Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Aantal punten doorvoeren voor snellere laadtijd

17 feb 2013 22:05 - 17 feb 2013 22:57
Nu even in één bericht, dat maakt het wellicht wat overzichtelijker.

Uit een test via gtmetrix.com is me website op nog maar een aantal punten minder of niet goed. Deze laatste punten wil ik nog wijzigen,aanpassen etc. zodat ik optimaal benut heb gemaakt om de website sneller te maken.

De volgende punten komen naar voren:

[strike]1. Leverage browser caching
The following cacheable resources have a short freshness lifetime. Specify an expiration at least one week in the future for the following resources
[/strike]

[strike]Deze schijnt op het moment de grootste 'boosdoener' te zijn. Maar ik kom er maar niet uit hoe dit exact op te lossen.[/strike]

2. Remove unused CSS
Hier wordt aangegeven dat de meeste unused CSS zich bevind in het gedeelte JCH optimize. Dit is een plugin die ik gedownload en geupload heb. Echter weet ik niet precies waar ik de CSS voor daar kan vinden waardoor ik de unused CSS weg kan halen.

3.
Use cookie-free domains
There are 11 components that are not cookie-free

Geen idee wat het precies inhoud en waar dit te vinden zodat ik dit punt ook kan verbeteren.

4.
Add Expires headers
There are 10 static components without a far-future expiration date.

Ook bij dit punt weet ik niet waar het over gaat, waar het te vinden zodat ik ook dit punt kan verbeteren.

Dit zijn tot nu toe wel de belangrijkste.

Alvast bedankt voor de moeite.

Edit Jelle.D: Ik heb één vraag doorgestreept omdat crossposting hier verboden is. Je hebt in onderstaande topic dezelfde vraag gesteld.
forum.joomlanl.nl/forum/68-2-5-x-overige...rowser-caching#57414
  • s-mira
  • s-mira's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bezoeker
  • Bezoeker

17 feb 2013 23:54 - 17 feb 2013 23:58
Hoi,

Remove unused CSS

CSS (Cascading Style Sheet) waarvan declaration's, waarschijnlijk dubbel worden gegeven, of foutief zijn (bijvoorbeeld front-size: 100.01%; ). Je zou bijvoorbeeld deze kunnen herkenen, aan dat ze doorgehaald zijn. Bijvoorbeeld:
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Je ziet aan de rechter zijde door gehaalde regels staan(declaration). Ook zie je hier meteen tot welke rule ze behoren, welke style sheet ze staan, en welk regelnummer(line). Let wel op dat je eerst een backup maakt voor je de bestanden aanpast, en dat het waarschijnlijk meer werk is dan het lijkt.

Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).

Maak je gebruik van Chrome, of Internet Explorer (9 of hoger)? Dan kun je op F12 drukken om de CSS definities te achterhalen.

Add Expires headers

Ik zou hier niets mee doen. Omdat ik denk dat dit geen tijdwinst oplevert.
Groetjes, Julian.

Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit forum
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Juliank92
  • Juliank92's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

18 feb 2013 10:06
Bedankt voor de uitleg. Dit klinkt me toch iets te ingewikkeld, dus daar ga ik voorlopig nog maar niet aan beginnen denk ik.

Je had ook in mijn andere topic een reactie geplaatst betreft leverage browser caching. Echter, hier kom ik echt totaal niet uit.

Iets met htacces maar ik heb hier verder geen verstand van.
  • s-mira
  • s-mira's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.658 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie