Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
blanco pagina's na upgrade PHP 5.2 naar 5.4
25 nov 2012 13:15
Dag, de host van twee van mijn sites heeft besloten de PHP-versie van 5.2 naar 5.4 te upgraden. Dit kan je doen door in het controlepaneel bij deze host een vinkje bij PHP 5.4 te zetten. Tot en met 31 december 2012 kunnen we het effect hiervan op onze sites testen, daarna gaan ze sowieso over op 5.4.
Het effect op 1 van mijn sites (de andere heb ik nog niet geprobeerd, is te belangrijk om deze werkend te houden) is: blanco pagina in de front end, en blanco pagina in de back end. Switch ik terug naar 5.2 via het controlepaneel van mijn host, dan doet alles het weer. Ik heb de laatste versies Joomla! en extensies:
Joomla! 2.5.8
PHP versie 5.2.16 (na upgrade dus 5.4)
Databaseversie 5.1.42
Webserver Apache 2.2.14
Akeeba 3.6.9
JCE editor 2.2.9.1
JCE Mediabox 1.1.4
Phoca gastenboek 2.0.7
Virtuemart 2.0.14
Xmap 2.3.0
Moet ik mijn Joomla! eerst voorbereiden op deze overstap, en hoe? De site staat nu op PHP 5.4 en is hier te zien. Met Firebug krijg ik het een en ander te zien, maar ik kan dit nu helemaal niet thuisbrengen, omdat het zo afwijkend is van een werkende site, en ik maar een beperkte css en html kennis heb.
Het effect op 1 van mijn sites (de andere heb ik nog niet geprobeerd, is te belangrijk om deze werkend te houden) is: blanco pagina in de front end, en blanco pagina in de back end. Switch ik terug naar 5.2 via het controlepaneel van mijn host, dan doet alles het weer. Ik heb de laatste versies Joomla! en extensies:
Joomla! 2.5.8
PHP versie 5.2.16 (na upgrade dus 5.4)
Databaseversie 5.1.42
Webserver Apache 2.2.14
Akeeba 3.6.9
JCE editor 2.2.9.1
JCE Mediabox 1.1.4
Phoca gastenboek 2.0.7
Virtuemart 2.0.14
Xmap 2.3.0
Moet ik mijn Joomla! eerst voorbereiden op deze overstap, en hoe? De site staat nu op PHP 5.4 en is hier te zien. Met Firebug krijg ik het een en ander te zien, maar ik kan dit nu helemaal niet thuisbrengen, omdat het zo afwijkend is van een werkende site, en ik maar een beperkte css en html kennis heb.
Ik gebruik Joomla! 3.10.3
- williwaw
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
25 nov 2012 13:30
Joomla 2.5.8 zou in principe goed moeten draaien op PHP 5.4. Kan dus door je extensies veroorzaakt worden of door een foute configuratie bij je hoster.
Zie dat je een 500 error krijgt. Misschien kan je iets terugvinden in de error logs van de server?
Zie dat je een 500 error krijgt. Misschien kan je iets terugvinden in de error logs van de server?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
25 nov 2012 13:50 - 25 nov 2012 13:57
De meest voorkomende error die ik krijg is:
En daar dan dus een hele rits van... Het hele rapport is erg uitgebreid...
Toegevoegd:
andere Joomla-gebruikers bij deze host hebben hetzelfde probleem, zie ik nu op het forum bij de host. Een vraag is neergelegd bij de host, wellicht dat dat mijn probleem oplost. Ik ga nu het error.log verder bestuderen...
Code:
PHP message: PHP Fatal error: PCRE is not compiled with UTF-8 support
En daar dan dus een hele rits van... Het hele rapport is erg uitgebreid...
Toegevoegd:
andere Joomla-gebruikers bij deze host hebben hetzelfde probleem, zie ik nu op het forum bij de host. Een vraag is neergelegd bij de host, wellicht dat dat mijn probleem oplost. Ik ga nu het error.log verder bestuderen...
- williwaw
- Bekend met Joomla!NL
25 nov 2012 14:10 - 25 nov 2012 14:11
PCRE is een server component.
Vraag je host eens of die wel de juiste versie draait.
Vraag je host eens of die wel de juiste versie draait.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
26 nov 2012 20:48
Bedankt voor die tip. De host heeft vandaag aangegeven dat:
Ik had in een eerder stadium aangevraagd om naar 5.3 op te hogen, i.v.m. een melding van Akeeba, Nu gaan ze dus ineens naar 5.4. Vooralsnog zet ik mijn site terug op 5.2, tot het seintje dat ik opnieuw kan proberen.
Bedankt voor het meedenken. Mocht het niet lukken, kom ik weer terug en zal ik een nieuw onderwerp starten.
Vervelend om te vernemen dat uw website niet langer werkt onder de nieuwe PHP versie. Onze technische dienst is achter het probleem aangegaan en heeft de oorzaak ervan gelokaliseerd. Wij zullen binnen enkele werkdagen wijzigingen doorvoeren in de configuratie van ons webhostingplatform die het probleem zullen oplossen.
Zodra wij deze oplossing in de loop van volgende week hebben doorgevoerd zullen wij u e-mailen om u hiervan op de hoogte te stellen.
Ik had in een eerder stadium aangevraagd om naar 5.3 op te hogen, i.v.m. een melding van Akeeba, Nu gaan ze dus ineens naar 5.4. Vooralsnog zet ik mijn site terug op 5.2, tot het seintje dat ik opnieuw kan proberen.
Bedankt voor het meedenken. Mocht het niet lukken, kom ik weer terug en zal ik een nieuw onderwerp starten.
- williwaw
- Bekend met Joomla!NL
26 nov 2012 21:03
Oké,
Bedankt voor het terugkoppelen.
Bedankt voor het terugkoppelen.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.690 seconden