Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
cache problemen en bestanden/folders in root
06 jan 2013 00:36
Hallo, meestal red ik me zelf wel Joomla, soms met wat hulp van Google en de diverse fora, maar dit keer kom ik er echt niet meer uit.
Ik zal het probleem zo goed mogelijk omschrijven en misschien dat hier iemand een helder idee heeft.
Ik weet dat er verschillende vormen van cache in Joomla zijn, maar op dit moment heb ik alles (volgens mij) uitgeschakeld.
www.nipponinu.nl/
Joomla 2.5.8 - SEO aan, SEF aan, (file) cache uit, system cache plugin uitgeschakeld
Gantry Template, cache uitgeschakeld, gzip uitgeschakeld
Er worden diverse mappen en bestanden aangemaakt in de rootfolder, dit is volgens mij de enige website waar ik dat heb, had dit nog nooit eerder gezien bij een Joomla site.
Tevens worden er in de cache folder mappen en bestanden aangemaakt, ondanks dat caching dus uit staat.
Het grote probleem zit hem in het feit dat pagina's ook gecached worden door een ingelogde gebruiker en gasten krijgen die cache pagina voorgeschoteld. ALs ik dus als admin een pagina open, wordt die opgeslagen en zodra je als gast dan diezelfde pagina opent, zie je bijvoorbeeld mijn inlogmenu en profielfoto in de sidebar. Voorbeeld (niet mijn login trouwens) www.nipponinu.nl/shibarasstandaard.html
Heeft iemand een idee waar dit probleem in kan liggen. Ik heb vrij veel plugins, dut het zo er zomaar 1 kunnen zijn, maar ik kon zo gauw niet bedenken welke in aanmerking kwam. Niets verder qua cache (wel Jotcache geprobeerd, of die het probleem oploste)
Concreet:
1) klopt het dat Joomla überhaupt cache kopieën wegschrijft in root en mappen onder root??
2) hoe ga ik dit specifieke probleem tegen, of hoe schakel ik cache 100% uit.
3) Is cache heel nuttig bij <100 bezoekers per dag op een VM met enkele websites), zo ja wat gebruik ik het beste?
Ik zal het probleem zo goed mogelijk omschrijven en misschien dat hier iemand een helder idee heeft.
Ik weet dat er verschillende vormen van cache in Joomla zijn, maar op dit moment heb ik alles (volgens mij) uitgeschakeld.
www.nipponinu.nl/
Joomla 2.5.8 - SEO aan, SEF aan, (file) cache uit, system cache plugin uitgeschakeld
Gantry Template, cache uitgeschakeld, gzip uitgeschakeld
Er worden diverse mappen en bestanden aangemaakt in de rootfolder, dit is volgens mij de enige website waar ik dat heb, had dit nog nooit eerder gezien bij een Joomla site.
Tevens worden er in de cache folder mappen en bestanden aangemaakt, ondanks dat caching dus uit staat.
Het grote probleem zit hem in het feit dat pagina's ook gecached worden door een ingelogde gebruiker en gasten krijgen die cache pagina voorgeschoteld. ALs ik dus als admin een pagina open, wordt die opgeslagen en zodra je als gast dan diezelfde pagina opent, zie je bijvoorbeeld mijn inlogmenu en profielfoto in de sidebar. Voorbeeld (niet mijn login trouwens) www.nipponinu.nl/shibarasstandaard.html
Heeft iemand een idee waar dit probleem in kan liggen. Ik heb vrij veel plugins, dut het zo er zomaar 1 kunnen zijn, maar ik kon zo gauw niet bedenken welke in aanmerking kwam. Niets verder qua cache (wel Jotcache geprobeerd, of die het probleem oploste)
Concreet:
1) klopt het dat Joomla überhaupt cache kopieën wegschrijft in root en mappen onder root??
2) hoe ga ik dit specifieke probleem tegen, of hoe schakel ik cache 100% uit.
3) Is cache heel nuttig bij <100 bezoekers per dag op een VM met enkele websites), zo ja wat gebruik ik het beste?
- Steno
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
06 jan 2013 03:12
Hoi Steno,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Ik ben dit probleem nog niet eerder tegengekomen.
Ik kwam dit topic tegen. Wellicht dat je dit verder helpt?
Verder denk ik aan de cookies die VM nodig heeft om een goede werking van de webshop te garanderen.
Ik kwam geen Cookie-privacy-bescherming tegen. Maar wellicht heb je dit in het verleden gebruikt?
Sommige plugins kunnen rare verschijnselen veroorzaken.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Ik ben dit probleem nog niet eerder tegengekomen.
Ik kwam dit topic tegen. Wellicht dat je dit verder helpt?
Verder denk ik aan de cookies die VM nodig heeft om een goede werking van de webshop te garanderen.
Ik kwam geen Cookie-privacy-bescherming tegen. Maar wellicht heb je dit in het verleden gebruikt?
Sommige plugins kunnen rare verschijnselen veroorzaken.
groetjes,
Anne
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897 | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- AnneM
- Joomla!NL vriend(in)
06 jan 2013 09:32 - 06 jan 2013 09:33
Gloeiende.... kijk dat is nu dat heldere idee waar ik op hoopte.
Ik had al op 6 juni de EU e-Privacy Directive geïnstalleerd, maar (deels) uitgeschakeld. We vonden het niet mooi en hadden zoiets van "een vereniging zonder financieel oogmerk, laat eerst die grote jongen de boel maar eens op orde hebben."
Ik wilde hem zojuist verwijderen en zag dat de plugin uitgeschakeld was, maar de module niet en de plugin verwijderen gaf een foutmelding op verwijderen tabel. probleem hersteld en EU e-Privacy Directive is verwijderd.
Het schrijven in de root lijkt nu afgelopen te zijn. Nu ga ik maar eens met "gewone cache" spelen, aangezien dat vast wel moet werken.
BTW de door mij genoemde VM is een Virtuele Machine en geen Virtumart.
Ik had al op 6 juni de EU e-Privacy Directive geïnstalleerd, maar (deels) uitgeschakeld. We vonden het niet mooi en hadden zoiets van "een vereniging zonder financieel oogmerk, laat eerst die grote jongen de boel maar eens op orde hebben."
Ik wilde hem zojuist verwijderen en zag dat de plugin uitgeschakeld was, maar de module niet en de plugin verwijderen gaf een foutmelding op verwijderen tabel. probleem hersteld en EU e-Privacy Directive is verwijderd.
Het schrijven in de root lijkt nu afgelopen te zijn. Nu ga ik maar eens met "gewone cache" spelen, aangezien dat vast wel moet werken.
BTW de door mij genoemde VM is een Virtuele Machine en geen Virtumart.
- Steno
- Nieuw op Joomla!NL
06 jan 2013 10:01 - 06 jan 2013 10:04
Betekent dit dat het probleem opgelost is?
- Peter
- Algemeen Moderator
06 jan 2013 16:53 - 29 dec 2013 16:54
Nope helaas niet. Er worden toch nog bestanden/mappen geschreven in de root.
Ik zal nog even verder moeten zoeken ben ik bang.
[Edit WoodyF4u: Topic gesloten omdat er te lang geen reactie op is gekomen.]
Ik zal nog even verder moeten zoeken ben ik bang.
[Edit WoodyF4u: Topic gesloten omdat er te lang geen reactie op is gekomen.]
- Steno
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.782 seconden