Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Vragen over gebruikersniveaus
16 jan 2013 14:58
Beste mensen,
Allereerst, ik ben een newbie op het gebied van Joomla. Omdat onze webmasteres onverwachts overleed heb ik de site overgenomen. Zij had een simpele site gebouwd in Joomla 1.5 ( www.fnjf.nl ). Ik heb een nieuwe site gebouwd met veel meer mogelijkheden ( www.fnjf.nl/jupgrade ). Met hulp, gezond verstand, google en dit forum ben ik al een heel eind. Ik heb nu een aantal laatste zaken die ik moet oplossen voordat ik de oude site door de nieuwe kan vervangen. Dat wordt ook nog een ding, maar volgens mij zag ik hier en daar al een aantal topics waar dit goed werd uitgelegd.
De nieuwe site bestaat uit een algemeen gedeelte (home, aangesloten festivals etc.) en een gedeelte wat alleen na inloggen voor leden zichtbaar moet zijn (bestanden en forum). Ondanks dat bij dit laatste gedeelte alles op 'registered' staat (zowel menu items, artikelen, het forum zelf etc.) is het nu ook zonder inloggen zichtbaar. Als ik deze zaken op 'special' zet zijn ze wel verborgen (maar dus ook voor mensen die ingelogd zijn).
Volgens mij staan alle instellingen wel goed (zie bijlage)
Als ik een bepaald menu item op 'registered' zet, zijn dan ook automatisch alle artikelen die daaronder vallen alleen toegankelijk voor leden? Of moet ik ook de artikelen zelf ook op 'registered' zetten?
Hartelijke groeten,
Floor Visser
Allereerst, ik ben een newbie op het gebied van Joomla. Omdat onze webmasteres onverwachts overleed heb ik de site overgenomen. Zij had een simpele site gebouwd in Joomla 1.5 ( www.fnjf.nl ). Ik heb een nieuwe site gebouwd met veel meer mogelijkheden ( www.fnjf.nl/jupgrade ). Met hulp, gezond verstand, google en dit forum ben ik al een heel eind. Ik heb nu een aantal laatste zaken die ik moet oplossen voordat ik de oude site door de nieuwe kan vervangen. Dat wordt ook nog een ding, maar volgens mij zag ik hier en daar al een aantal topics waar dit goed werd uitgelegd.
De nieuwe site bestaat uit een algemeen gedeelte (home, aangesloten festivals etc.) en een gedeelte wat alleen na inloggen voor leden zichtbaar moet zijn (bestanden en forum). Ondanks dat bij dit laatste gedeelte alles op 'registered' staat (zowel menu items, artikelen, het forum zelf etc.) is het nu ook zonder inloggen zichtbaar. Als ik deze zaken op 'special' zet zijn ze wel verborgen (maar dus ook voor mensen die ingelogd zijn).
Volgens mij staan alle instellingen wel goed (zie bijlage)
Als ik een bepaald menu item op 'registered' zet, zijn dan ook automatisch alle artikelen die daaronder vallen alleen toegankelijk voor leden? Of moet ik ook de artikelen zelf ook op 'registered' zetten?
Hartelijke groeten,
Floor Visser
- Redfloor
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
16 jan 2013 16:02
Hallo Floor,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Voor iemand zonder kennis heb je echt een knap stukje werk neergezet! Complimenten!
Ik vermoed dat je toch iets aan je instellingen van de ACL hebt veranderd. Bij mij staat het zo:
En dat is een standaard installatie.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Voor iemand zonder kennis heb je echt een knap stukje werk neergezet! Complimenten!
Ik vermoed dat je toch iets aan je instellingen van de ACL hebt veranderd. Bij mij staat het zo:
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
En dat is een standaard installatie.
Ik zet ze voor de zekerheid zelf altijd wel op registered omdat ze anders voor zover ik weet wel toegankelijk zijn als iemand toevallig een directe link heeft. Heb het niet getest overigens.Als ik een bepaald menu item op 'registered' zet, zijn dan ook automatisch alle artikelen die daaronder vallen alleen toegankelijk voor leden? Of moet ik ook de artikelen zelf ook op 'registered' zetten?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
16 jan 2013 16:20
Beste Astrid,
Dank voor je complimenten en snelle antwoord. Ik heb nu in dit menu zelfs, als test, álle hokjes uitgevinkt, maar nog steeds kan iedereen de desbetreffende menu items nog gewoon zien.... Kan het nog ergens anders in zitten?
En ik had me ook al bedacht dat ik mijn tweede vraag, zodra het mij lukt iets te verbergen, het beste even in de praktijk kan testen;).
Hartelijke groeten,
Floor
Dank voor je complimenten en snelle antwoord. Ik heb nu in dit menu zelfs, als test, álle hokjes uitgevinkt, maar nog steeds kan iedereen de desbetreffende menu items nog gewoon zien.... Kan het nog ergens anders in zitten?
En ik had me ook al bedacht dat ik mijn tweede vraag, zodra het mij lukt iets te verbergen, het beste even in de praktijk kan testen;).
Hartelijke groeten,
Floor
- Redfloor
- Nieuw op Joomla!NL
16 jan 2013 16:29
Hee, als ik alles uitzet, een keer in- en weer uitlog, lukt het wel.... Nu eens kijken welk vinkje de problemen geeft. Getting close....
- Redfloor
- Nieuw op Joomla!NL
16 jan 2013 16:31
Altijd gokken, maar heb je bij gebruikersgroep Publiek ook alleen publiek aangevinkt? Daar mag echt niks anders staan.
Heb je ergens bij opties iets aangepast? Kan echt op heel veel plaatsen fout gaan als je zelf je ACL gaat aanpassen.
Misschien dat je hier nog wat wijzer van wordt?
Heb je ergens bij opties iets aangepast? Kan echt op heel veel plaatsen fout gaan als je zelf je ACL gaat aanpassen.
Misschien dat je hier nog wat wijzer van wordt?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
16 jan 2013 16:37
Zodra ik de zelf aangemaakte groep 'leden FNJF' verwijderde bleek het weer goed te gaan. Is ook grote onzin om in de categorie 'registered' verschillende zelfgemaakte 'subcategorieën' aan te maken, want zoveel leden hebben we nou ook weer niet.....
- Redfloor
- Nieuw op Joomla!NL
16 jan 2013 16:47
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
En mocht je wel groepen aan willen maken, dan denk ik dat je aan die link die ik je eerder gaf wel iets hebt.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
En mocht je wel groepen aan willen maken, dan denk ik dat je aan die link die ik je eerder gaf wel iets hebt.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.858 seconden