Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
ftp map beschermen voor de buitenwereld
16 nov 2012 11:52
Hallo Allemaal,
Ik heb een vraag.
Graag wil ik middels ftp een mapje beveiligen zodat van buitenaf een document niet te benaderen is via een link. Echter dit document moet wel voor geregistreerde gebruikers van de website te benaderen zijn. Is dit mogelijk om dit te doen? Dus via een link in een artikel moet de link wel te benaderen zijn, maar de link moet niet rechtstreeks te benaderen zijn in de browser.
Alvast bedankt
Ik heb een vraag.
Graag wil ik middels ftp een mapje beveiligen zodat van buitenaf een document niet te benaderen is via een link. Echter dit document moet wel voor geregistreerde gebruikers van de website te benaderen zijn. Is dit mogelijk om dit te doen? Dus via een link in een artikel moet de link wel te benaderen zijn, maar de link moet niet rechtstreeks te benaderen zijn in de browser.
Alvast bedankt
- gjka
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
16 nov 2012 12:30
Ik weet niet of je een extensie hiervoor gebruikt, maar
dit
zeggen de makers van Phoca Download erover.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
16 nov 2012 13:16
Ik heb even gekeken bij phocodownload. Dit werkt super. Ik heb ook nog een joomla 1.5 website. Daar kan het helaas niet bij volgens mij, tenminste als ik het goed lees. Of zie ik dat fout
- gjka
- Bekend met Joomla!NL
-
16 nov 2012 13:25
Voor zover ik het kan zien kan dat ook. Ook daar kan je bij Settings een pad ingeven.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
16 nov 2012 13:28
Je kunt inderdaad een absolute pad opgeven zodat de geuploade bestanden buiten httpdocs wordt geplaatst. Echter om een file zichtbaar te maken moet je die weer selecteren en aan een groep toekennen. Maar een document buiten httpdocs wordt niet gevonden.
- gjka
- Bekend met Joomla!NL
-
16 nov 2012 13:51
Misschien even op hun forum vragen. Ik gebruikte vroeger Docman en die had een ingebouwde beveiliging. En .htaccess in de map met "deny for all", maar ik vermoed dat er dan ook nog een script bijhoorde dat ervoor zorgde dat de documenten in die map wel toegankelijk waren via de site. Dit werkte ook voor documenten die op publiek stonden overigens. Helaas is docman niet meer gratis, maar dus wel waterdicht.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.817 seconden