Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
ontvangst van bericht vanaf contactformulier
21 nov 2012 12:52
Volgens de eigenaar van een website die ik gemaakt heb, krijgt die persoon geen berichten binnen die gepost zijn vanaf het contactformulier.
"Gewone" mail naar het adres dat er aan hangt, komen wel normaal binnen. Ook omleidingen naar andere adressen gaat goed.
Ook heb ik het contact mail adres van die persoon vervangen door die van mijzelf en ook dat gaat goed.
Uiteraard heb ik bij de gegevens van de contactpersoon al gekeken of er geen tikfout in het mail adres zit.
Voor mij een mysterie. Mijn vraag is: welke instellingen in Joomla hebben betrekking op het juist functioneren van het contactformulier?
Joomlversie 2.5.8
Template: Cleanlogic
website: www.tothetop.nl
"Gewone" mail naar het adres dat er aan hangt, komen wel normaal binnen. Ook omleidingen naar andere adressen gaat goed.
Ook heb ik het contact mail adres van die persoon vervangen door die van mijzelf en ook dat gaat goed.
Uiteraard heb ik bij de gegevens van de contactpersoon al gekeken of er geen tikfout in het mail adres zit.
Voor mij een mysterie. Mijn vraag is: welke instellingen in Joomla hebben betrekking op het juist functioneren van het contactformulier?
Joomlversie 2.5.8
Template: Cleanlogic
website: www.tothetop.nl
- hammie47
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
21 nov 2012 13:06
Waar draait je site?
Bij de hoster: Mijndomein.nl ?
In dat geval moet je eens kijken bij de Algemene instellingen en je mailfunctie omzetten van phpo naat smtp.
Verder alles standaard laten.
Kijk eens of de mail dan wel goed wordt verstuurd.
Stel dat je het met een GMailaccount wil laten versturen, dan kun je hier een goede uitleg vinden.
Bij de hoster: Mijndomein.nl ?
In dat geval moet je eens kijken bij de Algemene instellingen en je mailfunctie omzetten van phpo naat smtp.
Verder alles standaard laten.
Kijk eens of de mail dan wel goed wordt verstuurd.
Stel dat je het met een GMailaccount wil laten versturen, dan kun je hier een goede uitleg vinden.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
21 nov 2012 13:10
Protagonist.nl
Alles staat op standaard.
Zelf had ik al van php naar sendmail geprobeerd in Joomla, maar zag geen verschil.
Alles staat op standaard.
Zelf had ik al van php naar sendmail geprobeerd in Joomla, maar zag geen verschil.
- hammie47
- Bekend met Joomla!NL
-
21 nov 2012 13:17
Vreemd dat dus die bepaalde mail niet aankomt.
Kan het zijn dat de betreffende mail in de spambox van die persoon terecht komt?
Kan het zijn dat de betreffende mail in de spambox van die persoon terecht komt?
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
21 nov 2012 13:23
Nee, omdat "gewone" e-mail aan dat adres wel aan komt.
Volledigheidshalve, voeg ik nog even de mail instellingen van dat web bij.
Volledigheidshalve, voeg ik nog even de mail instellingen van dat web bij.
- hammie47
- Bekend met Joomla!NL
-
21 nov 2012 13:24
Naar welk e-mailadres verstuurt het contactformulier?
Ik meen ergens gelezen te hebben dat wanneer een contactformulier een mail stuurt aan een adres dat binnen hetzelfde domein zit als het websitedomein, dat de mail in sommige gevallen dan niet aankomt.
Ik heb nu even geen tijd om het verder uit te zoeken, maar misschien kun je je zoekactie daar even op richten.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat wanneer een contactformulier een mail stuurt aan een adres dat binnen hetzelfde domein zit als het websitedomein, dat de mail in sommige gevallen dan niet aankomt.
Ik heb nu even geen tijd om het verder uit te zoeken, maar misschien kun je je zoekactie daar even op richten.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
21 nov 2012 13:57 - 21 nov 2012 13:58
Aanvulling: Op de site van FOX-Contact staat
een goede uitleg
die je mogelijk verder helpt.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
21 nov 2012 14:14Kan het zijn dat de betreffende mail in de spambox van die persoon terecht komt?
Dat is geen logische conclusie van je. Dit zou namelijk wel mogelijk zijn als er iets op de server niet goed staat (volgens mij iets van exim instellingen) dat invloed kan hebben met name in Outlook.Nee, omdat "gewone" e-mail aan dat adres wel aan komt.
Neem aan dat je bij die site ook een webmail hebt. Kijk eens of die mail daar wel in staat. Eventueel even een nieuwe mail versturen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
21 nov 2012 15:00
en ja hoor......daar staat het in.........nu verder zien te komen..............dank je.
- hammie47
- Bekend met Joomla!NL
-
21 nov 2012 15:08 - 21 nov 2012 15:22Dan kunnen we de conclusie trekken dat het dus niet aan het contact formulier ligt maar aan de ontvangende partij zo als ik hier al vermelde.Jelle.D schreef : Vreemd dat dus die bepaalde mail niet aankomt.
Als het dus in je webmail wel staat dan werkt het dus!en ja hoor......daar staat het in.........nu verder zien te komen..............dank je.
Kunnen we deze topic als opgelost zien?
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
21 nov 2012 15:22
Nog even niet afmelden. Nog een aanvullende vraag: is die exim instelling, waarover Astrid sprak, "server sided" of niet. Moet ik dit dan via de webhost oplossen?
- hammie47
- Bekend met Joomla!NL
-
21 nov 2012 15:35
Moet idd via de webhost. Maar is een gok. Zou ook door een lokale instelling van de ontvanger veroorzaakt kunnen worden.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.873 seconden