Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Javascript popup werkt niet
14 feb 2013 18:26
Hallo iedereen,
Ik maak gebruik van een kalender met een icoontje, klikken ze op de kalender opent hij een kleine popup met een kalender waar ze de datum kunnen selecteren.
De pagina word geladen aan de hand van een jumi applicatie.
Als ik de pagina rechtstreeks test werkt het perfect, zie www.jeugdherbergen.be/libraries/scripts/...ner/antwerpen_en.php .
Test ik het via de website www.jeugdherbergen.be , werkt de popup niet meer, ik krijg ook een reference error via firebug, maar ik kan het probleem echt niet vinden.
Hopelijk kan iemand ons helpen!
Alvast bedankt!
Mvg,
Steven
Ik maak gebruik van een kalender met een icoontje, klikken ze op de kalender opent hij een kleine popup met een kalender waar ze de datum kunnen selecteren.
De pagina word geladen aan de hand van een jumi applicatie.
Als ik de pagina rechtstreeks test werkt het perfect, zie www.jeugdherbergen.be/libraries/scripts/...ner/antwerpen_en.php .
Test ik het via de website www.jeugdherbergen.be , werkt de popup niet meer, ik krijg ook een reference error via firebug, maar ik kan het probleem echt niet vinden.
Hopelijk kan iemand ons helpen!
Alvast bedankt!
Mvg,
Steven
- stebentje
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
15 feb 2013 09:22 - 15 feb 2013 09:22
Hi Steven,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Ik zie het zo ook niet, maar heb even de hele broncode van de kalender gekopieerd en met Sourcerer van NoNumber in een artikel geplakt en dan werkt het goed. Dus misschien is dat een optie?
Kan ook in een aangepaste html module overigens in plaats van in een artikel.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Ik zie het zo ook niet, maar heb even de hele broncode van de kalender gekopieerd en met Sourcerer van NoNumber in een artikel geplakt en dan werkt het goed. Dus misschien is dat een optie?
Kan ook in een aangepaste html module overigens in plaats van in een artikel.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
15 feb 2013 09:47
Hey Astrid,
Bedankt voor de verwelkoming .
Ik heb beide tips geprobeerd, zowel via Sourcerer als via aangepaste html lukt het mij niet, ik heb zo'n klein vermoeden dat er een bepaald script is die dit blokkeert maar ik kan het echt niet vinden.
Ik heb geprobeerd om alle plugins uit te schakelen met het idee dat een plugin dit blokkeert maar lukt mij ook niet .
Ik probeer het rechtstreeks: 95.211.19.66/~jeugdher/vjh4/ (let niet op de layout) en dit werkt dan wel perfect. Dus, het kalenderscript werkt perfect maar éénmaal in Joomla werkt het niet meer :-(.
Het is zeer vreemd en ben echt ten einde raad .
Bedankt voor de verwelkoming .
Ik heb beide tips geprobeerd, zowel via Sourcerer als via aangepaste html lukt het mij niet, ik heb zo'n klein vermoeden dat er een bepaald script is die dit blokkeert maar ik kan het echt niet vinden.
Ik heb geprobeerd om alle plugins uit te schakelen met het idee dat een plugin dit blokkeert maar lukt mij ook niet .
Ik probeer het rechtstreeks: 95.211.19.66/~jeugdher/vjh4/ (let niet op de layout) en dit werkt dan wel perfect. Dus, het kalenderscript werkt perfect maar éénmaal in Joomla werkt het niet meer :-(.
Het is zeer vreemd en ben echt ten einde raad .
- stebentje
- Nieuw op Joomla!NL
15 feb 2013 10:43
Is niet vreemd, maar is dus toch een javascript conflict. Ik heb het voor de zekerheid nog even getest op een testsite waar echt heel veel extensies op staan en daar werkt het dus niet. De eerste site had niet zoveel extensies en daar werkte het wel.
Als je ruimte genoeg op je server hebt, dan is het misschien een idee om een kale installatie te doen. Dan je template erin te zetten en dan je kalender. Als het dan nog werkt, dan ligt het niet aan je template. Daarna al je op je orignele site gebruikte extensies een voor een installeren en kijken wanneer het mis gaat.
Als echt niets werkt, dan zou je de kalender nog in een wrappermodule kunnen zetten, niet optimaal, maar dat geeft in ieder geval geen conflicten.
Als je ruimte genoeg op je server hebt, dan is het misschien een idee om een kale installatie te doen. Dan je template erin te zetten en dan je kalender. Als het dan nog werkt, dan ligt het niet aan je template. Daarna al je op je orignele site gebruikte extensies een voor een installeren en kijken wanneer het mis gaat.
Als echt niets werkt, dan zou je de kalender nog in een wrappermodule kunnen zetten, niet optimaal, maar dat geeft in ieder geval geen conflicten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
15 feb 2013 10:52
Ok, goed idee, ik zal inderdaad eerst eens kijken om een kale installatie te proberen en kijken wanneer het probleem zich voor doet, dit lijkt mij inderdaad de enigste manier om uit te spitsen waar het probleem bevind.
Bedankt voor de moeite en om dit na te kijken Astrid!
Groetjes
Steven
Bedankt voor de moeite en om dit na te kijken Astrid!
Groetjes
Steven
- stebentje
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.628 seconden