Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Mogelijk cache probleem?
Mogelijk cache probleem?
12 feb 2013 23:02
Ik heb afgelopen week een nieuwe site online gezet op een reeds bestaand domein
decockerei.nl
.
Eerst alle html van de oude site verwijdert en daarna een schone j2.5.8 ginstalleerd.
Site op zich werkt prima maar nu blijkt dat bezoekers van de oude site problemen hebben om de nieuwe te zien, dit lukt alleen maar zodra hun browser geschiedenis opgeruimd is.
Het lijkt erop dat de oude site te lang in de cache van de provider (one.com) zit.
Heeft iemand daar eerder mee te maken gehad?
Zou een aanpassing van het htaccess bestand om het cache te legen aan te raden zijn?
Graag wat advies in dit probleempje, kan kwalijk iedere bezoeker mailen dat ie zijn geschiedenis moet verwijderen
groeten Arthur
Eerst alle html van de oude site verwijdert en daarna een schone j2.5.8 ginstalleerd.
Site op zich werkt prima maar nu blijkt dat bezoekers van de oude site problemen hebben om de nieuwe te zien, dit lukt alleen maar zodra hun browser geschiedenis opgeruimd is.
Het lijkt erop dat de oude site te lang in de cache van de provider (one.com) zit.
Heeft iemand daar eerder mee te maken gehad?
Zou een aanpassing van het htaccess bestand om het cache te legen aan te raden zijn?
Graag wat advies in dit probleempje, kan kwalijk iedere bezoeker mailen dat ie zijn geschiedenis moet verwijderen
groeten Arthur
- arthurk
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
Mogelijk cache probleem?
13 feb 2013 09:11
Probleem zit niet bij de hoster maar bij de cache van de gebruiker zoals je zelf al aangeeft. In principe zou 1x refreshen voldoende moeten zijn (refreshknop of F5). Of 1x op een menu-item klikken in de oude site.
Als het echt storend is zou je het idd misschien op kunnen lossen via .htaccess.
Als het echt storend is zou je het idd misschien op kunnen lossen via .htaccess.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Mogelijk cache probleem?
13 feb 2013 11:55
Normaal gesproken krijg ik dit soort klachten nooit, maar het zijn er op dit domein ineens binnen 4 dagen een aantal achter elkaar en dat bevreemd mij, misschien een IE probleem?
f5 en ctrl+F5 ken ik wel maar hoe vertel ik dat die mensen als ze de site niet kunnen openen
Lees wel meer over cache problemen bij 1.com, een oplossing is denk dat ik de hele site maar in een subdir zet.
tnx
Arthur
f5 en ctrl+F5 ken ik wel maar hoe vertel ik dat die mensen als ze de site niet kunnen openen
Lees wel meer over cache problemen bij 1.com, een oplossing is denk dat ik de hele site maar in een subdir zet.
tnx
Arthur
- arthurk
- Bekend met Joomla!NL
Mogelijk cache probleem?
13 feb 2013 12:34
Of weggaan bij die provider en naar een echt Joomla!vriendelijke provider overstappen.
Vrijwel zeker lost dat je problemen op.
Vrijwel zeker lost dat je problemen op.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Mogelijk cache probleem?
13 feb 2013 19:00 - 13 feb 2013 19:01
Nou denk niet dat het een Joomla probleem is, werkt prima daar. (tot nu toe tenminste!)
Moet echt een gebruikers probleem zijn, had een mail naar de helpdesk gestuurd en die antwoorde dat hun cache om de 5 - 10 minuten geleegd wordt.
Heb in de htaccess een redirect 301 regel gemaakt en getest en verwacht daarmee dat oude bezoekers die de index.html zoeken op de juiste plek uitkomen.
groeten Arthur
slotje mag erop
Moet echt een gebruikers probleem zijn, had een mail naar de helpdesk gestuurd en die antwoorde dat hun cache om de 5 - 10 minuten geleegd wordt.
Heb in de htaccess een redirect 301 regel gemaakt en getest en verwacht daarmee dat oude bezoekers die de index.html zoeken op de juiste plek uitkomen.
groeten Arthur
slotje mag erop
- arthurk
- Bekend met Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.853 seconden