Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Hernoemen database in phpmyadmin
Hernoemen database in phpmyadmin
15 mrt 2013 13:29
Ik wil een subdomein hernoemen omdat deze in de toekomst een toevoeging wordt voor de website.
Nu ben ik in phpMyAdmin gegaan, naar het subdomein en daar bij instellingen de naam wijzigen.
Klinkt heel handig maar ik krijg een foutmelding en krijg om een of andere reden niet de naam gewijzigd.
Zie bijlage.
Het zegt characterset " latin1" maar dat is hier een groepsnaam en kan niet apart worden geactiveerd. daar staan wel andere talen onder. Heb o.a.s german geprobeerd maar helaas zonder succes.
Iemand misschien een idee. Alvast bedankt voor je antwoord.
Nu ben ik in phpMyAdmin gegaan, naar het subdomein en daar bij instellingen de naam wijzigen.
Klinkt heel handig maar ik krijg een foutmelding en krijg om een of andere reden niet de naam gewijzigd.
Zie bijlage.
Het zegt characterset " latin1" maar dat is hier een groepsnaam en kan niet apart worden geactiveerd. daar staan wel andere talen onder. Heb o.a.s german geprobeerd maar helaas zonder succes.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Iemand misschien een idee. Alvast bedankt voor je antwoord.
- inef1
- Heeft onderwerp gestart
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
-
15 mrt 2013 14:22
Een nieuwe database met de juiste naam. Oude database exporteren, en importeren onder de nieuwe naam.
Wellicht is er een oplossing voor de foutmelding maar dit als alternatief.
Jan
Wellicht is er een oplossing voor de foutmelding maar dit als alternatief.
Jan
- jan
15 mrt 2013 14:34 - 15 mrt 2013 14:36
Helaas kan ik geen nieuwe database aanmaken omdat ik aan mijn maximum zit. Het geeft geen toestemming. Vandaar dat ik toch een oplossing oet zien te vinden voor bovenstaand.
Kan ik niet gewoon in mijn website bestanden gaan via Filezilla en daar de subdomein naam veranderen of is dat te simpel gedacht?
Kan ik niet gewoon in mijn website bestanden gaan via Filezilla en daar de subdomein naam veranderen of is dat te simpel gedacht?
- inef1
-
16 mrt 2013 11:23Als je dat pad (mapnaam) ook aanpast in je configuration.php dan is dat niet te simpel gedacht. Alles in Joomla verder is relatief, dus die mapnaam is niet echt belangrijk verder.Kan ik niet gewoon in mijn website bestanden gaan via Filezilla en daar de subdomein naam veranderen of is dat te simpel gedacht?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
17 mrt 2013 20:40 - 17 mrt 2013 20:49
Heb een nieuwe databank aangemaakt (pakket uitgebreid). Heb daarna de sql van een mijn mijn subdomeinen daarin geïmporteerd.
Nu zou ik de configuratie.php moeten aanpassen.
Bij Filezilla komt die nieuwe databank niet in de rij voor. Ook bij DirectAdmin staat deze niet in de lijst.
Heb toen zelf een folder gemaakt in Filezilla en de content van een van de subdomeinen daarin gekopieerd. Heb de configuratie.php van deze " nieuwe" subdomein aangepast maar krijg ik een 404 error. Dus deze (alles) verwijderd.
Opnieuw een nieuwe sql gemaakt. Schijnt me niet te lukken. Welke stap sla ik over?
Nu zou ik de configuratie.php moeten aanpassen.
Bij Filezilla komt die nieuwe databank niet in de rij voor. Ook bij DirectAdmin staat deze niet in de lijst.
Heb toen zelf een folder gemaakt in Filezilla en de content van een van de subdomeinen daarin gekopieerd. Heb de configuratie.php van deze " nieuwe" subdomein aangepast maar krijg ik een 404 error. Dus deze (alles) verwijderd.
Opnieuw een nieuwe sql gemaakt. Schijnt me niet te lukken. Welke stap sla ik over?
- inef1
-
17 mrt 2013 21:15
De termen databank en sql lopen voor mij een beetje door elkaar. Dus je vraag is niet helemaal duidelijk. Middels Filezilla zul je niet je database kunnen vinden, die vind je alleen via DirectAdmin, MySqlbeheer
Ik verwacht dat je de bestanden al op de server hebt staan vermoedelijk onder public_html en daar kun je het configuration.php vinden waar je de gegevens van je database; naam, wachtwoord, gebruiker en prefix aan kunt passen.
Jan
Ik verwacht dat je de bestanden al op de server hebt staan vermoedelijk onder public_html en daar kun je het configuration.php vinden waar je de gegevens van je database; naam, wachtwoord, gebruiker en prefix aan kunt passen.
Jan
- jan
17 mrt 2013 21:28
@Jan, Even ter verduidelijking: in DirectAdmin heb ik een databank aangemaakt. Dan via MySQL een bestaande sql (sql file van een reedsd bestaand subdomein hernoemd op pc, zodat de naam gelijk is met dit nieuwe subdomein) geimporteerd.
Wat ik probeer is een (extra) subdomein aan te maken.
Bij Filezilla zie ik mijn hoofdwebsite en mijn (reeds bestaande) subdomein staan maar niet deze " nieuwe". Bij deze nieuwe zal ik inderdaad de genoemde wijzigingen aanbrengen als ik ze zou zien staan.
Wat ik probeer is een (extra) subdomein aan te maken.
Bij Filezilla zie ik mijn hoofdwebsite en mijn (reeds bestaande) subdomein staan maar niet deze " nieuwe". Bij deze nieuwe zal ik inderdaad de genoemde wijzigingen aanbrengen als ik ze zou zien staan.
- inef1
-
17 mrt 2013 21:52
Even in vergelijking met mijn eigen hoster; het subdomein staat niet direct onder public_html maar onder domains/hoofddomein/public_html/
Misschien heb je hier iets aan.
Jan
Misschien heb je hier iets aan.
Jan
- jan
17 mrt 2013 22:13
@Jan, ja, daar staan ze altijd. Hier ook. domains/mijnbedrijfsnaam.nl/public_html/subdomein dat reeds bestaat. Maar zoals gezegd, de nieuwe subdomein staat daar helaas niet bij.
- inef1
-
17 mrt 2013 22:19
Als je in subdomeineheer wel de naam ziet dan lijkt me een zaak met je hoster contact op te nemen. Of is er ook een beperking in het aantal subdomeinen.
Jan
Jan
- jan
17 mrt 2013 22:21
Heb je het subdomein wel op de juiste manier aangemaakt?
Hier een video over hoe dat in DirectAdmin gaat.
Hier een video over hoe dat in DirectAdmin gaat.
- Peter
- Algemeen Moderator
17 mrt 2013 22:29
@peter. Ik maak vaker tijdelijke subdomeinnamen aan en link die aan een bestaand subdomein. Ik wil niet een subdomein zoals daar aangegeven subdomeinnaam.bedrijfsnaam.nl maar...
www.bedrijfsnaam.nl/subdomeinnaam
- inef1
-
Tijd voor maken pagina: 0.813 seconden