Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

configuratiebestand

configuratiebestand

25 nov 2012 10:07 - 25 nov 2012 12:53
bij een joomla 2.5 site kan ik geen enkele extensie installeren. Alle rechten staan op 755 bij de mappen, alle rechten bij de bestanden staan op 644.
Verder geraak ik niet, ttz er wijzigt niets - telkens komt hij zeggen dat er niet kan gekopieerd worden. probeer ik de ftp-laat aan te zetten dan krijg ik de melding dat het configuratie-bestand niet schrijfbaar is, zet ik het bestand op 777 dan werkt het nog steeds niet ............

Wat nu?
Bij andere hostings had ik dat opgelost door de rechten goed te zetten, de users goed te zetten en .htaccess toe te voegen met bovenaan
Code:
<FilesMatch "\.php$"> AddHandler x-httpd-php53 .php </FilesMatch>
Maar hiet lukt het mij totaal niet, telkens ik het .htaccess bestand heb toegevoegd dan kan ik nergens nog op.
bedankt aan iedereen ....

Edit Jelle.D: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
  • cb
  • cb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

configuratiebestand

25 nov 2012 10:11
Heb je al bij de FAQ van de betreffende hoster gekeken?
Controleer het volgende:
  1. Je ftp laag staat aan terwijl hij bij je hoster uit moet staan of andersom
  2. Als je ftp laag aan moet staan, kijk dan of alle gegevens kloppen. Vooral FTP root controleren.
  3. Je bent geen eigenaar van bepaalde mappen en/of bestanden
  4. Het pad naar je tmp en logs map staat niet goed. Te controleren met path.php . Uitpakken, in de root zetten en path.php achter je url typen.
  5. Niet alle mappen en bestanden zijn schrijfbaar (afhankelijk ook van de instellingen bij 1)
  6. Moet je die addhandler in je .htaccess zetten bij die hoster? Dat is alleen bij hosters waar je de keuze hebt tussen PHP versies
  7. Bij sommige hosters moet je een aantal regels in de .htaccess aanpassen, controleer dat ook
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

configuratiebestand

25 nov 2012 10:16
1. heb ik gevraagd bij de hosting, maar nog steeds geen antwoord
2. welke gegevens moet ik gebruiken (ftp-gegevens gekregen via host of nieuwe ftp-user aanmaken)
3. users heb ik overal op user gezet, dus dat staat volgens mij ok - maar wat ik wel merk: wanneer ik de user bij configuration.php opnieuw wil resetten dan hij een error geeft
4. hoe weet ik dat het pad niet goed staat, wanneer ik dit bestand installeer komt hij dan zeggen welke map niet goed staat
6. weet ik niet, dus ook even er terug uitgehaald
7. zal ik dan ook maar vragen aan de host
  • cb

configuratiebestand

25 nov 2012 10:34

wanneer ik de user bij configuration.php opnieuw wil resetten dan hij een error geeft

Dus dat betekent dat Apache eigenaar blijft? Welke error krijg je?

hoe weet ik dat het pad niet goed staat, wanneer ik dit bestand installeer komt hij dan zeggen welke map niet goed staat

Dit bestandje geeft het absolute pad aan dat je in moet vullen bij je configuratie. Alleen ben ik bang dat dat nu niet gaat lukken i.v.m de rechtenproblemen op je configuration.php. Maar het pad dat je krijgt moet je dan bij je algemene instellingen op de juiste plaatsen aanvullen met /tmp en /logs

welke gegevens moet ik gebruiken (ftp-gegevens gekregen via host of nieuwe ftp-user aanmaken)

Je kunt gewoon de gegevens invullen die je van je host gekregen hebt.

Waar is je site gehost? Misschien dat er leden zijn die daar ook een site hebben en wel weten wat er eventueel voor specifieke eisen zijn.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

configuratiebestand

25 nov 2012 10:50
neen de user bij configuration.php staat op de username, maar wanneer ik nog eens wel resetten (om toch maar te proberen alles goed te krijgen) krijg ik de volgende melding: An error occured while resetting the file ownership

pad staat goed, dus hoef ik niet aan te passen

heb al op de hosting gekeken en daarnet een mail gezonden, kreeg als antwoord dat ik de rechten bij configuration.php op 777 moet zetten, heb dat getest en zelfs dan werkt het nog niet. Maar vond het nu niet de veiligste methode om zo te werken. Is een host bij Hostslim. Heb verschillende hostings en dikwijls problemen met rechten en meestal kan ik het oplossen via .htaccess en de rechten e.d. maar hier lukt het me niet.
  • cb

configuratiebestand

25 nov 2012 10:51
nog iets vergeten: ik kan de ftp-laag niet opzetten omdat ik geen rechten heb (pfffffff)
  • cb

configuratiebestand

25 nov 2012 11:04
Zo te zien draaien zij op PHP 5.3, dus die regel in je .htaccess is niet nodig. Je kunt volgens mij wel via de filemanager van directadmin je configuration.php editten en zo de gegevens van je ftp erin zetten. Maar blijft een vreemde situatie.
Ik zie dat zij Installatron aanbieden. Als je de mogelijkheid hebt, zou je een Joomla installatie via Installatron in een submap kunnen doen en kijken of het dan wel werkt.
Allemaal lapmiddelen overigens, maar bij een hoster die aangeeft dat je configuration.php op 777 moet zetten om hem uberhaupt schrijfbaar te maken kan je denk ik niet anders. Verhuizen lijkt me een betere optie.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

configuratiebestand

25 nov 2012 11:13
Welke gegevens moet ik exact opgeven in het configuration-bestand. Dan kan ik dit eerst eens uittesten,
  • cb

configuratiebestand

25 nov 2012 11:24
Code:
public $ftp_host = 'jouwsite.nl'; public $ftp_port = '21'; public $ftp_user = 'ftp gebruikersnaam'; public $ftp_pass = 'ftp wachtwoord'; public $ftp_root = 'rootpad (te zien in filezilla)'; public $ftp_enable = '1';
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

configuratiebestand

25 nov 2012 11:45
alles aangepast, en ingesteld en ................ het configuratiebestand blijft onbeschrijfbaar. ook al zet ik de rechten op 777
Gewoon totaal absurd zoiets.....
  • cb

configuratiebestand

25 nov 2012 13:03
Nu heb ik terug het configuration-bestand gezet zonder ftp-laag, al de mappen op 777 gezet en getest door een extensie te installeren. Nu werkt het.
Durf natuurlijk niet de rechten terug op 755 te zetten van mijn mappen, neem ik een groot risico met alle mappen op 777 te laten staan?
  • cb

configuratiebestand

25 nov 2012 13:05

neem ik een groot risico met alle mappen op 777 te laten staan?

Je laat thuis toch ook niet de voordeur wijd open staan?
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.762 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie