Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
artikels sticky maken
artikels sticky maken
13 jan 2013 18:05 - 13 jan 2013 19:01
op de website van
www.kfco.be
zitten een aantal mensen die regelmatig artikels toevoegen voor de nieuwsrubriek.
Dit is heel simpel gemaakt, onder de vorm van een soort blog, ze kunnen zelf blijven aanvullen.
Nu zouden een aantal artikels "sticky" moeten gemaakt worden, zodat ze ten alle tijde bovenaan blijven staan. Op heden lossen we dit op door de datum telkens te verandere van het artikel, maar dit kan uiteraard niet de juiste manier zijn.
Ik heb gezien dat je ook bepaalde artikels als "featured" kunt zetten. Ik veronderstel dat ik het in deze richting moet zoeken, maar als ik dat aanvink in het artikeloverzicht, gebeurd er eigenlijk niets.
Moet hiervoor een extra module voorzien worden?
Edit Jelle. Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Dit is heel simpel gemaakt, onder de vorm van een soort blog, ze kunnen zelf blijven aanvullen.
Nu zouden een aantal artikels "sticky" moeten gemaakt worden, zodat ze ten alle tijde bovenaan blijven staan. Op heden lossen we dit op door de datum telkens te verandere van het artikel, maar dit kan uiteraard niet de juiste manier zijn.
Ik heb gezien dat je ook bepaalde artikels als "featured" kunt zetten. Ik veronderstel dat ik het in deze richting moet zoeken, maar als ik dat aanvink in het artikeloverzicht, gebeurd er eigenlijk niets.
Moet hiervoor een extra module voorzien worden?
Edit Jelle. Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
- Seppe
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
artikels sticky maken
14 jan 2013 11:13
Een artikel dat je 'featured' maakt, is automatisch een artikel dat op de voorpagina onder het men-item Home verschijnt.
Featured hoeft dus niet handig te zijn als je blogartikelen onder een ander menu-item vallen.
Belangrijke is dat je de volgorde bepaalt.
Ook dat doe je bij de instellingen van het menu-item dat de artikelen toont.
Je kunt dan bijvoorbeeld kiezen om de volgorde in te stellen op: 'Volgorde artikelen' en 'Datum gemaakt op'.
Artikelen die je dan sticky (bovenaan) wil laten verschijnen, moet je in de backend een negatieve volgorde meegeven.
Wanneer een artikel in de kolom volgorde een negatieve waarde krijgt (bijvoorbeeld -1), dan zal het altijd voor artikel met waarde 0 (nul) komen.
Probeer het maar eens uit.
ik gebruik deze methode op meerdere sites en het werkt prima.
Featured hoeft dus niet handig te zijn als je blogartikelen onder een ander menu-item vallen.
Belangrijke is dat je de volgorde bepaalt.
Ook dat doe je bij de instellingen van het menu-item dat de artikelen toont.
Je kunt dan bijvoorbeeld kiezen om de volgorde in te stellen op: 'Volgorde artikelen' en 'Datum gemaakt op'.
Artikelen die je dan sticky (bovenaan) wil laten verschijnen, moet je in de backend een negatieve volgorde meegeven.
Wanneer een artikel in de kolom volgorde een negatieve waarde krijgt (bijvoorbeeld -1), dan zal het altijd voor artikel met waarde 0 (nul) komen.
Probeer het maar eens uit.
ik gebruik deze methode op meerdere sites en het werkt prima.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
artikels sticky maken
14 jan 2013 16:54
Mijn "home"-link is eigenlijk een category blog.
Alle artikels staan onder de categoie 'newsflash", welke allemaal op te roepen zijn onder het menu-item "nieuws".
Nu is het wel zo dat er maar enkele artikels een 'featured' melding dienen te hebben.
De rest van het nieuws scrollt gewoon verder
Een andere oplossing die ik eventueel in gedachte had, maar ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is, is
een bovenste blok met daarin alle featured-items, en daaronder een blok met bvb alle gewone artikels.
de eerste zou dan bvb in banner3/position-12 kunnen komen, en de 2de als gewone content.
hier moet ik ook nog even mee prutsen
Alle artikels staan onder de categoie 'newsflash", welke allemaal op te roepen zijn onder het menu-item "nieuws".
Nu is het wel zo dat er maar enkele artikels een 'featured' melding dienen te hebben.
De rest van het nieuws scrollt gewoon verder
Een andere oplossing die ik eventueel in gedachte had, maar ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is, is
een bovenste blok met daarin alle featured-items, en daaronder een blok met bvb alle gewone artikels.
de eerste zou dan bvb in banner3/position-12 kunnen komen, en de 2de als gewone content.
hier moet ik ook nog even mee prutsen
- Seppe
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
artikels sticky maken
14 jan 2013 18:39
Hallo,
Pruts maar even lekker verder.
Gaarne wel even dan terugkoppelen zodat we eventueel deze topic kunnen sluiten zo houden we het forum overzichtelijk!
Pruts maar even lekker verder.
Gaarne wel even dan terugkoppelen zodat we eventueel deze topic kunnen sluiten zo houden we het forum overzichtelijk!
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.670 seconden