Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Geen front-end editor beschikbaar
28 nov 2012 07:54
Ik gebruik Joomla 2.5.8 en heb TinyMCE ingesteld als editor.
Na inloggen op de front-end verwacht ik bij elk artikel (als de rechten kloppen en als admin toch zeker) dat bij het artikel een edit icoontje staat. Dat is echter niet het geval.
In een categorie weergave staan wel edit icoontjes naast de titel.
Als ik de muis daarboven houd komt er een popup met Bewerken ... en in de statusbalk van de browser verschijnt een url, bv. http://website/vergaderstukken/monitoring?task=article.edit&a_id=11&return=aHR0cDovL3NwZWVsdHVpbjI1LmFtbmVzdHkubmwvdmVyZ2FkZXJzdHVra2VuL21vbml0b3Jpbmc=
Echter, als ik er op klik gebeurt er niets. Jawel, de pagina wordt ververst.
Kijk ik daarna in de back-end, dan blijkt het artikel gelockt te zijn.
Kan er ergens een instelling omgevallen zijn? Of is er iets anders aan de hand?
Na inloggen op de front-end verwacht ik bij elk artikel (als de rechten kloppen en als admin toch zeker) dat bij het artikel een edit icoontje staat. Dat is echter niet het geval.
In een categorie weergave staan wel edit icoontjes naast de titel.
Als ik de muis daarboven houd komt er een popup met Bewerken ... en in de statusbalk van de browser verschijnt een url, bv. http://website/vergaderstukken/monitoring?task=article.edit&a_id=11&return=aHR0cDovL3NwZWVsdHVpbjI1LmFtbmVzdHkubmwvdmVyZ2FkZXJzdHVra2VuL21vbml0b3Jpbmc=
Echter, als ik er op klik gebeurt er niets. Jawel, de pagina wordt ververst.
Kijk ik daarna in de back-end, dan blijkt het artikel gelockt te zijn.
Kan er ergens een instelling omgevallen zijn? Of is er iets anders aan de hand?
- Han Koster
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
28 nov 2012 09:47
Er is wel iets aan de hand, maar wat dat zou kunnen zijn weet ik zo ook niet.
Neem aan dat je met popup een label bedoelt? Klein info schermpje en geen echte popup?
De url zou er namelijk ongeveer zo uit moeten zien:
Als ik Google op:
Neem aan dat je met popup een label bedoelt? Klein info schermpje en geen echte popup?
De url zou er namelijk ongeveer zo uit moeten zien:
?view=form&layout=edit&a_id=13&return=aHR0cDovL2x.....
Als ik Google op:
Kom ik een aantal zaken tegen. JoomSEF, rockettheme templates. Misschien dat je met deze zoekterm iets kunt vinden.joomla 2.5 ?task=article.edit
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
29 nov 2012 22:47 - 29 nov 2012 23:52
Je hebt gelijk. Geen popup maar een ... tooltip? Het html attribute title dus. Of iets met JQuery.
Ik weet niet wat hier wordt gebruikt.
JoomSEF en rockettheme gebruik ik niet, maar de JoomSEF beschrijving leek wel heel erg op mijn probleem.
Dus heb ik de SEO instellingen uitgezet. Maar dat leverde niets op.
Template afhankelijk? Ik heb een andere website met dezelfde template (voor mij gemaakt met Artisteer) die geen problemen heeft. Een derde template met een hele simpele template (alleen een index.html en template.css, geen overwrites van standaard Joomla componenten) doet het ook goed.
Vergelijken van de diverse broncodes geeft aan dat de 'edit' versie van een artikel de volgende extra code bevat:
En in de script functie window.addevent staat extra:
O ja. Ik heb attachments als extension. En de knop om een bijlage toe te voegen is er wel!
Voorlopige conclusie: Er is ergens een parameter instelling omgevallen.
Edit Jelle. Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Ik weet niet wat hier wordt gebruikt.
JoomSEF en rockettheme gebruik ik niet, maar de JoomSEF beschrijving leek wel heel erg op mijn probleem.
Dus heb ik de SEO instellingen uitgezet. Maar dat leverde niets op.
Template afhankelijk? Ik heb een andere website met dezelfde template (voor mij gemaakt met Artisteer) die geen problemen heeft. Een derde template met een hele simpele template (alleen een index.html en template.css, geen overwrites van standaard Joomla componenten) doet het ook goed.
Vergelijken van de diverse broncodes geeft aan dat de 'edit' versie van een artikel de volgende extra code bevat:
Code:
<link rel="stylesheet" href="/media/system/css/modal.css" type="text/css" />
<script src="/media/system/js/modal.js" type="text/javascript"></script>
Code:
window.addEvent('domready', function() {
SqueezeBox.initialize({});
SqueezeBox.assign($$('a.modal-button'), {
parse: 'rel'
});
Voorlopige conclusie: Er is ergens een parameter instelling omgevallen.
Edit Jelle. Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- Han Koster
30 nov 2012 13:22
Zet eens een complete Joomla 2.5.8 versie over met ftp naar je server (zonder de map installatation). Zou een beschadigd of ontbrekend bestand kunnen zijn.
Eventueel daarna ook nog even bij Extensiebeheer de knop "ontdekken" gebruiken.
Eventueel daarna ook nog even bij Extensiebeheer de knop "ontdekken" gebruiken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
02 dec 2012 00:02
Interessante suggestie. Kan ik wel eens proberen.
Ik denk dat ik dan ook configuration.php moet veilig stellen.
Is dat voldoende? Of zijn er nog meer bestanden die ik beter niet kan overschrijven?
Ik denk dat ik dan ook configuration.php moet veilig stellen.
Is dat voldoende? Of zijn er nog meer bestanden die ik beter niet kan overschrijven?
- Han Koster
02 dec 2012 08:14
In een installatiepakket zit geen configuration.php. Gewoon alles overzetten.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
10 dec 2012 14:01 - 10 dec 2012 14:02
Het heeft even geduurd voor ik er aan toe kwam.
Het overzetten had nog wat voeten in aarde. Doordat de updates door Apache gedaan waren was die nu eigenaar van de bestanden. Alle bestanden waarvoor de groepsrechten niet op rw maar op r stonden mislukten dus.
Dat is nu allemaal gedaan, maar helaas. Er is niets veranderd. Nog steeds geen front-end editor.
Dus toch iets in de database? Algemene instellingen? Beheersrechten?
In het uiterste geval helemaal opnieuw beginnen. Maar daar heb ik nog even geen zin in.
Het overzetten had nog wat voeten in aarde. Doordat de updates door Apache gedaan waren was die nu eigenaar van de bestanden. Alle bestanden waarvoor de groepsrechten niet op rw maar op r stonden mislukten dus.
Dat is nu allemaal gedaan, maar helaas. Er is niets veranderd. Nog steeds geen front-end editor.
Dus toch iets in de database? Algemene instellingen? Beheersrechten?
In het uiterste geval helemaal opnieuw beginnen. Maar daar heb ik nog even geen zin in.
- Han Koster
10 dec 2012 14:04
Ook bij ontdekken gekeken?
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
10 dec 2012 14:08
Zowel Joomla als de extensies zijn up to date.
Bij extensiebeheer nog even extra op de ontdekken button geklikt, maar er wordt niets gevonden.
Bij extensiebeheer nog even extra op de ontdekken button geklikt, maar er wordt niets gevonden.
- Han Koster
Tijd voor maken pagina: 0.724 seconden