Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Kan de extensievermelding niet in de database vinden
16 feb 2013 20:15 - 16 feb 2013 20:47
Ik krijg al een paar maanden bij het inloggen op de backside van een Joomla!-site de volgende foutmelding te zien:
500 - Er deed zich een fout voor.
Kan de extensievermelding niet in de database vinden Kan de extensievermelding niet in de database vinden Kan de extensievermelding niet in de database vinden
Terug naar controlepaneel
Via de link 'Terug naar controlepaneel' kom ik vervolgens wel in het normale admin-beginvenster terecht en kan ik alle functie normaal afhandelen. Er lijkt m.a.w. niet zoveel aan de hand te zijn, maar toch blijft de fout hardnekkig en tegenwoordig stelselmatig bij elke keer inloggen optreden.
Ook achtereenvolgende updates vanaf 2.5.4 naar nu 2.5.9 doen de situatie niet veranderen en verbeteren.
De foutmelding heeft blijkbaar iets te maken met een template, want de melding komt voort in bestand :
/administrator/language/nl-NL/nl-NL.com_templates.ini
COM_TEMPLATES_ERROR_EXTENSION_RECORD_NOT_FOUND="Kan de extensievermelding niet in de database vinden"
Edit Juliank92: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
500 - Er deed zich een fout voor.
Kan de extensievermelding niet in de database vinden Kan de extensievermelding niet in de database vinden Kan de extensievermelding niet in de database vinden
Terug naar controlepaneel
Via de link 'Terug naar controlepaneel' kom ik vervolgens wel in het normale admin-beginvenster terecht en kan ik alle functie normaal afhandelen. Er lijkt m.a.w. niet zoveel aan de hand te zijn, maar toch blijft de fout hardnekkig en tegenwoordig stelselmatig bij elke keer inloggen optreden.
Ook achtereenvolgende updates vanaf 2.5.4 naar nu 2.5.9 doen de situatie niet veranderen en verbeteren.
De foutmelding heeft blijkbaar iets te maken met een template, want de melding komt voort in bestand :
/administrator/language/nl-NL/nl-NL.com_templates.ini
COM_TEMPLATES_ERROR_EXTENSION_RECORD_NOT_FOUND="Kan de extensievermelding niet in de database vinden"
Edit Juliank92: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
- wbvds
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
16 feb 2013 20:56
Hallo,
Probeer het volgende eens.
Run de database reparatie (extensiebeheer --> tab Database)
Kijk eens bij ontdekken (extensiebeheer --> tab Ontdekken) of er nog ongeïnstalleerde extensies zijn. En zo ja, installeer ze dan.
Probeer het volgende eens.
Run de database reparatie (extensiebeheer --> tab Database)
Kijk eens bij ontdekken (extensiebeheer --> tab Ontdekken) of er nog ongeïnstalleerde extensies zijn. En zo ja, installeer ze dan.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
16 feb 2013 22:47
Database repareren resulteert in een lijst (rood geprint) van mislukte verwijderingen, met daarna het volgende
Databasetabellen structuur is up-to-date.
Overige informatie
Databaseschema versie (in #__schemas): 2.5.9.
Update versie (in #__extensions): 2.5.9.
Database driver: mysqli.
66 database wijzigingen controleren geslaagd.
30 database wijzigingen hebben de tabelstructuur niet aangepast en zijn overgeslagen.
Bij andere Joomla!installatie krijg ik een soortgelijke lijst mislukte verwijderingen niet
'ontdekken' en 'cache opschonen' levert geen extensies op.
Databasetabellen structuur is up-to-date.
Overige informatie
Databaseschema versie (in #__schemas): 2.5.9.
Update versie (in #__extensions): 2.5.9.
Database driver: mysqli.
66 database wijzigingen controleren geslaagd.
30 database wijzigingen hebben de tabelstructuur niet aangepast en zijn overgeslagen.
Bij andere Joomla!installatie krijg ik een soortgelijke lijst mislukte verwijderingen niet
'ontdekken' en 'cache opschonen' levert geen extensies op.
- wbvds
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
16 feb 2013 23:02 - 16 feb 2013 23:23
Oké,
Je vertelde dat het al maanden aanwezig is.
En op deze manier voor ons natuurlijk niet te bekijken met de gegeven informatie.
De enigste tip die ik kan geven voor de toekomst is maak regelmatig een backup en wacht niet maanden om een probleem op te lossen, want nu ben je te laat voor een backup.
Maar misschien een ander forumlid die een antwoord weet.
Aanvulling: Als ik deze topic van je bekijk is er dus al wat misgegaan tijdens een update.
forum.joomlanl.nl/forum/63-2-5-x-install...niet-handmatig#49411
Je vertelde dat het al maanden aanwezig is.
En op deze manier voor ons natuurlijk niet te bekijken met de gegeven informatie.
De enigste tip die ik kan geven voor de toekomst is maak regelmatig een backup en wacht niet maanden om een probleem op te lossen, want nu ben je te laat voor een backup.
Maar misschien een ander forumlid die een antwoord weet.
Aanvulling: Als ik deze topic van je bekijk is er dus al wat misgegaan tijdens een update.
forum.joomlanl.nl/forum/63-2-5-x-install...niet-handmatig#49411
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.718 seconden