Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Hoe blokkeer ik een heel land
28 okt 2012 00:21
Is het dus mogelijk middels een code of wat dan ook een heel land te blokkeren ?.... oftwel de .ru extensie dus....
Onnodig data verkeer dus blocken...
Dat er via andere wegen toch kunnen komen vind ik niet erg, ik zoek gewoon om data verkeer te reduceren. en dit is een van de vele mogelijkhden
Onnodig data verkeer dus blocken...
Dat er via andere wegen toch kunnen komen vind ik niet erg, ik zoek gewoon om data verkeer te reduceren. en dit is een van de vele mogelijkhden
- mapi
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
- Otto
- Bezoeker
- mapi
- Bekend met Joomla!NL
28 okt 2012 10:51 - 28 okt 2012 10:52
Dit kan eenvoudig met
Admin Tools Pro
, één vinkje en je bent klaar. Ik gebruik hetzelfde idee voor Cookie Confirm om enkel geselecteerde landen om toestemming te vragen voor het plaatsen van cookies.
Overigens als je Rusland blokkeert, blokkeer je bezoekers uit Rusland. Dit is niet hetzelfde als de .ru extensie blokkeren (bezoekers hebben zelf geen extensie, enkel websites ). Hou er rekening mee dat een heel klein percentage onterecht kan worden geblokkeerd, zie ook de manual van Admin Tools.
-edit-
Wellicht ook interessant: www.nonumber.nl/extensions/cdnforjoomla
Overigens als je Rusland blokkeert, blokkeer je bezoekers uit Rusland. Dit is niet hetzelfde als de .ru extensie blokkeren (bezoekers hebben zelf geen extensie, enkel websites ). Hou er rekening mee dat een heel klein percentage onterecht kan worden geblokkeerd, zie ook de manual van Admin Tools.
-edit-
Wellicht ook interessant: www.nonumber.nl/extensions/cdnforjoomla
- Jurian
- Bekend met Joomla!NL
28 okt 2012 11:06
bedankt. wat ik wil is gewoonweg alle verkeer vanuit .ru extensie blokkeren. de site is gericht op nl taligen en een link naar onze site via een .ru site lijkt me niet van belang. Hoogstwaarschijnlijk zijn het boodschappen via google reclame of wat dan ook. als ik die sites bezoek zie ik wel reclame maar niet naar ons.
- mapi
- Bekend met Joomla!NL
28 okt 2012 11:13
Is dat niet soort spam wat je in je statistieken ziet zodat jij ernaar gaat kijken? Het lijkt me dat bovenstaande methode wel voldoet.
Je kunt ook hotlinking van images blokkeren, scheelt ook dataverkeer (Google: prevent hotlinking htaccess). En dan je site zelf optimaliseren en eventueel CDN gebruiken.
Je kunt ook hotlinking van images blokkeren, scheelt ook dataverkeer (Google: prevent hotlinking htaccess). En dan je site zelf optimaliseren en eventueel CDN gebruiken.
- Jurian
- Bekend met Joomla!NL
28 okt 2012 11:16 - 28 okt 2012 11:24
kom er eigenlijk nu achter dat er in de sh404sef component ook een functie zit voor blokkade..... recht onder mijn neus dus.....
zit optie beveiligings instellingen in met "IP zwarte lijst"
zit optie beveiligings instellingen in met "IP zwarte lijst"
- mapi
- Bekend met Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.828 seconden