Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Menubalk niet meer zichtbaar
30 dec 2012 17:48
Hallo beste mensen,
Kom er even niet meer uit.
Heb op mijn website een menubalk, het probleem is dat bij de standaardformulier van Joomla de werkbalk dan niet meer zichtbaar is.
B.v.: Je gebruikt het inlogformulier, wanneer je op "Wachtwoord vergeten" of "Gebruikersnaam vergeten" klikt is wel het formulier zichtbaar, echter de menubalk niet meer.
Hoe kan ik dit oplossen?
Kom er even niet meer uit.
Heb op mijn website een menubalk, het probleem is dat bij de standaardformulier van Joomla de werkbalk dan niet meer zichtbaar is.
B.v.: Je gebruikt het inlogformulier, wanneer je op "Wachtwoord vergeten" of "Gebruikersnaam vergeten" klikt is wel het formulier zichtbaar, echter de menubalk niet meer.
Hoe kan ik dit oplossen?
- Tonnij01
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
30 dec 2012 20:40
Welkom hier op het forum namens het team van JoomlaNL.
Heb je al eens gekeken bij Modulebeheer en dat bij de module voor dat menu?
Kijk daar eens links onder of die menu-module wel of nuet op alle pagina getoond moet worden.
Ik ben benieuwd hoe dat daar staat.
Heb je al eens gekeken bij Modulebeheer en dat bij de module voor dat menu?
Kijk daar eens links onder of die menu-module wel of nuet op alle pagina getoond moet worden.
Ik ben benieuwd hoe dat daar staat.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
31 dec 2012 12:23
WoodyF4u,
Bedankt voor uw reactie.
Inderdaad staat onder deze menu module de verwijzing niet correct.
Thans staat de verwijzing "op alle pagina's behalve de geselecteerde".
De menubalk is weer zichtbaar, er staat nu een knop "Inloggen".
Het probleem blijft dat wanneer op de reguliere menubalk op de knop "Inloggen" wordt geklikt het inlogvenstertje uitklapt, dit is correct en is ook de bedoeling.
Maar wanneer men op "Wachtwoord of gebruikersnaam vergeten" klikt de reguliere menubalk verdwijnt en enkel een menubalk zichtbaar is met een knop "Inloggen".
Dit is ongewenst, ook hier moet de reguliere werkbalk blijven staan.
Hoe kan dit worden opgelost?
Bedankt voor uw reactie.
Inderdaad staat onder deze menu module de verwijzing niet correct.
Thans staat de verwijzing "op alle pagina's behalve de geselecteerde".
De menubalk is weer zichtbaar, er staat nu een knop "Inloggen".
Het probleem blijft dat wanneer op de reguliere menubalk op de knop "Inloggen" wordt geklikt het inlogvenstertje uitklapt, dit is correct en is ook de bedoeling.
Maar wanneer men op "Wachtwoord of gebruikersnaam vergeten" klikt de reguliere menubalk verdwijnt en enkel een menubalk zichtbaar is met een knop "Inloggen".
Dit is ongewenst, ook hier moet de reguliere werkbalk blijven staan.
Hoe kan dit worden opgelost?
- Tonnij01
31 dec 2012 12:33
Kijk even wie er allemaal toegang hebben tot je menu's en de modules.
Als er ergens iets anders is ingesteld dan "Publiek", dan wordt het niet voor iedereen getoond.
Als er ergens iets anders is ingesteld dan "Publiek", dan wordt het niet voor iedereen getoond.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
31 dec 2012 13:59
Heb 2 menu's, het hoofdmenu en een inlogmenu.
Hoofdmenu is voor elke bezoeker en het inlogmenu voor geregistreerde berzoekers.
Heb even het inlogmenu op publiek gezet.
Blijkt nu dat de verwijzing na het klikken op "Wachtwoord of gebruikersnaam vergeten" niet correct is.
De verwijzing van de standaard Joomla pagina is naar het inlogmenu blijkt, i.p.v. het hoofdmenu. Vandaar dat dit ook eerder niet zichtbaar was, klopt ook want het is enkel zichtbaar voor geregistreerde bezoeker.
Hoe kan ik deze verwijzing naar het verkeerde menu aanpassen, dan is het probleem opgelost?
Hoofdmenu is voor elke bezoeker en het inlogmenu voor geregistreerde berzoekers.
Heb even het inlogmenu op publiek gezet.
Blijkt nu dat de verwijzing na het klikken op "Wachtwoord of gebruikersnaam vergeten" niet correct is.
De verwijzing van de standaard Joomla pagina is naar het inlogmenu blijkt, i.p.v. het hoofdmenu. Vandaar dat dit ook eerder niet zichtbaar was, klopt ook want het is enkel zichtbaar voor geregistreerde bezoeker.
Hoe kan ik deze verwijzing naar het verkeerde menu aanpassen, dan is het probleem opgelost?
- Tonnij01
31 dec 2012 14:02
Dan moet je kijken in de instellingen van het menu-item dat je als laatste aanklikt.
Dat menu-item (Inloggen ?) heeft een verwijzingspagina aan de rechterkant bij de instellingen.
Als die naar de juiste pagina instelt, moet het goed gaan.
Dat menu-item (Inloggen ?) heeft een verwijzingspagina aan de rechterkant bij de instellingen.
Als die naar de juiste pagina instelt, moet het goed gaan.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
31 dec 2012 14:08
Als ik inlog gaat hij naar de ingestelde pagina, dit is correct.
Het probleem is dat wanneer ik op "Wachtwoord of gebruikersnaam vergeten" klik de pagina met het invulformuliertje verschijnt met de verkeerde menu balk er boven.
Het probleem is dat wanneer ik op "Wachtwoord of gebruikersnaam vergeten" klik de pagina met het invulformuliertje verschijnt met de verkeerde menu balk er boven.
- Tonnij01
31 dec 2012 14:18
Zijn een paar mogelijke oplossingen voor (hoewel het wel vreemd blijft).
Maak gebruik van MetaMod of Advanced Module manager van Nonumber. Daar kan je beter finetunen hoe modules getoond worden. Of maak een hidden menu aan met daarin een menu-item naar wachtwoord vergeten en een naar gebruikersnaam vergeten en wijs je menu-module ook toe aan die twee menu-items.
Maak gebruik van MetaMod of Advanced Module manager van Nonumber. Daar kan je beter finetunen hoe modules getoond worden. Of maak een hidden menu aan met daarin een menu-item naar wachtwoord vergeten en een naar gebruikersnaam vergeten en wijs je menu-module ook toe aan die twee menu-items.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
31 dec 2012 15:20
Astrid en WoodyF4u,
Hartelijk dank voor jullie hulp.
Het was even puzzelen, heb Joomla pas een paar dagen geleden geïnstalleerd, maar heb het inderdaad op kunnen lossen met een hidden menu.
Dit onderwerp kunnen we met succes afsluiten.
Hartelijk dank voor jullie hulp.
Het was even puzzelen, heb Joomla pas een paar dagen geleden geïnstalleerd, maar heb het inderdaad op kunnen lossen met een hidden menu.
Dit onderwerp kunnen we met succes afsluiten.
- Tonnij01
31 dec 2012 15:23
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.717 seconden