed is nog even een dag open, morgen ga ik er mee aan de slag, en laat dan even weten hoe het afliep...
Lang leve de lol.
- stapper
-
back_up
03 nov 2012 14:37
bedankt jongens, ik zag er tegen op, maar idd via direct admin, ff instellen, en hopla, ideaal
Nu nog ff via fillezilla dat ding ophalen, maar daar kom ik wel uit neem ik aan
thanks
Nu nog ff via fillezilla dat ding ophalen, maar daar kom ik wel uit neem ik aan
thanks
Lang leve de lol.
- stapper
-
back_up
03 nov 2012 14:39
Hallo,
Fijn dat het opgelost is.
Bedankt voor het terugkoppelen.
Fijn dat het opgelost is.
Bedankt voor het terugkoppelen.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.689 seconden