Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
test website
test website
28 okt 2012 20:05
www.keijeskijters.nl
Joomla 2.5.7
Probeer om in een sub-map van de originele website een test-website te maken.
waarbij de back-end van originele en de test versie alleen de eigen website laat zien.
Heb het geprobeerd, maar dan kreeg ik bv alle artikelen van beide websites te zien etc..
De website had ik in de sub-map geplaatst dmv de bestanden van uit een backup van Akeeba-backup terug te plaatsen.
De bedoeling is is dat ik in de test-website van alles kan aanpassen zonder dat ik problemen krijg met de originele. Of had ik ik dit op andere wijze moeten doen.
Ik wil dit niet lokaal doen, zodat andere mensen ook naar een deel resultaat kunnen kijken.
Joomla 2.5.7
Probeer om in een sub-map van de originele website een test-website te maken.
waarbij de back-end van originele en de test versie alleen de eigen website laat zien.
Heb het geprobeerd, maar dan kreeg ik bv alle artikelen van beide websites te zien etc..
De website had ik in de sub-map geplaatst dmv de bestanden van uit een backup van Akeeba-backup terug te plaatsen.
De bedoeling is is dat ik in de test-website van alles kan aanpassen zonder dat ik problemen krijg met de originele. Of had ik ik dit op andere wijze moeten doen.
Ik wil dit niet lokaal doen, zodat andere mensen ook naar een deel resultaat kunnen kijken.
- SirJutter
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
test website
28 okt 2012 20:22
Hallo,
Weet niet hoe het gedaan is met Akeeba.
Maar is er ook een nieuwe database aangemaakt voor je nieuwe site ( test site dus )
Dan ook even je configuration.php van de test site aanpassen aan de nieuwe database.
Weet niet hoe het gedaan is met Akeeba.
Maar is er ook een nieuwe database aangemaakt voor je nieuwe site ( test site dus )
Dan ook even je configuration.php van de test site aanpassen aan de nieuwe database.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
test website
28 okt 2012 20:23
Er is een extra probleempje ontstaan.
de backup in de de submap heeft ook de originele website veranderd.
Daar ben ik ernstig niet blij mee.
Als eerste zou ik graag dit opgelost zien.
Handiger had geweest als ik natuurlijk voor af een backup had gemaakt ............. vergeten.
Please help
de backup in de de submap heeft ook de originele website veranderd.
Daar ben ik ernstig niet blij mee.
Als eerste zou ik graag dit opgelost zien.
Handiger had geweest als ik natuurlijk voor af een backup had gemaakt ............. vergeten.
Please help
- SirJutter
- Joomla!NL ontdekker
test website
29 okt 2012 09:08 - 29 okt 2012 09:09
Zoals Jelle al aangeeft heb je dus of geen nieuwe database aangemaakt voor je subsite, of je hebt e.e.a. niet goed ingevuld bij het terugzetten van je Akeeba backup. Beide sites werken nu met dezelfde database, dus het is logisch dat als je iets veranderd aan de gegevens die in de database opgeslagen zijn (content, menu-items, modules etc), dat dat dan in beide sites verandert.
Zonder backup kan je dus niet automatisch je originele site herstellen en zal je alle wijzigingen handmatig ongedaan moeten maken.
Voordat je daarmee begint, zorg je eerst dat je subsite los komt van je hoofdsite. Als je wel twee databases hebt, veranderd dan de configuration.php van je subsite zodat de database gegevens overeenkomen met die van je nieuwe database. Zo niet, exporteer dan via phpmyadmin je database, maak een nieuwe database aan, importeer daar je exportbestand en pas dan je configuration.php aan.
En voordat je aan dit alles begint: maak een backup!
Zonder backup kan je dus niet automatisch je originele site herstellen en zal je alle wijzigingen handmatig ongedaan moeten maken.
Voordat je daarmee begint, zorg je eerst dat je subsite los komt van je hoofdsite. Als je wel twee databases hebt, veranderd dan de configuration.php van je subsite zodat de database gegevens overeenkomen met die van je nieuwe database. Zo niet, exporteer dan via phpmyadmin je database, maak een nieuwe database aan, importeer daar je exportbestand en pas dan je configuration.php aan.
En voordat je aan dit alles begint: maak een backup!
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
test website
29 okt 2012 09:23
Was inmiddels al bang dat dit ik inderdaad handmatig weer de boel moest gaan aanpassen.
Een leer moment:) dagje werk.
Dat van phpmyadmin database ga ik uitproberen na het maken van een backup.
en ga op zoek naar de locatie van de configuration.php
Een leer moment:) dagje werk.
Dat van phpmyadmin database ga ik uitproberen na het maken van een backup.
en ga op zoek naar de locatie van de configuration.php
- SirJutter
- Joomla!NL ontdekker
test website
01 nov 2012 15:54
2e website op de zelfde database als 1e website bij One.com
1. Als eerste maak je op de root van de website een nieuwe map met de naam van de nieuwe website, dit wordt een sub-domein
2. In deze map plaatst u vervolgens een index bestand.
De startpagina van het subdomein heeft de naam index.html of index.php heeft
3. Men kan nu op twee manieren naar het subdomein surfen
www.uwdomein.nl/subdomein
subdomein.uwdomein.nl
Daarvoor zijn er geen aanpassingen te doen in de DNS instellingen
4. Bij de instellingen van de database dient er een prefix aan gemaakt te worden
Nu heb je één database, maar door tijdens de installatie van softwarepakketten op de website
te kiezen voor unieke tabel-prefixes, kunt u meerdere pakketten naast elkaar installeren.
5. Het nieuwe installatiepakket van Joomla kopieer je in het subdomein map
Op de pagina van de database kan je dezelfde gegevens ingeven als van de 1e website
Joomla heeft nu zelf een nieuwe unieke prefix aangemaakt
Voor mij werkte het prima
Geen aanpassing in een configuratie.php nodig of iets
Draadje kan gesloten worden, tnx
1. Als eerste maak je op de root van de website een nieuwe map met de naam van de nieuwe website, dit wordt een sub-domein
2. In deze map plaatst u vervolgens een index bestand.
De startpagina van het subdomein heeft de naam index.html of index.php heeft
3. Men kan nu op twee manieren naar het subdomein surfen
www.uwdomein.nl/subdomein
subdomein.uwdomein.nl
Daarvoor zijn er geen aanpassingen te doen in de DNS instellingen
4. Bij de instellingen van de database dient er een prefix aan gemaakt te worden
Nu heb je één database, maar door tijdens de installatie van softwarepakketten op de website
te kiezen voor unieke tabel-prefixes, kunt u meerdere pakketten naast elkaar installeren.
5. Het nieuwe installatiepakket van Joomla kopieer je in het subdomein map
Op de pagina van de database kan je dezelfde gegevens ingeven als van de 1e website
Joomla heeft nu zelf een nieuwe unieke prefix aangemaakt
Voor mij werkte het prima
Geen aanpassing in een configuratie.php nodig of iets
Draadje kan gesloten worden, tnx
- SirJutter
- Joomla!NL ontdekker
Tijd voor maken pagina: 0.782 seconden