Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Inloggen op persoonlijke omgeving
11 mrt 2013 16:41
Hallo,
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om gebruikers toegang te geven tot hun 'eigen omgeving' van een Joomla! site. Je ziet dit vaak bij leveranciers van extensies. Als je daar inlogt met je eigen account krijg je een donwloadomgeving met jouw gegevens. Zit zoiets ergens in een Joomla! extensie ?
Uiteindelijk wil ik daar offertes/bestellingen klaar zetten voor klanten die door in te loggen en het bevestigen van die offerte en het doen van de betaling de offerte omzetten in een bestelling.
Het moet in principe geen webshop worden, maar als ik bovenstaande kan oplossen met een webshop extensie dan is dat prima.
Wie weet raad?
Alvast bedankt
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om gebruikers toegang te geven tot hun 'eigen omgeving' van een Joomla! site. Je ziet dit vaak bij leveranciers van extensies. Als je daar inlogt met je eigen account krijg je een donwloadomgeving met jouw gegevens. Zit zoiets ergens in een Joomla! extensie ?
Uiteindelijk wil ik daar offertes/bestellingen klaar zetten voor klanten die door in te loggen en het bevestigen van die offerte en het doen van de betaling de offerte omzetten in een bestelling.
Het moet in principe geen webshop worden, maar als ik bovenstaande kan oplossen met een webshop extensie dan is dat prima.
Wie weet raad?
Alvast bedankt
- KCJoomla
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
12 mrt 2013 09:28
Aan de hand van jouw vraag zou ik het zo niet weten. Wil je producten of downloads verkopen? Hoe moeten je klanten betalen? Hoe wil je de offerte aanmaken? Hoe moet de offerte bevestigd worden?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
12 mrt 2013 09:48Astrid,Astrid schreef : Aan de hand van jouw vraag zou ik het zo niet weten. Wil je producten of downloads verkopen? Hoe moeten je klanten betalen? Hoe wil je de offerte aanmaken? Hoe moet de offerte bevestigd worden?
De bedoeling is dat een klant via een email een offerte van een artikel opvraagt. Die artikelen hebben ze via een andere website verkregen. Er is dus geen webshop nodig met artikelen voor mijn te bouwen site.
Vervolgens geeft de eigenaar van de (te bouwen) site een offerte. Nu wil hij graag een inlogaccount/code aan de klant geven zodat de klant kan inloggen en direct de klaarstaande offerte kan bevestigen en betalen.
Ik hoop dat het zo iets duidelijker is?
KC
- KCJoomla
- Joomla!NL ontdekker
12 mrt 2013 10:16
Is wel duidelijk, maar ik zie zo geen oplossing. Misschien iemand anders. Zie dat Virtuemart wel een
offerte
mogelijkheid heeft, maar dat is dan volgens mij alleen weer als je je producten ook werkelijk in je eigen shop hebt staan.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
14 mrt 2013 12:55
Hallo,
Ik ben met het idee voor deze website inmiddels wel wat verder.
Wat ik nu eigenlijk alleen nog wil weten is welk component mij de mogelijkheid bied om gebruikers die geregistreerd zijn in Joomla! en inloggen een eigen omgeving te bieden?
Je ziet dat vaak bij extensie-leveranciers. Als je inlogt krijg je je eigen omgeving met o.a. de voor jou bestemde downloads. Is dat een community of een andere extensie?
KC
Ik ben met het idee voor deze website inmiddels wel wat verder.
Wat ik nu eigenlijk alleen nog wil weten is welk component mij de mogelijkheid bied om gebruikers die geregistreerd zijn in Joomla! en inloggen een eigen omgeving te bieden?
Je ziet dat vaak bij extensie-leveranciers. Als je inlogt krijg je je eigen omgeving met o.a. de voor jou bestemde downloads. Is dat een community of een andere extensie?
KC
- KCJoomla
- Joomla!NL ontdekker
14 mrt 2013 16:01
Dan zou je naar Community Builder of JomSocial moeten kijken denk ik.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.654 seconden